Piffen Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Jag var i Paris i våras med ett par kompisar.. Vi stegade in i en musikaffär och bad att den ene av oss skulle få testa en Flying V för 2000 euro.. Personalen tittade på oss med skepsis.. Mkt skepsis.. Han som skulle spela är liksom poppare.. (och kan givetvis inte spela.. 😆) Han traskar iväg bort till högen med stärkare, fumlar lite och tänker koppla in gitarren i 15 wattaren med hörlurarna inpluggade.. Men nädå, då kommer ett av tre butiksbiträden (i en affär som var ett litet, öppet rum, så alla såg och hörde, givetvis..) och trycker in kabeln i den största marshallstacken och på med hög volym.. 😄 Killen försöker lira lite blues, men eftersom det är svårt att sitta ner med en Flying V, för honom iaf, inge axelband osv osv, så går mesta tiden åt till att få den att inte halka ur knät.. Och när han spelat klart och vi andra skämts en stund så kommer samma butiksbiträde fram och tar guran, samt fram med putsduken.. Haha.. idel sura miner och griniga franska butiksbiträden. Oerhört dåligt bemötande!! 😆 Här i Sverigen kan dock MUG, Göterborg, ta sig där. Jävla elitistidioter!! Vi har minsann haft kändisbesök från Led Zeppelin, så tro fan inte att du är nått! För det är du inte!! 😄 //smulan
Tophe Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Hoppas att folket i de mest omtalade butikerna läser detta.
Violiner Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Jag känner mig nästan litet OT här... :-) Men - jag känner inte igen mig i alla beskrivningar av bedrövliga mottaganden i musikaffärer. Tvärtom, jag brukar få mycket bra bemötande och bra service. Pärlan bland de musikaffärer jag besökt är dessutom Musikcenter i Borlänge. De gör allt för att fixa, ställa upp och hjälpa till!
frelin Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Jag tycker allmänt man får ett bättre bemötande i mindre affärer där ägaren jobbar i butiken och känner personalen. Iaf har jag upplevt detta på Lunds Musik och Piano och Feedback i Malmö. De bryr sig verkligen om dig som kund och kan sluta jobba och bara prata i en halvtimma för att de tycker det är trevligt. Som det brukar altså, såföretag är oftast trevligare än de stora jättarna. /Oskar
Mysticum Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Självklart löper man större chans att få ett trevlig bemötande i en mindre butik. Detta gäller ju även butiker i allmänhet, en lokal närbutik känns ju tryggare än Ica Maxi inne i stan oftast. Tyvärr verkar det vara mer regel än undantag att som nybörjare få ett mindre trevligt bemötande när man vandrar in i någon större musik-kedja. Mina erfarenheter säger mig att de flesta förväntar sig att man har lite pejl, och därmed är det svårt som nybörjare att få den information man är ute efter. Musikbörsen (i Göteborg) får här ses som ett undantag, förklarar man att man är nybörjare anpassar de sig till den nivån och försöker förklara en del, och gärna att man ska prova på själv. Sedan kan det givetvis vara så att man råkar ut för olika personer när man får hjälp, därav alla delade meningar. Mitt första besök på Andreasson Musik (i Göteborg) var ingen höjdare, väldigt nonchalant mot mig som kund, fastän jag förklarat att jag var nybörjare. Andra gången jag var där fick jag däremot den hjälp man borde kunna förvänta sig, trevlig kille som berättade om olika alternativ och vad skillnaderna var. I Göteborg har jag varit flertalet gånger hos JAM, Musikbörsen, Andreasson Musik och Musik Utan Gränser och min klara favorit är Musikbörsen i nuläget. Andreasson Musik och Musik Utan Gränser har helt klart godkänd service de fåtal gånger jag besökt dem, medan jag inte skulle rekommendera JAM till min värsta fiende. JAM må vara hur bra som helst i andra städer, men servicen i Göteborg är USEL! Det sämsta jag stött på i service-sammanhang, inte bara i musikbutiker!
