Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Musikbörsen i Örebro har varit OTROLIGT dryga förr, men har faktiskt blivit mycket bättre nu tack vare personalbyte. Frågan man Swanö något så får man vara glad om man kommer därifrån inom 20 minuter, man får utömmande svar från den sköna mannen, och Johan är väldigt ödmjuk.

JAM i Örebro är väldigt bra, Stig är skön och avslappnad.

+1 på den.

Börsen har blivit riktigt bra i Örebro. Trevliga och hjälpsamma killar hela gänget... Swanö's utläggningar har hjälpt mig i mitt studiobyggande.

JAM har verkligen kommit upp sig också. De kör ju en akustisk scen och har hjälpt en hel del lokalband på olika sätt.

Stig som har den butiken är verkligen nåt bra på spåret... Music Music var det länge sedan jag kikade in på tyvärr.

Har köpt en del instrument där. En riktigt härlig butik av den äldre skolan. Man kunde glida in och ta en kopp kaffe med gubbarna.

Har själv råkat ut för många dryga rocksnubbar på Musikbörser runt om i landet... Man får väl förstå att de måste försöka

sälja, men ibland blir det bara för mycket. Tror Örebro-börsen har mycket igen av att ha en socialt begåvad butikschef.

Annons
Postat

Jag måste säga att jag allt som oftast blivit trevligt bemött, både på 4Sound och JAM. Finns några dryga personer i personalen här och där, men ingen som varit direkt otrevlig eller så. De får säkert så många dumma frågor varje dag så lite avtrubbade blir de nog. Det finns inget värre än att jobba med människor.

Postat

Jag har varit på många musikbutiker runt om i landet och det intrycket jag har fått är: i storstäderna är personalen allmänt sur och ointresserade av vad kunden har att säga, och på de mindre butikerna och i de mindre städerna är personalen väldigt tillmötesgående och serviceminded.

Det måste vara nåt storstadsfenomen att vara allmänt ointresserad och irriterad. No offense to storstäder..... 😮

Jag bor själv i Falun där det bara finns en musikaffär och det är trevlig personal och de vill alltid hjälpa till, bara man frågar. 😎

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Det måste vara nåt storstadsfenomen att vara allmänt ointresserad och irriterad. No offense to storstäder..... 😮

😎

Jo visst är det så. Många vill jobba i vissa sorters butiker för att det anses allmänt vara status i första hand och inte för att man är intresserad av serviceyrket. Men det är inte bara imusikbutiker den här dåliga attityden finns i storstäder utan i de allra flesta butiker. Har alltid själv när man kommit till mindre städer upplevt en helt annan attityd i butiker.

Redigerat av DieHard
Postat

Har praktiskt taget slutat handla på musikbörsen i Nyköping, alldeles för lite visat intresse för vad kunden faktiskt vill. Allt handlar bara om att de ska bli av med grejorna enkelt och slippa krångla med kunder som har problem med det de köpt... Nä, internetbaserade butiker är grejen.

Postat
Jo visst är det så. Många vill jobba i vissa sorters butiker för att det anses allmänt vara status i första hand och inte för att man är intresserad av serviceyrket. Men det är inte bara imusikbutiker den här dåliga attityden finns i storstäder utan i de allra flesta butiker. Har alltid själv när man kommit till mindre städer upplevt en helt annan attityd i butiker.

"Anses vara status"... 😄

Det där verkar du veta väldigt mycket om hörru. Inte.

Postat

När jag var på musikbörsen i malmö så var det butikschefen som expedierade mig. Jag valde ut de produkter jag skulle köpa. När jag var klar vände han sig till mig och sa: "Jag tror inte att du har råd med detta". Vad fan? tänkte jag, avbröt allt och gick till Jam och handlade istället...

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)
"Anses vara status"... 😕

Det där verkar du veta väldigt mycket om hörru. Inte.

Du verkar veta mycket du....inte.

Redigerat av DieHard
BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

jam i malmö har jag varit på en gång....1 gång...Fick bara så sjukt dåligt intryck..Det stod 3 st bakom kassan och bara såg jävligt pantade ut och när jag fråga om dom hade marshall stärkare inne kunde ingen av dom svara på frågan förrens den fjärde kommer in nyrunkad o bara kör tjenna läget..lira gura...aaviiisttt...Det kändes så märkligt, en butik som var helt död jämfört med musikbörsen där man alltid får bra service, bra priser och där är kunder omkring en...Inne på jam ville dom verkligen inte sälja mig nånting...et inte hur jam är i stockholm och göteborg men i malmö är den inget vidare..

adamin (oregistrerad)
Postat

Riktigt sann tråd. Jag gillar verkligen inte att vara i gitarrbutiker just för den anledningen . Undviker ibland att fråga för att få ett spydigt svar.

