Hellpig Postat 13 februari 2006 Dela Postat 13 februari 2006 Till lite motvikt... Jag brukar besöka tre olika musikaffärer i Växjö och nu för tiden kan jag inte klaga på någon av dem. Musikbörsen har trevlig personal och bra utbud. Jag tyckte att en del av personalen var lite snorkig för några år sedan men idag är det bara trevliga grabbar, inte minst trumansvarige som alltid har tid för en pratstund (och jag är inte en trummis! 😛 ). De får ett högt betyg av mig. Musikcentralen som ovan - jag har inte handlat speciellt mycket där men jag har däremot varit en jobbig kund och kollat på diverse prylar som jag inte har köpt. Men... det har alltid varit ett trevligt bemötande till och med när jag efter tre besök sagt att det inte blir någon affär! Och när jag handlat har det faktiskt inte varit några problem, inte ens när jag kommit dragande med problem 😄 Högt betyg åt Musikcentralen. Helges Håla - gäller det något gitarrigt så gäller Helge för mig. Väldigt proffsig men samtidigt nästan sällsynt personligt bemötande. HH får högsta möjliga betyg med + i kanten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 13 februari 2006 Dela Postat 13 februari 2006 (redigerat) Ramus musik i piteå, jag kommer in med en gitarr och tyckte att jag ville ha nya strängar och intonerat, butiksägaren tyckte 550 kronor jag tyckte att han kunde hänga sig i ett träd och gick till nästa musikbutik, musikservice i piteå, ägaren tittar på gitarren och säger 200 kronor, bättre tänkte jag. kommer tillbaka 2 veckor senare och ger han 200kr och får en femtiolapp tillbaka, jag tittar på honom lite konstigt varav han bara ler och säger; -Jag vet hur det är att vara ung och ha lite pengar. det är 4 år sedan, nu springer jag ditt 2-3 gånger i månaden och han är en sådan person som förstår att jag har ett intresse i grejer, så han kan visa upp en ny fin bas som han just fått in i syftet att "titta på den här och testa den, säg mig vad du tycker", inte i syfte att sälja den. det är väldigt väldigt väldigt skönt Redigerat 13 februari 2006 av Desecrated Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
if837 Postat 20 februari 2006 Dela Postat 20 februari 2006 (redigerat) Är det bara jag som råkar ut för deras dåliga service när jag handlar på nätet, gång på gång? Edit: ursprunglig tråd handlar om musikbörsen. Redigerat 21 februari 2006 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 20 februari 2006 Dela Postat 20 februari 2006 (redigerat) men är du här enbart för att gnälla på saker och ting eller vad är det frågan om..? ska du gnälla på musikaffärer i allmänhet så gnäll i den här redan befintliga tråden istället: https://www.studio.se/index.php?showtopic=3412 EDIT: La ihop trådarna istället. Redigerat 20 februari 2006 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 20 februari 2006 Dela Postat 20 februari 2006 Har beställt därifrån två gånger, senaste gången kom aldrig grejerna (det var ungefär ett halvår sen) men jag har inte betalat något och kom på att jag inte behövde det jag beställde, så det var lika bra för min del. Men kanske inte så bra service. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PunkMackan (oregistrerad) Postat 20 februari 2006 Dela Postat 20 februari 2006 Ramus musik i piteå, jag kommer in med en gitarr och tyckte att jag ville ha nya strängar och intonerat, butiksägaren tyckte 550 kronor jag tyckte att han kunde hänga sig i ett träd och gick till nästa musikbutik, musikservice i piteå, ägaren tittar på gitarren och säger 200 kronor, bättre tänkte jag. kommer tillbaka 2 veckor senare och ger han 200kr och får en femtiolapp tillbaka, jag tittar på honom lite konstigt varav han bara ler och säger; -Jag vet hur det är att vara ung och ha lite pengar. det är 4 år sedan, nu springer jag ditt 2-3 gånger i månaden och han är en sådan person som förstår att jag har ett intresse i grejer, så han kan visa upp en ny fin bas som han just fått in i syftet att "titta på den här och testa den, säg mig vad du tycker", inte i syfte att sälja den. det är väldigt väldigt väldigt skönt Gula gubben är kung!! Världens skönaste. I Karlskoga har ni hans tvillingsjäl Mabass Bass and guitar custom. Mats är en klippa. Jag prutade på en pryl varpå han svarar "Javisst annars får en inge kömpisar". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Är det bara jag som råkar ut för deras dåliga service när jag handlarpå nätet, gång på gång? Efter hopslagningen av trådarna bev det väldigt otydligt vilken musikaffär det här handlar om. Någon som kan uppdatera mig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Är det bara jag som råkar ut för deras dåliga service när jag handlarpå nätet, gång på gång? Efter hopslagningen av trådarna bev det väldigt otydligt vilken musikaffär det här handlar om. Någon som kan uppdatera mig? Fixat. Handlade om musikbörsens nätbutik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Hej! Vill berätta om en händelse för ett par veckor sedan på jam, Göteborg. Jag var inne och skulle se om de hade Clavia Nord Electro 2, vilket de inte hade. Tänkte fråga om priset på hemsidan gällde (ibland velar ju butiker...)... Trots fyra expediter, så var ingen villig att dyka fram. Jag gick då ned och testade akustiska gitarren i källarplanet, vilket egentligen var mitt primära ärende... Det var lugn i helvete at få lite ro därnere för denna test. Inom 30 sek dök två småungar in nedför trappan och började bånka och slå på alla trummor som fanns därnere. Efter ytterligare en halvminut dyker två små glin till upp plus ett par föräldrar. Ganska snart slår samtliga sex på olika percussiva instrument bakom mig och runt hörnet. Inga öronproppar och ingen chans att uppfatta tonerna från den akustiska gitarren. Efter ett antal minuter tröttnar slagverkarna och jag tänkte att nu äntligen... Då dyker en gubbe i 60årsåldern upp nedför trappan. Han går direkt till trumsetet och börjar banka mycket amatörmässigt. När han tröttnat på det slamret går han och ställer sig mitt framför mig och knäpper avigt och sämre än jag spelade som 4-åring på en kontrabas! Jag kunde inte undvika att tänka på Mr. Beans bravader då...även om gubben var allt annat än lik Mr. Bean till det yttre. När han väl lämnat så dyker en mor och dotter upp, 50 respektive 30 år... De rycker tag i akustiska gitarrer och börjar testa omgående... Fortfarande väldigt svårt att höra hur gitarren i famnen låter. Borde de inte ha lyssningsrum därnere? Eller har de det och jag missade det? Hursomhelst, nr jag väl kommer upp för trappan efter 1.5 timme, där endast sista halvtimmen var meningsfull (test av tre olika Tanglewood, en Fender och två Simon&Patrick)...så säger den ene expediten till den andre: - Där ÄR han ju!! Säg till honom... - Nej, jag kan inte med... - Vadå?? - Nej...jag vill inte. Undrar ännu vad de menade. Men eftersom de inte bistod på nåt sätt med assistans, så sket jag i dem... Tyckte de jag testade för länge? :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Munkb003 Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Jag har inte läst alla inlägg (fruktansvärt många), men jag vill plussa på gamla Estrad, dvs 4sounds på Folkungagatan. Jag tycker att det har blivit jävligt bra service med åren! Innan musik-skapande blev för kreti och pleti så kändes det som att man var tvungen att läsa på innan besöket i musikaffärn så att man kunde nicka med bestämt på multi-timbralitet och polyfoni och så vidare! Idag när det finns folk som inte är ett dugg intresserade av tekniken bakom och som faktiskt lägger pengar på grejer så har personalen kommit igång! En potentiell kund kan ju vara i vilken ålder och se ut hur som helst. Förut när syntharna kostade 20-30.000 spänn och man stod där och dreglade 2 ggr i veckan så var det ju inte så konstigt att de blev trötta. Idag när grejerna säljer i större volymer och är billigare så är ju ett butiksbiträde på Estrad som vilket butiksbiträde som helst och inte gud som förr! Det finns några företag som är helproffsiga i Sverige idag och det är bla Luthmans som jag är oerhört imponerad av! De har bidragit mycket till utvecklingen av musikskapande i Sverige! Puss och kram till Er! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Hej! På vilket sätt är du imponerad av grossisten Luthman? Vet du ifall man kan åka dit och glana på en gitarr till exempel, innan man köper den? Om det är en dyr modell kanske man är noggrann med det yttre också... Sedan kan man ju bara ta sig tillbaka till butiken och vänta in leveransen av den dit... Istället för att köpa "grisen i säcken". Även om Luthman finns i Stockholm... 😮 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Katla (oregistrerad) Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Luthman!? Sämre kundservice får man leta efter. Varenda gång jag beställt något från dem (genom en musikaffär) har det dröjt flera veckor innan jag fått min pryl. Detta trots att musikaffären beställt via telefon samma dag jag köpte prylen och att de haft den på lager. Det är bara synd om personalen i affären som får stå och be om ursäkt för Luthmans usla hantering av beställningar. Om de har lite folk kan de ju anställa fler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Ok. Är det så det funkar... Jag funderade för ett halvår sedan på en rätt dyr gitarr, men tvekade. Det värsta är ju att ingen affär i Sverige har den inne i butik. Vill ju gärna se den först. Kan jag åka till Sthlm och glana tror ni? Hur ställer sig Luthman till det. De har ju varit noggranna med att poängtera att de "bara" är en grossist och inte någon butik, och alltid hänvisat till butiken tidigare... Nu finns ju priser på deras hemsida också. Är det verkligen butikspriserna inkl. moms?? Nån som vet? I så fall är inte riktpriserna rätt på vissa av deras gitarrer i katalogen. 😮 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 (redigerat) En gång, när jag skulle köpa keyboard (efter att ha gjort lite research) så åkte jag bland annat till Förstärkardoktorn, och fick hjälp av en snubbe där som tipsade om olika keyboards. ("Du ska ha en anslagskänslig", duh!) Efter hans långa utläggning om en av deras keyboards som tydligen lämpade sig perfekt till nybörjare som jag (lär dig spela Star Wars och Titanic!) frågade jag om den hade USB-anslutning. Han visste inte vad USB var för något!!!!! Hur okunnig kan man bli? 😮 Han sade att jag nog skulle fråga någon mer "datakunnig"... 😆 Jag köpte aldrig keyboarden där... 😄 EDIT: stavfel Redigerat 21 februari 2006 av Lynxo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hefu Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Den här tråden är hur kul som helst. Eftersom jag förekommer med namn nånstans i mitten tar jag inte åt mig av dålig kritik... Jag fick ju bara goda vitsord! 😛 Hur som helst, som före detta musikaffärsarbetare kan jag bara säga: Jag lider med er kunder som blivit dåligt behandlade! Tyvärr finns det alldeles för många säljare som inte kan ett skit, eller borde slutat med sitt jobb för MÅNGA år sen. Det finns dock en uppsjö som är kanon. Samma gäller med leverantörer. Själv gillar jag Luthman, och det beror inte bara på att min fru jobbar där. Det är väldigt tråkigt att folk känner att dom vill handla via nätet i Tyskland eller liknande, det betyder ju att säljarna i musikaffärn har kapitalt misslyckats. På sikt blir det döden för affärerna. Och iom att de stora blir större försvinner alla små sköna butiker. FYI: Musikbörsen äger Svensk Musik/TTS Luthman äger Estrad/4Sound Jam äger Sweden Midi Music Englund/EM Nordic äger Deluxe Det är inte så många aktörer kvar på marknaden.... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Munkb003 Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Angående Luthman så har jag precis upplevt det tvärtom mot jag får höra här! Luthman är ju grossist och har därför ingen som helst skyldighet att hjälpa slutkund, men hart ändå gjort det för mig flera gånger. Personen ifråga har ringt upp mig efter att jag har kontaktat Estrad/4sound! Otroligt proffsig, trevlig och pedagogisk! Vad jag imponeras av när det gäller Luthmans har inget att göra med hur service osv är. Det som jag tycker är läckert med Luthmans är hur de försöker göra ett seriöst vinstdrivande företag i en bransch där mycket bygger på intresse och ej vinstgivande research m.m. Luthmans förstod, som jag fattar det, tidigt att branschen kommer att bli mer tillgänglig och har efter det byggt upp en proffsig organisation där volym har gjort att priserna i Sverige har börjat komma ikapp övriga Europa. Sverige är samtidigt ett litet land, men priserna är helt humana nu jämfört med 10 år sedan då priserna i Sverige var dubbelt mot England. Luthmans har konsekvent jobbat med att få upp volymer för att kunna få ner priserna och har i mina ögon kommit långt. Utan Luthmans hade detta gått långsammare. Det är lite som Ryanair inom flyget. Nu är risken att de blir för stora på inhemska marknaden dock, men de har ju konkurrens ifrån utländska websidor! Nej jag har bara gott att säga om Luthmans! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 (redigerat) Nää, Luthman har förvisso ingen "skyldighet" att hjälpa slutkund, men om slutkunden inte handlar av butiken, för att butiken (som i sin tur köper in från Luthman) inte har inne varan, så drabbar det ju i slutändan Luthman ändå. Jag har ingen erfarenhet av Luthman, eftersom jag inte kommit till det steget ännu, men det kommer. Det kommer. Och då får jag se vad de går för. 😕 :musik Redigerat 21 februari 2006 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalle i Kalmar Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 Är det bara jag eller är det inte väldigt många som jobbar i musikaffärer som är förbenat spydiga, otrevliga och ointresserade? Jag tycker inte det är ofta man lämnar affären utan att känna sig arg, irriterad, förolämpad eller åtminstone lite småpömsig. Exempel 1:( Ett antal år sedan, Estrad musik ) - Hej, har ni gitarrplektrum? - Ja. - Vad ska man ha för sort? Jag har en elgitarr. - Jamen, det är dem här vi har. ( varpå försäljaren tar fram jättelådan albert och därefter fortsätter att fippla med bokförning, syntlagning, strumpsortering eller vad det nu var han sysslade med bakom disken ). Exempel 2:( Också ett antal år sedan, Tyresö Musik ) - Låter det här elpianot som likt ett riktigt piano? - Så kan du ju inte säga. Det här är ju ett piano! Det här också! Och här! ALLA LÅTER OLIKA. ELLER HUR??!!? ( Försäljaren springer nu runt i butiken och bankar ner klaviaturen i botten på varenda zeitter & winkelmann under mer och mer upphetsade former ) Exempel 3:( Typ nutid, JAM Stockholm ) - Hej. Har ni sådana här ackorbibliotek fast för gitarr? - Nej dem är slut. Men vi har beställt in fler. - Jaha, va bra, så då får ni in sådana? ( Försäljaren kliver tillbaka en bit och vänder sig om, hånflinandes mot sina arbetskamrater och säger lite tyst: ) - Ja, det brukar man få när man beställer saker. Jag har även flera kompisar som har vissa hatmusikbutiker eftersom personalen är odräglig där. Är det bara jag ( och dem ) som ser oerhört uppnosiga ut och har en aura av ond energi runt oss och därför behöver sättas på plats eller ingår det i kraven på att jobba i en musikbutik att man inte ska vara service-minded? Några andra som har ris ( eller kanske ros ) att ge? Hej på Er alla. Jag har läst inläggen i denna tråd med ett igenkännande leende och samtidigt med ilska tänkt tillbaka på de gånger man gått ut ur en musikaffär och känt sig kränk och förödmjukad. För mig är det svårt att förstå att ”säljprocessen” kan gå så himla snett. Säljdoktrinen: (som jag fått lära mig det) Så fort en kund kommer in i butiken är han ”kung”. Mitt mål som säljare är att så