johlin Postat 28 juni 2005 Postat 28 juni 2005 tycker vi skall vara nyanserade....stressigt och så kan det vara i alla butiker. Det jag kan vända mig emot är det ibland i musikaffärer kan vara 4 anställda som hellre snackar om sin kommande demo....eller lirar själva....än hjälper folk Samtidigt kan man ju få jättebra kontakt för de kan ägna en halvtimme till att prata skit med dig istället för att jobba.... 🙂 Men en sak jag förundras av både på jam och musikbörsen är varför i hela världen de inte intonerar gitarrena ordentligt när de har så mycket fritid....inget kul för en nybörjare med en gitarr som inte stämmer i banden....risken finns att man lessnar ju Ser ibland annonser utomlands som meddelar att de intonerar alla gitarre, även lågbudget/instegs... Jag fick min skitgitarr intronerad och allt vad det var. Massa kontroller, av dom. Jaja, jag har inga större negativa erfarenheter från musikaffärer. Visst är det ibland som man ska köpa ett packe strägar eller plektrum, då kommer man in och stör en 20-åring mitt i hans spel på digitalpianot, och sen tar det 4 minuter innan han är färdig. Då säger man att man ska ha ett packe strängar, då får man en liten retsam ton som säger "är det möjligtvis elgitarr vi snackar om 🙂", ja, eftersom det är det dom har megarea på, pucko. Men jag svarade ja, och så sa jag nåt om att jag skulle ha dom Earnie-ball-strängarna. Jaha, sen betalar man och går ut, då rusar han tillbaka till sitt digitalpiano och spelar nån låt från nybörjarboken. Jag har aldrig varit på jam, på¨musikbörsen har jag fått schyssta mailsvar, sen mindre affärer är oftast schyssta, förutom musikpunkten i täby (inte samma kedja som dom andra musikpunkten, utan den är fristående), som ibland kan vara lite halvt otrevliga.
MrPhil (oregistrerad) Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Musikbörsen Jönköping - en affär du kan gå in i, o vandra runt i två timmar utan att någon ö h t frågar om man vill något. Och visar man själv sitt intresse vid disken så får man snällt vänta tills de snackat färdigt sinsemellan om något otroligt mycket viktigare än kunden.
Harman (oregistrerad) Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Jovisst är det så ibland men när man väl frågar dom så brukar de vara vänliga och hjälpa till. Weine heter en och han har frågat mig några gånger om jag vill ha hjälp och det är kanon.
HeHå Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Jag tycker allmänt man får ett bättre bemötande i mindre affärer där ägaren jobbar i butiken och känner personalen. Iaf har jag upplevt detta på Lunds Musik och Piano och Feedback i Malmö. De bryr sig verkligen om dig som kund och kan sluta jobba och bara prata i en halvtimma för att de tycker det är trevligt.Som det brukar altså, såföretag är oftast trevligare än de stora jättarna. /Oskar Jodå, det är ju hur bra som helst eller hur? 😳 Ända tills du märker att det är du som är kunden efter honom/henne som det snackas så j-la mycket skit med, och du vill bara handla strängar och skall med tåget. Och i småföretaget, har de då ingen andra expedit som kan ta hand om dig. /he hå
MrPhil (oregistrerad) Postat 1 juli 2005 Postat 1 juli 2005 Jovisst är det så ibland men när man väl frågar dom så brukar de vara vänliga och hjälpa till. Weine heter en och han har frågat mig några gånger om jag vill ha hjälp och det är kanon. Jag kan hålla med om att några nya snubbar har lyft sig lite, men allvarligt talat, om du är nöjd med att bli hjälpt ibland, så har du ganska låga krav. Det är en jäkla skillnad att gå till Nya Musik. Hälsar alltid, är de inte upptagna med en kund kommer de fram o frågar om man vill ha hjälp, annars säger de "ett ögonblick bara" o kommer så fort de kan, vill man inte så säger de "säg bara till", o sen kan man vandra runt o kolla vad man vill. Tycker de servar lika bra om man ska ha en kabel, eller om man ska köpa ett V-Drum, man får testa allt utan att få blicken "men du har väl ändå inte råd...". Det är ju på den nivån det ska ligga. Sämre än så är dålig service. Jag är kund. Idag kanske jag vill ha ett plektrum. Nästa vecka kanske jag ska köpa ett stort PA. Jag har inte lust att vänta medan Jerry pratar färdigt i telefon, medan två andra snubbar står o glor på honom, eller kollar en clinic-video. Enda branschen som jag upplever samma attityd som i vissa musikaffärer, är vissa bilhandlare.