Vissa gubbar kan dock vara sköna också men de är ovanligt. Samma gubbar som får en inspirerad o låter en testa olika instrument och man kan fråga och snacka med utan att känna sig generad.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)
När jag var på musikbörsen i malmö så var det butikschefen som expedierade mig. Jag valde ut de produkter jag skulle köpa. När jag var klar vände han sig till mig och sa: "Jag tror inte att du har råd med detta". Vad fan? tänkte jag, avbröt allt och gick till Jam och handlade istället...

Du skulle svarat honom så här: -Nu dömer du andra efter dig själv igen...

Edit: Hade citerat fel inlägg först... 😮

Redigerat av Analogfreak
  • 5 veckor senare...
Postat (redigerat)

Idag när jag och en polare var på den lokala musikaffären och provade digitala trumset för jag är intresserad av att köpa ett till min hemstudio. När jag har spelat ett tag på trummorna så går jag till gitarrerna och kollar lite...då sätter sig min polare vid trummorna, och då hör jag: "Du har spelat lite för länge nu".

Jag tycker att det är dålig stil, att inte låta kunderna prova saker de är intresserade av!

Dålig stil! 😮

Redigerat av CArebratt
Postat

Kan inte påstå att jag blivit direkt otrevligt bemött, däremot de nonchalanta och ointresserade har varit tydligt många gånger, när man frågar och samtalar om utrustning så känns det allt oftare som att man själv har större koll än vad de som jobbar med det själva har, och så ska det väl inte vara, jag gick ju till affären för att få hjälp och råd, inte gratisutbilda deras personal?

I alla fall, jag har trots allt fått godkänd hjälp med att testa instrument och annat, men du får ligga i för att få den, ställa sig bredvid någon som är upptagen och slänga blickar på honom/henne, fråga kontinuerligt, ibland får man nästan vara på gränsen till irriterande för att de ska uppmärksamma en och ta fram det man vill titta på, skärpning alltså, jag GILLAR riktiga butiker där man kan se och känna på grejerna innan man bränner en massa tusingar, så varför kan inte personalen inte göra så att jag vill komma till dem igen och spendera mina pengar, det är väl det en affärsverksamhet går ut på, att sälja varor till sina kunder?

Nej, ska inte bli för upprörd, men ibland undrar man varför dessa människor egentligen driver musikaffärer då de i många fall inte ens verkar ha ett genuint intresse och kärlek för det de sysslar med, ett "Hej!" när man kommer in i affären och en enkel "behöver du hjälp med något?"-fråga är väl inte så ansträngande att klämma fram, i synnerhet inte om de har sina händer lediga.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Kan inte påstå att jag blivit direkt otrevligt bemött, däremot de nonchalanta och ointresserade har varit tydligt många gånger, när man frågar och samtalar om utrustning så känns det allt oftare som att man själv har större koll än vad de som jobbar med det själva har, och så ska det väl inte vara, jag gick ju till affären för att få hjälp och råd, inte gratisutbilda deras personal?

I alla fall, jag har trots allt fått godkänd hjälp med att testa instrument och annat, men du får ligga i för att få den, ställa sig bredvid någon som är upptagen och slänga blickar på honom/henne, fråga kontinuerligt, ibland får man nästan vara på gränsen till irriterande för att de ska uppmärksamma en och ta fram det man vill titta på, skärpning alltså, jag GILLAR riktiga butiker där man kan se och känna på grejerna innan man bränner en massa tusingar, så varför kan inte personalen inte göra så att jag vill komma till dem igen och spendera mina pengar, det är väl det en affärsverksamhet går ut på, att sälja varor till sina kunder?

Nej, ska inte bli för upprörd, men ibland undrar man varför dessa människor egentligen driver musikaffärer då de i många fall inte ens verkar ha ett genuint intresse och kärlek för det de sysslar med, ett "Hej!" när man kommer in i affären och en enkel "behöver du hjälp med något?"-fråga är väl inte så ansträngande att klämma fram, i synnerhet inte om de har sina händer lediga.

Det är ungefär som att gå in på Rusta... samma koncept typ...

Postat

Håller med om att musikaffärspersonal ofta är dryga, detta hände för flera år sen på musikbörsen

Störd gubbe kommer upp bakifrån:

- Ska ni ha något eller?

- Nej vi kollar lite bara

- Okej då kan ni gå för vi stänger om ett tag.

Dom stängde inte på typ en timme.. hehe hatar sånna

Postat
Håller med om att musikaffärspersonal ofta är dryga, detta hände för flera år sen på musikbörsen

Störd gubbe kommer upp bakifrån:

- Ska ni ha något eller?

- Nej vi kollar lite bara

- Okej då kan ni gå för vi stänger om ett tag.

Dom stängde inte på typ en timme.. hehe hatar sånna

Äh fy fan... blir irriterad bara av att läsa det där.