snabbt som möjligt få klart för mig vilka behov kunder har. T. ex. vill han handla strängar? Vill han bara jämföra priser? Kanske bara snacka lite ”skit” en stund? Eller vad? Skälvklart ska han få den hjälp han behöver (och lite till). En sak är ett absolut måste; oavsett kundens behov, jag ska få honom att känna sig nöjd och väl tillmods när han lämnar butiken. Jag garanterar Er, att den killen/tjejen kommer tillbaka och då har han dessutom med sig plånboken. Man kan ju undra varför en sådan skälvklarhet som ovan doktrin ska vålla så mycket problem. Är det så enkelt att säljarna har varit ute och spelat och inte kommit i säng fören kl. 5? Eller har sambon tvingat dom att sova med katten i garaget? Parkeringsböter? Utskälld av svärmor? Näääääää, mina vänner på Forumet, jag är mer och mer övertygad om att musikaffärerna har genomgått en strukturförändring vi sällan skådat. Låt mig förklara. Gotfrid Johansson i Gamla Stan, Walles på Drottninggatan dom hade ett begränsat urval av instrument, typ bleckblås, klaviatur, slagverk o.s.v. Men som dom kunde spela på (dom var musiker i botten) och därför viste dom vad musiker behövde. Med lite ”affärsnäsa” så var saken klar. Spela på nätterna och sköta affären på dagarna var deras liv. ”Ta folk” det kunde dom. Dagens stora musikaffärer med ett ”brottar-utbud” av instrument, PA och digitala program och prylar har ett annat behov; support. Butikerna har en butikschef, säljansvarig och personalansvarig, i en och samma person. (Som ”nytt ansikte” i en butik är det som regel han Du träffar först). Under honom anställs ett antal personal som har ett väl tilltaget kunnande på sina respektive område; supporten. Butikschefen har modern säljarkompitens, ett och annat år på högskola. ”Supporten” saknar (av kostnadsskäl) den grundläggande säljarkompitensen. Men kan skruva isär och ihop en dator och ”dema” diverse program och vara till stor hjälp när det strular (rent tekniskt). Så länge Du gör affärer med butikschefen kan Du och bör Du förvänta ett affärsmässigt beteende. Med om han delegerar säljandet (vilket är det vanliga om Du inte heter Lotta Engberg) till supporten kan Du inte förvänta ett ”proffsigt, affärsmässigt” bemötande. Sorry! Mot denna bakgrund, hur hanterar man upphandlingen då? Själv har jag valt att i största mån göra ”efterforskningar” på internet och det fina forumet, som är en guldgruva med grabbarna på Studios redaktion i spetsen. Det handlar alltså om referenser i massor. När jag har bestämt min för en vara kollar jag var den är billigast. Jag går även i musikaffärer, ska jag bara kolla in gör jag det i vardagskläder på eftermiddagen gärna efter kl. 16. Då undviker man ”supportens” uppmärsamhet. Men ska jag göra ett avslut, funkar det bäst med kostym och före kl 12. Då är det stor ”risk” att jag får handla av butikschefen själv. ”Supporten (av dom som kommit kl 10) är fullt upptagna med packa upp och ställa i ordning (för sådant gör man inte med högskoleexamen). Detta är min personliga erfarenhet och absolut ingen exakt sanning. Ett sätt av mig att för mig själv förklara orsak och verkan. Hur det än är måste man kunna hantera glädje och besvikelser. Med vänlig hälsning Kalle i Kalmar och hans pappa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 hörru pysen. fråga en enda butikschef i någon av sveriges större musikkedjor om han har högskoleutbildning för sitt yrke eller om han jobbat sig från "golvet" och uppåt... jag lovar att det första alternativet är mycket sällsynt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hefu Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 Håller med. Jag har fortfarande inte träffat en butikschef i en seriös musikaffär som inte a) är musiker i grunden och 😱 har jobbat sig uppåt i rätt många år. Tyvärr så konkurrensen idag mördande hård, vilket tyvärr gjort att en del butiker tappat fokus på kunden, och istället bara försöker mosa sina