1up Postat 13 december 2006 Trådstartare Postat 13 december 2006 JA då var det dax för lucka 12...Gillar trummorna mycket........ 😄 elpaianot Känsligt o fint...Lite längre med mera variationer myser jag gärna ner i en fotölj med en conjak o en ciggar... Kämpa på 😉 ps har inte fått den berömda ur det berömde med du vet vad men det kommer .... Tack 🙂 Det värmer det du skriver. Ser brasan och den sköna fåtöljen du sitter i. 😄 Jag PM:ar om låten kommer i ny version. (Inte så troligt, men man ska aldrig säga aldrig.) hehe Ingen brådska så. Den som väntar på något gott. 🙂
1up Postat 13 december 2006 Trådstartare Postat 13 december 2006 (redigerat) LÅTNAMN: 1up-Cabana Beach Club (låt 13 av 24 i julprojektet! De andra 12 låtarna finns högst upp i tråden) ARTIST/GRUPP: 1up GENRE: strandklubbsmusik med gung LÅTLÄNGD: 2:23 KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell) PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3, 320 kbps STORLEK: 5.6 MB STATUS: hacka till kaffeved Your browser does not support the HTML5 audio tag Eldkastaren, saxen och sågen. Dissikera skräpet. Redigerat 14 december 2006 av 1up
ThomasJ Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 (redigerat) Skönt. Riktigt mellow sådär. Ståkarna ligger vackert mot den sköna mjuka synthen. Snyggt! // Thomas Redigerat 14 december 2006 av Lådan
Light Head Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 Lungt var det här... när kommer tjejen in å sjunger, hon med den varma sensuella lite mörkare rösten?
BÄNKT Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 Vilket roligt och ambitiöst projekt du har kört igång!! Man blir väldigt inspirerad själv, tack för det! Har precis lyssnat igenom alla låtarna, kvaliteten är varierande både musikaliskt och produktionsmässigt men det bryr jag mig inte det minsta om. Din fantasi och lekfullhet är det som räknas! Skitbra! 10 låtar kvar, ska bli spännande att få höra!! 😳 M.v.h Bänkt
1up Postat 14 december 2006 Trådstartare Postat 14 december 2006 Thomas: Tack! Det hårda arbetet verkar ha gett viss utdelning då. Satt ap-länge med synthstråkarna. Från början var den huvudinstrument, men när den förpassades til bakgrunden kraftigt ned EQ:ad ja då "satt" låten. Den var verkligen rolig att göra. 😛 Light Head: Ja det är väldigt lugnt. 😄 Jadu, hon med den sensuella rösten får gärna höra av sig (*blink, blink*), så gör vi något av denna låt. 😄 BÄNKT: Wow vilken ära! 😳 Du har verkligen lyssnat på alla 13! Nu blir jag jätteglad. 😄 Att lyckas inspirera andra gör att det känns meningsfullt att fortsätta i allra högsta grad. Ha en bra dag!
1up Postat 15 december 2006 Trådstartare Postat 15 december 2006 LÅTNAMN: 1up-Cozy (låt 14 av 24 i julprojektet! De andra 13 låtarna finns i trådens första post.) ARTIST/GRUPP: 1up GENRE: cozy soft easy listening LÅTLÄNGD: 5:04 KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell) PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3, 320 kbps STORLEK: 11 MB STATUS: mysig Your browser does not support the HTML5 audio tag jag hittade en plånbok här på forumet nyss. Så saknar du en kan den återfås mot beskrivning
Dividend Postat 15 december 2006 Postat 15 december 2006 Först vill jag tacka för denna julkalender! Mycket trevlig idé, för oss som inte kan köpa julkalendrar för att vi är för gamla 😕 Låt 13: cool låt, Beach-sången. Alltså både 13 och 14 hör hemma på ett album med skön cozy-avslappnar musik. Betyg: 13:femma, 14:tre plus (sorry men lite för repititiv musik) Kan du inte kidnappa en sångerska som alltid står till tjänst med sin röst? 🙂 Iofs fick jag veta av dig, att du hittat en (2?), under min frånvaro. Hennes röst är väldigt bra!
Dividend Postat 15 december 2006 Postat 15 december 2006 Gillar trummorna mycket........ 🙂elpaianot Känsligt o fint...Lite längre med mera variationer myser jag gärna ner i en fotölj med en conjak o en ciggar... Håller med om vad du skriver, dvs bra jobbat 1up! Stavas det Cognac eller konjak eller conjak förresten? 😕 (svag kanske stark 5:a för låt nr 12 alltå)
1up Postat 15 december 2006 Trådstartare Postat 15 december 2006 höhö Den drycken kan nog stavas på alla de där sätten. 😠 Vilken tur jag har att mitt frukostbord av låtar går hem hos även de som är bosatta i det fjärran landet i Öster! Jag ser solen stiga över horisonten ännu en gång.
