Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja.

Först så vet jag inte riktigt om det här hör hemma i detta forum men jag gör ett försök! Jag har nästan precis installerat Microsoft Flight Simulator 2004 på min dator men när jag ska köra det (precis när jag ska gasa) så får jag upp en bluescreen som jag inte hinner läsa för att den bara varar i typ 0.5-1 sekund, dock jag tror att det är något med att datorn dumpar fysiskt minne, men vad vet jag? Snälla hjälp, jag skulle jätte gärna vilja köra min lilla simulator!

//Calle

Redigerat av jab-jab
Annons
Postat

Om det är XP du kör så kan man ställa om så att den inte botar om. Tryck F8 när du startar Windows så finns det ett sånt alternativ. Då kan du troligtvis läsa felmedelandet, inte för att man blir gladare för det.

En vanlig orsak till sånt här fel kan vara felaktig drivrutin.

Åke

Postat

Japp:

Drivrutin (moderkort, graffekort, ljudkort).

Direct X (visst spelet är inte nytt men uppdatera ändå

Uppdatera detta.

Ett annat tips är att traska in på:

www.gamefaqs.com

Leta där upp spelet och läs i forumet. Kanske är det någon annan som har samma problem. Och kanske en lösning till och med. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.