konkurrenter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 25 februari 2006 Dela Postat 25 februari 2006 Håller med.Jag har fortfarande inte träffat en butikschef i en seriös musikaffär som inte a) är musiker i grunden och 😱 har jobbat sig uppåt i rätt många år. Tyvärr så konkurrensen idag mördande hård, vilket tyvärr gjort att en del butiker tappat fokus på kunden, och istället bara försöker mosa sina konkurrenter. Rättelse: a) är misslyckade musiker i grunden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 25 februari 2006 Dela Postat 25 februari 2006 .. eller så kanske de helt enkelt gillar att hålla på med försäljning mer än att hålla på med musik...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalle i Kalmar Postat 25 februari 2006 Dela Postat 25 februari 2006 Hej igen. Jag kanske överskattar butikschefernas teoretiska utbildning. Om dom anställdes idag så borde dom har någon termin i alla fall. Det skulle vara intressant att göra en rundrigning till det 20 största butikerna och intervjuva cheferna. Att man tappar fokus på kunden och intresserar sig mer på konkurenterna tycker jag låter som ett "komersiellt självmord"????? Men vist "ingen rök utan eld". Med vänlig hälsning Kalle i Kalmar och hans pappa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 25 februari 2006 Dela Postat 25 februari 2006 Det skulle vara intressant att göra en rundrigning till det 20 största butikerna och intervjuva cheferna. ja kalle och hans pappa kan ju ringa 10 var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bassebas Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Jag köpte mitt nuvarande basrigg för ett år sen (behringer top och låda). dock då hade kontakten till högtalaren på toppen blivit glapp för ett tag efter jag köpt den. Då vart jag in i butiken där jag köpte rigget och frågade om garanti, men då sa han att det bara vara 6 månaders garanti. (den tiden hade passerat) Då kollade jag upp i mina papper om rigget och ser klart och tydligt att det är 1 års garanti! Så då går jag in i butiken och påpekar det och då säger han att hans leverantör ger bara 6 månaders garanti. Men han säger att han kan laga det för 20 euro (180 kr)! Kan man göra sådär? sjävla tillverkaren av produkten lovar 1 års garanti, men inte kan väl en butik sänka garanti-tiden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Jag köpte mitt nuvarande basrigg för ett år sen (behringer top och låda).dock då hade kontakten till högtalaren på toppen blivit glapp för ett tag efter jag köpt den. Då vart jag in i butiken där jag köpte rigget och frågade om garanti, men då sa han att det bara vara 6 månaders garanti. (den tiden hade passerat) Då kollade jag upp i mina papper om rigget och ser klart och tydligt att det är 1 års garanti! Så då går jag in i butiken och påpekar det och då säger han att hans leverantör ger bara 6 månaders garanti. Men han säger att han kan laga det för 20 euro (180 kr)! Kan man göra sådär? sjävla tillverkaren av produkten lovar 1 års garanti, men inte kan väl en butik sänka garanti-tiden? Du har lagen på din sida. (förutsatt att vi pratar svensk lag alltså.) Tvinga svinet laga grejerna och handla på annat håll i framtiden, och låt honom veta det! 😏 Om jag inte minns fel så har du tom. 2 års garanti enl. konsumentköplagen, men jag har för mig att det fanns några undantag från den regeln. Kolla upp det med KO. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Exp. Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Hejsan hejsan! Jag blir alltid trevligt bemött av personalen på musikbörsen i örebro. Enda gången jag inte blev det var när jag skulle in och kolla på en Yamaha motif och de inte hade någon hemma varpå jag frågade om de kunde ta hem en. Tyvärr, svarade killen i butiken. Du måste köpa den först iaf. Då blev jag lite sur och påpekade att de i den andra musikaffären i stan redan hade tagit hem en och jag sprang över till musikbörsen för att se vad de kunde göra för erbjudande eftersom jag har köpt alla mina andra instrument där. Jag köpte synthen på den andra musikaffären (Music Music). När jag någon månad senare kom in i butiken igen så kom butikschefen fram till mig och undrade om jag behövde hjälp med något. Och i en diskussion om gitarrförstärkare kom vi på något sätt in på affären med synten varpå butikschefen blir fly förbannad över butikspersonalens beteende och frågar omedelbart vem det var. Tyvärr hade den personen redan fått sparken så han kunde inte få någon utskällning men hade han varit kvar hade butikschefen slitit honom i stycken. Då känns det schysst att vara kund på musikbörseni Örebro. Har handlat all min utrustning sedan dess där och de är alltid trevliga sedan dess. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Berra Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Jag tycker också attityden i musikaffärer är off the hook. hey, ett pimp my ride uttryck Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Hej! Vill berätta om en händelse för ett par veckor sedan på jam, Göteborg. Jag var inne och skulle se om de hade Clavia Nord Electro 2, vilket de inte hade. Tänkte fråga om priset på hemsidan gällde (ibland velar ju butiker...)... Trots fyra expediter, så var ingen villig att dyka fram. Jag gick då ned och testade akustiska gitarren i källarplanet, vilket egentligen var mitt primära ärende... Det var lugn i helvete at få lite ro därnere för denna test. Inom 30 sek dök två småungar in nedför trappan och började bånka och slå på alla trummor som fanns därnere. Efter ytterligare en halvminut dyker två små glin till upp plus ett par föräldrar. Ganska snart slår samtliga sex på olika percussiva instrument bakom mig och runt hörnet. Inga öronproppar och ingen chans att uppfatta tonerna från den akustiska gitarren. Efter ett antal minuter tröttnar slagverkarna och jag tänkte att nu äntligen... Då dyker en gubbe i 60årsåldern upp nedför trappan. Han går direkt till trumsetet och börjar banka mycket amatörmässigt. När han tröttnat på det slamret går han och ställer sig mitt framför mig och knäpper avigt och sämre än jag spelade som 4-åring på en kontrabas! Jag kunde inte undvika att tänka på Mr. Beans bravader då...även om gubben var allt annat än lik Mr. Bean till det yttre. När han väl lämnat så dyker en mor och dotter upp, 50 respektive 30 år... De rycker tag i akustiska gitarrer och börjar testa omgående... Fortfarande väldigt svårt att höra hur gitarren i famnen låter. Borde de inte ha lyssningsrum därnere? Eller har de det och jag missade det? Hursomhelst, nr jag väl kommer upp för trappan efter 1.5 timme, där endast sista halvtimmen var meningsfull (test av tre olika Tanglewood, en Fender och två Simon&Patrick)...så säger den ene expediten till den andre: - Där ÄR han ju!! Säg till honom... - Nej, jag kan inte med... - Vadå?? - Nej...jag vill inte. Undrar ännu vad de menade. Men eftersom de inte bistod på nåt sätt med assistans, så sket jag i dem... Tyckte de jag testade för länge? 😳 :musik Du kunde fråga någon om det fanns ett separat rum? Vet att det finns ett precis ovanför trappan,,, isolerat dessutom. De kanske inte vågade säga "Your on candid camera" till dig? ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bassebas Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Du har lagen på din sida. (förutsatt att vi pratar svensk lag alltså.) Tvinga svinet laga grejerna och handla på annat håll i framtiden, och låt honom veta det! 😕 Om jag inte minns fel så har du tom. 2 års garanti enl. konsumentköplagen, men jag har för mig att det fanns några undantag från den regeln. Kolla upp det med KO. vad menar du med KO? 😄😳 Jo de borde jag ju ha! (lagen på min sida) men om han endå inte fixar det hela, ska man kanske anmäla det då? liksom en liten peng hit eller dit men det är ju fel att göra så! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.