1up Postat 15 december 2006 Trådstartare Postat 15 december 2006 (redigerat) LÅTNAMN: 1up-Apple Polka (låt 15 av 24 i julprojektet! De andra 14 låtarna finns i trådens första post!) ARTIST/GRUPP: 1up GENRE: Polka! LÅTLÄNGD: 5:04 KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell) PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3, 192 kbps STORLEK: 5 MB STATUS: Bit nu inte i det sura äpplet! wtf? Skrev jag det där ^ eller har någon mitt password och editerat? haha sjukt. minns de då inte. Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 16 december 2006 av 1up
Dividend Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Jag ser solen stiga över horisonten ännu en gång. Solen har precis sjunkit här.. Äpple polka. Mysig musik! Polka,polka,polka, låter lite tango på nåt ställe??? Vet inte så mycket om dansmusikstilar, men jag vet att en slavisk skönhet med sensuellaste rösten i världen borde sjunga till det här stycket, för att uppnå fulländning. Nu blir det bara en svag 4:a. Men du är skicklig på den här typen av glad, få-en-i-god-stämning-musik, helt klart. Men det har jag väl sagt tidigare... Kort och koncist (motsatsen till mig), men mycket känsla på det mindre utrymmet eller nåt.... Det du menar med bundet/löst i en annan tråd?
Exil Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Schyssta idéer. Diggade Christmas Love. Vad är det för stråkar du har använt, eller är det möjligtvis loopar? För det lät jäkligt schyssta, skön disco-feeling på dem.
1up Postat 16 december 2006 Trådstartare Postat 16 december 2006 Jag ser solen stiga över horisonten ännu en gång. Solen har precis sjunkit här.. Äpple polka. Mysig musik! Polka,polka,polka, låter lite tango på nåt ställe??? Vet inte så mycket om dansmusikstilar, men jag vet att en slavisk skönhet med sensuellaste rösten i världen borde sjunga till det här stycket, för att uppnå fulländning. Nu blir det bara en svag 4:a. Men du är skicklig på den här typen av glad, få-en-i-god-stämning-musik, helt klart. Men det har jag väl sagt tidigare... Kort och koncist (motsatsen till mig), men mycket känsla på det mindre utrymmet eller nåt.... Det du menar med bundet/löst i en annan tråd? Jo Dividend, det är väl typ så jag menar. Och bundet i en hyffsat bestämd form och inom en bestämd ram rythmmässigt och tonfärgsmässigt. En sångerska får gärna höra av sig. 🙂 Finns det plats för sång? Jo det kanske det gör. Text i stil med "vi plockar äpplen var dag och på kvällen dansar vi polka.."? 😄 Kul du gilla den här. 🙂
1up Postat 16 december 2006 Trådstartare Postat 16 december 2006 Schyssta idéer. Diggade Christmas Love. Vad är det för stråkar du har använt, eller är det möjligtvis loopar? För det lät jäkligt schyssta, skön disco-feeling på dem. Tack, tack! Undrar vart alla idéer kommer ifrån egentligen. 😄 Jo låten är en blandning av vsti's samplingar och loopar. Stråkarna är en loop.
1up Postat 16 december 2006 Trådstartare Postat 16 december 2006 LÅTNAMN: 1up-Shrink to Key (låt 16 av 24 i julprojektet! De andra 15 låtarna finns i trådens första post!) ARTIST/GRUPP: 1up GENRE: You tell me? LÅTLÄNGD: 4:21 KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell) PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3, 192 kbps STORLEK: 5 MB STATUS: japps #16 Your browser does not support the HTML5 audio tag Något soft är det i alla fall! och otajt som en möbel från IKEA på sina hörn!
1up Postat 17 december 2006 Trådstartare Postat 17 december 2006 (redigerat) LÅTNAMN: 1up-Autumn in December (låt 17 av 24 i julprojektet! De andra 16 låtarna finns högst upp i denna tråd!) ARTIST/GRUPP: 1up GENRE: Soft, very soft LÅTLÄNGD: 2:04 KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell) PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3, 192 kbps STORLEK: 5 MB STATUS: mjukt och rätt färdigt Your browser does not support the HTML5 audio tag Riktigt soft. njuut Redigerat 17 december 2006 av 1up
Dividend Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Shrink to key: chip-inspirerat så det stänker om det, för sololjudet,skulle du behöva en riktig gitarrist, el- ell clean-gitarr (vad fasen heter det). Bara en rekommendation. Bra låt. 4:a eller så Och så den lugna låten Autumn in December: Lugnt värre, såna här softa saker bör egentligen vara 14 minuter så man kan sitta och meditera och närma sig nirvana långsamt men säkert, hehe 😆 Denna får också en 4:a av mig. Nä skall inte vara för snäll 😉 3:a eftersom den var så kort. Brist på tid---
1up Postat 18 december 2006 Trådstartare Postat 18 december 2006 Shrink to key: chip-inspirerat så det stänker om det, för sololjudet,skulle du behöva en riktig gitarrist, el- ell clean-gitarr (vad fasen heter det). Bara en rekommendation.Bra låt. 4:a eller så Och så den lugna låten Autumn in December: Lugnt värre, såna här softa saker bör egentligen vara 14 minuter så man kan sitta och meditera och närma sig nirvana långsamt men säkert, hehe 😉 Denna får också en 4:a av mig. Nä skall inte vara för snäll 😛 3:a eftersom den var så kort. Brist på tid--- Mmm underbart är kort ibland. Speciellt vid massproduktion. 😄 Men det är ju en bra poäng. Stämningslåtar bör av sin natur vara längre för att hinna sätta lyssnaren i en viss stämning. Stort tack för att du hänger med i kalendern! Shrink to Key har ju lite oldsch00l ljud som du säger. Är rätt nöjd med den även om den skulle tjäna på lite mer ödmjuk kompression.