ztevie Postat 1 juli 2005 Postat 1 juli 2005 (redigerat) Enda branschen som jag upplever samma attityd som i vissa musikaffärer, är vissa bilhandlare Det är fan sant! Var får ett par år sedan med polaren hos en volvohandlare. Han skulle köpa en sprillans ny bil och visste att han skulle ha en Volvo eller Saab. Vi gick där och kikade på nya S40, någon annan kund fanns inte i affären. 2 gubbar satt i kontoret och tittade lite förstrött när vi knatade omkring där, utan att komma ut... Då kommer en lite "finare" klädd kund in varpå en av gubbarna flyger upp ur stolen och frågar den andra kunden: "Hejsan, dags att byta bil förstår jag?" Det var rätt skönt att efteråt förklara för dem att vi faktiskt skulle köpa en ny bil, men att vi nog går någon annanstans... "Ja, men vi har fina paketerbjudanden..." Skulle inte tro det sa vi och gick ut flinande... Redigerat 1 juli 2005 av ztevie
Harman (oregistrerad) Postat 1 juli 2005 Postat 1 juli 2005 Jovisst är det så ibland men när man väl frågar dom så brukar de vara vänliga och hjälpa till. Weine heter en och han har frågat mig några gånger om jag vill ha hjälp och det är kanon. Jag kan hålla med om att några nya snubbar har lyft sig lite, men allvarligt talat, om du är nöjd med att bli hjälpt ibland, så har du ganska låga krav. Det är en jäkla skillnad att gå till Nya Musik. Hälsar alltid, är de inte upptagna med en kund kommer de fram o frågar om man vill ha hjälp, annars säger de "ett ögonblick bara" o kommer så fort de kan, vill man inte så säger de "säg bara till", o sen kan man vandra runt o kolla vad man vill. Tycker de servar lika bra om man ska ha en kabel, eller om man ska köpa ett V-Drum, man får testa allt utan att få blicken "men du har väl ändå inte råd...". Det är ju på den nivån det ska ligga. Sämre än så är dålig service. Jag är kund. Idag kanske jag vill ha ett plektrum. Nästa vecka kanske jag ska köpa ett stort PA. Jag har inte lust att vänta medan Jerry pratar färdigt i telefon, medan två andra snubbar står o glor på honom, eller kollar en clinic-video. Enda branschen som jag upplever samma attityd som i vissa musikaffärer, är vissa bilhandlare. Jag sa inte att jag var nöjd över det på musikbörsen men jag tycker att det börjar gå mot bättre riktning. Om jag vill ha hjälp där så frågar jag och då brukar de vara hjälpsamma förutom Jerry som jag tycker är rätt nonchalant. Nya Musik är klart mycket bättre och det är som du säger att det kvittar vad man vill ha hjälp med så hjälper dom en. Håller på med ett köp av en Gibson Les Paul Special nu och ska köpa den hos Nya Musik. Fick låna hem den i 8-9 dagar. Kom tillbaka med den och sa att jag ville ha den justerad. Johannes frågade om jag var nöjd med stränghöjden och så vidare. -Vi ringer dig när det är klart sedan. Inte några bekymmer här.
infobandit Postat 1 juli 2005 Postat 1 juli 2005 en gång när jag skulle köpa en gitarr spelade killen i affären en hel konsert för mig och sen fick jag komplex och var inte alls sugen på att köpa en gitarr längre
O-Jay Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 en gång när jag skulle köpa en gitarr speladekillen i affären en hel konsert för mig och sen fick jag komplex och var inte alls sugen på att köpa en gitarr längre 😄 det där känner man ju igen. En hel del av det som skrivits har man ju varit med om men oftast har jag fått bra bemötande där jag brukar handla i Växjö. Det gäller bara att komma när det inte är så många kunder i affärerna. Men igår åkte familjen till Växjö för att shoppa lite och jag tänkte passa på att gå i musikaffärer i lugn och ro. Det var dessutom långlördag och öppet till fyra. Upptäckte till min besvikelse att både Börsen och Musikcentralen har sommarstängt på lördagar. Snacka om affärsmässigt genidrag! 😛 Det blev till att impulsköpa en ny gitarr på Helges Håla som lyckligtvis höll öppet. Bra bemötande, bra service och en härlig gitarr. 😠
Cloudsurfer Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 Jag har bojkotat ett flertal musikaffärer bland annat en i Halmstad som ligger vid norra port, Musikalen Folket på Musikalen är helt F-cked up, dels så är dom tykna mot dig om du inte är så haj på nåt du är sugen på attköpa, sen i de flesta fall så kan man själv mer om grejjen än försäljaren.