Postat
Äh fy fan... blir irriterad bara av att läsa det där.

det var jävligt irriterande ja..

Även om det är jobbigt att folk kommer in och pillar så är det bara drygt och sjukt trögt att vara dryg mot han/hon/det

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Om man ser det från försäljarens synvinkel så är han nog jävligt trött på att alltid ha massa fjortisar som hänger där och spelar Metallica-låtar på alla gitarrer tills dom blir utkörda. Instrumenten ska ju kunna säljas som nya och då ska inte folk sitta och spela sönder dom...

Postat
Jag har nog sagt detta innan...

men Musikbörsen i Kristianstad är kanon...

Kul att höra det, har en gammal polare som jobbar där också. Tycker MB i Växjö är rätt OK också, de allra flesta som jobbar där är justa.

Postat
Om man ser det från försäljarens synvinkel så är han nog jävligt trött på att alltid ha massa fjortisar som hänger där och spelar Metallica-låtar på alla gitarrer tills dom blir utkörda. Instrumenten ska ju kunna säljas som nya och då ska inte folk sitta och spela sönder dom...

Ej relevant. Det finns ingen ursäkt till att köra ut folk på det där sättet.

Däremot kan man hålla koll på personer och be dem att ta det piano om de inte behandlar instrumenten med respekt.

Butikspersonal ska vara service minded, punkt.

Demoexemplar är just demoexemplar och kan aldrig säljas som nya eftersom de inte är nya.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Ej relevant. Det finns ingen ursäkt till att köra ut folk på det där sättet.

Däremot kan man hålla koll på personer och be dem att ta det piano om de inte behandlar instrumenten med respekt.

Butikspersonal ska vara service minded, punkt.

Demoexemplar är just demoexemplar och kan aldrig säljas som nya eftersom de inte är nya.

Eftersom butiken äger instrumenten så är det upp till dom ifall du får spela på dom eller inte.

Om personalen bedömer att folk bara leker med grejerna och inte har potentialen att köpa så förstår jag att dom kör ut dom. Det skulle jag också ha gjort.

Redigerat av Analogfreak
Postat
Eftersom butiken äger instrumenten så är det upp till dom ifall du får spela på dom eller inte.

Om personalen bedömer att folk bara leker med grejerna och inte har potentialen att köpa så förstår jag att dom kör ut dom. Det skulle jag också ha gjort.

Det är skillnad på att köra ut folk och be dem att sluta spela.

Men visst, vill man bygga ett dåligt rykte så är det ju bara att kasta ut folk; vi ser ju i den här tråden allt folk är lika glada för det, eller hur? 😄

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Det är skillnad på att köra ut folk och be dem att sluta spela.

Men visst, vill man bygga ett dåligt rykte så är det ju bara att kasta ut folk; vi ser ju i den här tråden allt folk är lika glada för det, eller hur? 😄

Försäljaren frågade faktiskt om kunden skulle ha nåt och när kunden då svarade nej så ansåg försäljaren att kunden inte hade nåt där att göra. Det är ju trots allt en butik och inget museum.

Redigerat av Analogfreak
Postat
Försäljaren frågade faktiskt om kunden skulle ha nåt och när kunden då svarade nej så ansåg försäljaren att kunden inte hade nåt där att göra. Det är ju trots allt en butik och inget museum.

Din butik skulle konka på nolltid.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

High%20Voltage%20Capacitor.jpg

Hade jag varit butiksägare hade man blivit tvungen att investera i en sån här och koppla över gitarrsträngarna 😄

Redigerat av Analogfreak
Postat
Försäljaren frågade faktiskt om kunden skulle ha nåt och när kunden då svarade nej så ansåg försäljaren att kunden inte hade nåt där att göra. Det är ju trots allt en butik och inget museum.

haha är du seriös på riktigt eller bara pantad? det är en affär, man brukar vilja kolla på saker innan man köper dom ( speciellt musik saker ), sen kan jag tillägga att vi sa " inte just nu, nu kollar vi bara" efter nej.

Och du tycker det är lugnt att han då är dryg och säger att vi inte har något där och göra om vi inte ska köpa något just då, och att dom ändå stänger om en stund, när dom inte stängde på knappt en timma?

Tror fan du skulle passa bra på ett jobb i en musikaffär..

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Håller med om att musikaffärspersonal ofta är dryga, detta hände för flera år sen på musikbörsen

Störd gubbe kommer upp bakifrån:

- Ska ni ha något eller?

- Nej vi kollar lite bara

- Okej då kan ni gå för vi stänger om ett tag.

Dom stängde inte på typ en timme.. hehe hatar sånna

Det var den här dialogen jag syftade på. 😄

Edit: Personangrepp kan du ta via PM.

Redigerat av Analogfreak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.