Valdez Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Lyssnade just nu på Autumn in December.. tyckte det var en del ljud där som distade..typ knaster 0:15 vet inte vad du använder för ljud där men tycker att det tar över för mycket, .. kanske lägre volym på det ljudet!..annars en cool låt!..😆
1up Postat 18 december 2006 Trådstartare Postat 18 december 2006 Lyssnade just nu på Autumn in December..tyckte det var en del ljud där som distade..typ knaster 0:15 vet inte vad du använder för ljud där men tycker att det tar över för mycket, .. kanske lägre volym på det ljudet!..annars en cool låt!..😉 Det som låter som dist borde vara virveltrumman. Den är nedsamplad till lågt bitdjup för att ge oldsch00lkänsla. 🙂 Så det är meningen. Men med tanke på den annars mjuka låten borde jag nog valt att sänka dess volym ganska mycket. Nu är nästan allt som hörs när man tänker efter, den där virveltrummans "krasch". 🙂
1up Postat 18 december 2006 Trådstartare Postat 18 december 2006 LÅTNAMN: 1up-Ancient Egyptian Sex (låt 18 av 24 i julprojektet! De andra 17 låtarna finns också här nedan) ARTIST/GRUPP: 1up GENRE: erotiskt? 😄 LÅTLÄNGD: 3:02 KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell) PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3, 224 kbps STORLEK: 7 MB STATUS: rätt så känslaladdat & ganska mycket humor Your browser does not support the HTML5 audio tag oh yeah, baby
1up Postat 19 december 2006 Trådstartare Postat 19 december 2006 LÅTNAMN: 1up-Dark Chip (låt 19 av 24 i julprojektet! De andra 18 låtarna finns också här nedan) ARTIST/GRUPP: 1up GENRE: Chiptune dags! 🙂 LÅTLÄNGD: 2:12 KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell) PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3, 224 kbps STORLEK: 7 MB STATUS: chip is what you will hear and a kick ass bassline Your browser does not support the HTML5 audio tag "Goodbye my little friend... and you too!" 😛
Dividend Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Dark Chip: Minimalistisk chiplåt. 😄 2:a Efter hört blueberry bees förväntar jag mig mästerverk i chipgenren 😆 Egyptiska låten: Bättre, till och med riktigt bra, men lite kort också. Iofs en låt per dag så 😄 Öh mina kort kommentarer för idag 😄
1up Postat 20 december 2006 Trådstartare Postat 20 december 2006 (redigerat) LÅTNAMN: 1up-EZ Flush (låt 20 av 24 i julprojektet! De andra 19 låtarna finns högst upp i tråden!) ARTIST/GRUPP: 1up GENRE: Reklamparodi! LÅTLÄNGD: 0:43 KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell) PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3, 224 kbps STORLEK: 2 MB STATUS: klar Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 20 december 2006 av 1up
Wernborg Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 LÅTNAMN: 1up-EZ Flush (låt 20 av 24 i julprojektet! De andra 19 låtarna finns högst upp i tråden!)ARTIST/GRUPP: 1up GENRE: Reklamparodi! LÅTLÄNGD: 0:43 KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell) PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3, 224 kbps STORLEK: 2 MB STATUS: klar Your browser does not support the HTML5 audio tag Hehe. Sök jobb på TV-shop.¨ God jul
1up Postat 20 december 2006 Trådstartare Postat 20 december 2006 Wernborg: Mitt drömjobb! 🙂 God jul själv! 😄
Nexustwins Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Hehe, häftig reklam trailer. Måste nog köpa lite EZ flush, verkar ju farligt det där med förstoppat bredband 🙂
1up Postat 21 december 2006 Trådstartare Postat 21 december 2006 LÅTNAMN: 1up-Jazz Ackord (låt 21 av 24 i julprojektet! De andra 20 låtarna finns i trådens första post!) ARTIST/GRUPP: 1up GENRE: JAZZ LÅTLÄNGD: 0:36 KOMPOSITÖR: 1up (Daniel Aurell) PRODUCENT: 1up (Daniel Aurell) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: WAV, 24 bit. 48khz STORLEK: 10 MB STATUS: Vill du utveckla den? Your browser does not support the HTML5 audio tag Vill du göra något med den?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.