Tobbe Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 Vill bara vända mig lite mot den som sa att MUG hade ett dåligt bemötande. Har i och för sig bara varit där en gång. Men den gången jag var där frågade jag om jag fick testa en gitarr bara för skojs skull, det var någon såndär modell som är så taggig att den nästan sticker sig, och det var inga som helst problem fast jag utrykligen sa att jag inte skulle köpa den, desutom fick jag ett plecktrum av dom.
Pico Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 Vill bara vända mig lite mot den som sa att MUG hade ett dåligt bemötande. Har i och för sig bara varit där en gång. Men den gången jag var där frågade jag om jag fick testa en gitarr bara för skojs skull, det var någon såndär modell som är så taggig att den nästan sticker sig, och det var inga som helst problem fast jag utrykligen sa att jag inte skulle köpa den, desutom fick jag ett plecktrum av dom. De hoppas på att du, fyra dagar senare tänker; "Fan det där var en skön gura.. hur mycket var det den kostade?"
Pluffo Postat 26 juli 2005 Trådstartare Postat 26 juli 2005 en gång när jag skulle köpa en gitarr speladekillen i affären en hel konsert för mig och sen fick jag komplex och var inte alls sugen på att köpa en gitarr längre Haha, om jag hade en krona för varje gång jag hade sett det där... ...så skulle jag nog kunna köpa en dubbel-japp 😠
BozoB Postat 26 juli 2005 Postat 26 juli 2005 Har blivit lurad(påprackad skit) två ggr i mina dar.. Alla ggr på Nya Musik i Jönköping. Det var i min ungdom dock 12-15 årsåldern när man inte hade mkt koll.. Jag skulle aldrig köpa nåt där igen iofs. Numera kollar jag noga recensioner, frågar på forum mm innan jag gör en investering. Jag vet alltid exakt vad jag vill ha när jag går in i affären. Det enda expediten behöver göra är att leta reda på prylen, låta mig testa samt ge mig ett bra pris. Mina senaste 3 investeringar har jag inhandlat på JAM stockholm. De har alltid varit trevliga och alltid rabatt eller extra prylar på köpet. Det bästa om man inte har koll borde vara att ta med nån kompis till affären som kan hjälpa en eller läsa på mkt innan. Såklart vill de helst sälja det de tjänar mest på, inte det som är bäst för dig! De är där för att tjäna pengar.
Bunga Postat 26 juli 2005 Postat 26 juli 2005 Men igår åkte familjen till Växjö för att shoppa lite och jag tänkte passa på att gå i musikaffärer i lugn och ro. Det var dessutom långlördag och öppet till fyra. Upptäckte till min besvikelse att både Börsen och Musikcentralen har sommarstängt på lördagar. Snacka om affärsmässigt genidrag! 😛 Det blev till att impulsköpa en ny gitarr på Helges Håla som lyckligtvis höll öppet. Bra bemötande, bra service och en härlig gitarr. 😮 Blev också förvånad över det något annorlunda säljtricket att stänga butikerna på lördagar.. Har haft med Musikbörsen(Växjö) att göra ett par gånger och det har bara varit positivt. De frågar alltid om man vill ha hjälp och är pigga på att diskutera grejorna. Sist var jag ute efter en cymbal till mitt V-drumsset, de hade inga lösa men det slutade hursomhelst med att killen på något märkligt vis, helt utan påtryckningar från mig, motvilligt lyckades övertala sig själv att gå ner och bryta ett av de två hela set som fanns i lagret och plocka ut en cymbal. Han såg ganska bekymrad ut när jag gick ut ur butiken med cymbalen under armen (det är ju lurigt att sälja ett okomplett set, och såna grejor kan ta låååång tid att beställa..), men för min del kunde det ju knappast blivit bättre 😠 Musikcentralen är en trevlig butik att gå runt och titta i men jag har aldrig sett en säljare ute i butiken så vill man ha hjälp får man be om det, vilket kan vara skönt det också iofs.
the_hellion Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Brukar inte skriva ner folk men denna gången skall jag göra ett undantag eftersom jag är så förbannad. Jag köpte för dryga två år sedan en ART SGX 2000 Express. på Musikbörsen i linköping. Trots att den inte fanns i deras dator och trots att den saknade manual och kartong, hävdade de att den var ett demoex och därmed ny. Dessutom sakandes ratten till en pot. I förra veckan pajjade en pot på den. När jag plockade isär enheten och fick se poten trode jag inte mina ögon. Någon hade försökt limma ihop den. När de misslyckats hade de i stället lagat den med eltejp! Saken var klar. Enheten jag köpt var inte ny när jag köpte den. Jag ringer till musikbörsen och påpekar detta. Killen jag talade med hade mage att påstå att den visst var n och att det måste varit antingen tillverkaren eller importören som gjort denna mycket amatörmässiga lagningen. Förvisso vet jag att man blir blåst varje gång man går in i en musikaffär men detta var ett slag under bältet. Nu uppmanar jag till bojkott. Dessutom undrar jag om det är någon annan som blivit ordentligt blåst någon gång?
SyntaxError Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 En affär som omedelbart borde bojkottas av samtliga är Billebro på Skånegatan i stockholm, vad ni än gör köp inte en pryl där.....
Gogg Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Jag gillar INTE Musikbörsen! Ush! Otäck personal, och sen hör man detta... Ush, ush!
Pluffo Postat 10 augusti 2005 Trådstartare Postat 10 augusti 2005 Ja, sådant här är väl inte så vanligt, skulle jag tro, men det finns dock gott om allmänt dåligt bemötande i musikaffärer...Närmare bestämt nio sidor 😲 https://www.studio.se/index.php?showtopic=3412&hl=
vic Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 mmmm.....håller med har också länge försökt undvika m.b. i linköping. Försökte få lacken på en gitarr lagad där. Den blev lite sliten efter en nyårsfest. Tog typ 3-4 månader innan jag fick tillbaka den, efter mycket ringa....tjata. Resultatet var sjukt illa.....
ztevie Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Jag köpte för dryga två år sedan en ART SGX 2000 Express. på Musikbörsen i linköping. Trots att den inte fanns i deras dator och trots att den saknade manual och kartong, hävdade de att den var ett demoex och därmed ny. Dessutom sakandes ratten till en pot. Varför i hela friden köpte du den då?
Jonte Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Tänkte att jag kan rekommendera en musikaffär istället då 🙂 Jag vet inte hur 4Sound kedjan är generellt, men Musiklagret i Borås är med där i alla fall. Hur det fungerar med internet handel vet jag inte heller, eftersom jag alltid åker dit när jag handlar... Nackdel: Något klent jämfört med dom stora butikerna vad gäller utbud och då även att testa eftersom dom kanske inte har prylarna inne som man vill testa. Fördel: Bra, trevlig och kunnig personal! Jag var där senast igår, och var ute efter ett par Phonic P8A. Anledningen var så enkel att den har fått ganska mycket bra kritik och jag är trött på att sno surround högtalarna från mitt vardagsrum. Nu hade dom ju inga inne givetvis 🙂 Men fick lyssna på lite olika monitorer för att jämföra, 3 stycken i rätt prisklass för mig, och 1 par finska monitorer som kostade drygt 10000 (som också lät bättre än alla de övriga). Slutade med att jag gick ner mig till ett par Phonic P6A, passar bättre storleksmässigt i min hemmastudio, och gav bättre ljud än ett konkurerande 8 tums monitorer som dessutom var dyrare än Phonic, åtminstone enligt mina öron. Nu är jag amatör, och det finns säkert tusen åsikter om varför jag inte skulle köpt Phonic, men det var ju inte det som detta handlade om Fick lite tips på hur jag kan skita ner trummorna lite i mixen, och han följde med ut i bilen och lyssnade lite på en "slask" inspelning som jag gjort med min förstärkare som jag nyligen köpt där också... Nu är det inte alltid dom har så mycket tid, det var väldigt få kunder i butiken igår. Men bra service, och man får alltid möjlighet att testa prylarna. Ibland får man dock svaret "Kan du komma tillbaka imorgon? Detta är egentligen Görans bord och han är ledig idag." Men det är ett bra svar tycker jag, då vet man i alla fall att man får den hjälp man vill ha. Vet man vad man vill ha så går det alltid att beställa också, även om Musikbörsen ofta (inte alltid) är något billigare.
Dagon Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Musiklagret i Borås tycker jag också om. Bodde i stan i tre år och de var alltid bra. Prutade och skickade med gigbags som man inte ens visste ingick. De var ganska avslappnade när man gick runt och pillade på prylarna också. Hade med en kompis dit som är sjukt intresserad av musik och musikprylar och de tyckte bara det var kul att han testade deras digitaltrummor till max. Mer sånt folk! Nu är det först på senare tid som jag blivit riktigt intresserad själv och kan ställa ingående frågor, men de verkar helt klart kompetenta.
Grebdnull Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Jag har inga direkt dåliga erfarenheter som kund att komma med men jag kan ge er lite input från "andra sidan disken" som omväxling 😉 Jag jobbade ett antal år i en musikaffär (för ca 10 år sen nu) och jag gillade verkligen mitt jobb. I 9 fall av 10 var det kul. Man försökte ge kunder hjälp till bra lösningar, hyggliga priser etc. Oftast så slutade det med att kunden fick vad han/hon ville ha och gick ut nöjd från butiken (hoppas jag iallafall). Men ibland inträffade det att "kunden man inte ville ha" kom in genom dörren. Både jag och min kollega hade hög toleransnivå men jag kommer ihåg två gånger då både jag och han blev förbannade på kunden. Första gången var under en sommarrea. En snubbe kom in och tittade på en Alesis D4. Denna var nedsatt med 30% (marginalen låg på 35%). Jag kommer inte ihåg det exakta priset nu men han började direkt pruta. Inget fel i det, försöka duger, men man måste kunna godta ett "Nej" också om så är fallet. - Du, denna är för dyr. Kan du inte göra mer på priset? - Nej, tyvärr. Den är redan rabatterad med 30%. - Du får X-kronor för den. (hade blivit typ 50% rabatt...) - Nej, tyvärr. Jag kan inte gå ner mer i pris. - Jamen jag betalar inte mer. Du får pengarna nu kontant. - Nej, tyvärr. Det är inte intressant för oss att... - Den är för dyr... - Okej, jag har ändrat mig! Du får INTE köpa den! Inte ens för fullpris! Jag vet att man inte ska göra så för kunden har (nästan) alltid rätt, men jag blev lack som fan. Ska tilläggas att han kom tillbaka en timme senare och köpte den för reapriset utan att säga ett ord. Andra gången var ett liknande scenario men då var det min kollega som tog emot kunden. Det var en stålsträngad Washburn som var intressant. Min kollega var schysst och gav kunden ett pris med 15% rabatt utan att blinka. Kunden började dock direkt pruta vidare. Det gick några rundor fram och tillbaka gällande priset men kunden vägrade ge sig så till slut blev min kollega sur. - Alltså vafan! Nu får du ge dig! Brukar du pruta på mjölken på ICA också eller? - Nä, men... - Eller bensinen på Statoil?! - Nä... - Du har fått ett bra pris på gitarren! Jag kan inte ge dig mer rabatt! Vi har också räkningar som ska betalas! Förstår du?! Som sagt var, jag vet att man inte ska bli sur men ibland går det inte att låta bli 😠 Det konstiga var att kunden köpte gitarren... men för fullpris! Om han fick dåligt samvete eller vad det nu handlade om lär jag aldrig få svar på... Men för att avsluta med lite ros som kund så vill jag säga att när jag bodde i Göteborg handlade jag alla mina prylar hos Andreasson Musik. Suverän affär enligt mig! Bra service, schyssta priser, bra utbud etc. 😠 Eller om man har vägarna förbi Karlshamn i Blekinge så rekommenderar jag JMP Music. Liten affär men schysst! Är iofs inte helt oprtisk gällande JMP Music då ägaren är en av mina bättre vänner 😠
tordA Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 - Okej, jag har ändrat mig! Du får INTE köpa den! Inte ens för fullpris! 😉😠😠 jag känner igen känslan 😠😠
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.