Mr Keys Postat 18 september 2007 Dela Postat 18 september 2007 Idol Danny är både större och bättre!!!!!!! Bättre gitarrsolon har han också!!!!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 18 september 2007 Dela Postat 18 september 2007 🙂 😛😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berra_- Postat 18 september 2007 Dela Postat 18 september 2007 ☺️😆😆😆😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 18 september 2007 Trådstartare Dela Postat 18 september 2007 Videon till Ingenting finns här: http://www.musicbay.se/jukebox/bmg/KENT-INGENTING-LITEN.MOV Och ja, det är helt lagligt; länken finns via kents officiella hemsida; http://www.kent.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elvispen Postat 11 oktober 2007 Dela Postat 11 oktober 2007 (redigerat) OCH SKIVAN ÄR SÅ JÄVLA BRA! Ursäkta men jag var tvungen att skriva det någonstans! DEN ÄR KUNG! ÄLSKA! Jag säger bara; RYSNINGAR! Redigerat 11 oktober 2007 av Elvispen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 11 oktober 2007 Dela Postat 11 oktober 2007 Jag gillar också skivan, mer syntar än tidigare fast jag är ju ett gammalt Depeche-fan så jag gnäller inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elvispen Postat 11 oktober 2007 Dela Postat 11 oktober 2007 Vy från ett luftslott Oh my god...! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 11 oktober 2007 Dela Postat 11 oktober 2007 Jag gillar "LSD, någon?" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elvispen Postat 11 oktober 2007 Dela Postat 11 oktober 2007 Jag måste säga att jag älskar alla! Det är helt stört, men det är verkligen bra saker. Shit vad det är bra... Dom har verkligen inte skitit i sitt sound heller, det är en skön mix av syntar och akustiska gitarrer och elguror. Helt jävla vackert helt enkelt! Detta var lätt värt ett år av väntan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bebopkeys Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 Nya singeln då:Tja lite mer elektroniskt/programmerat än vanligt. Lite nollställd efter första lyssningen (man har ju såna förväntningar...) Men den blir bättre och bättre. Ang kents storhet: Räkna upp ett band i Sverige som är större. Kent är Sveriges U2 - det går inte att komma ifrån. Sen kan det finnas andra band som är "bättre", dvs som har mer dist och kan spela snabbare gitarrsolon... 😊 Vikingarna är större än Kent. Konstigt nog:-( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 Hmmm... Lyssnade på nya snigeln. Och det lutar faktiskt åt att till och med jag skulle kunna tänka mig att lyssna på Kent nu. Den var helt ok.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 Denna och radioheads nya samma vecka... shit. Tokdiggar den. (den 17:e oktober kom förresten tidig i år, eller hur?) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elvispen Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 Denna och radioheads nya samma vecka... shit. Tokdiggar den.(den 17:e oktober kom förresten tidig i år, eller hur?) Skojja inte! Undrar varför... Hela skivan är fetgrym, lästa att de sålt 3 miljoner album.... Den måste vara ganska bra att sälja bara i sverige... Eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 (redigerat) Denna och radioheads nya samma vecka... shit. Tokdiggar den.(den 17:e oktober kom förresten tidig i år, eller hur?) Skojja inte! Undrar varför... Hela skivan är fetgrym, lästa att de sålt 3 miljoner album.... Den måste vara ganska bra att sälja bara i sverige... Eller? De är riktigt stora i hela norden så det är nog tre miljoner i norden. För tre miljoner känns lite väl mycket för att bara vara i Sverige. Men att det går bra för dem är inget jag säger emot. Min familj är nära vän med ena producenten som proddade Vapen & Ammunition, och han tjänade en rejäl summa på det trots att han hade högst någon liten procent som royalty. (yäy mitt 1000:e inlägg) Redigerat 12 oktober 2007 av Exil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 Fick hem skivan på posten idag. Rätt skönt med tanke på att releasedatumet är satt till 17e oktober. 😛 Undrar om det har något med att den läckte ut på nätet igår? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 Gyllene Tider kan väl inte var så stora Gick ju 50 000 pers när det spelade på Ullevi sist Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tofumannen Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 kent har nu bekräftat att de ska släppa en ny skiva hösten 2007. Pressrelease: PRESSMEDDELANDE 1 DECEMBER 2006 I början av november åkte Kent till Allaire Studios, Shokan, New York State, för att påbörja inspelningen av sitt sjunde album. Albumet produceras av Jon "Joshua" Schumann tillsammans med Kent. Sessionen i Allaire Studios avslutades den 21 november och kommer att fortsätta i Stockholm under vintern och våren. Kents nya album planeras att släppas under hösten 2007. Källa: http://www.kent.nu Jag undrar vad producenten haft för roll om han bara hjälpt till under en månad. /Daniel Hurra!!!! - inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 Jättebesviken på skivan verkligen, är ett stort fan av de tidigare släppen så det är tungt att behöva dra fram sågen, men var har hans känsla för melodier tagit vägen? Jättebra produktion och arrangemang, men där tar det också slut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 Tycker det är så härligt att till och med de mest hängivna kentfansen dissar skivan, jag känner mig ta mig tusan lite indie igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 Nej fyfan skulle jag droppat det där i kents forum hade det blivit liv. De har seriösa problem med subjektiva åsikter där och tror att det är syntharna som skrämmer bort folk. Många inser inte ens själva att det de faller för att bergs förmåga att år efter år skriva otroligt snygga popmelodier. Det har vart den röda tråden genom nästan hela deras karriär och ingen synth eller trummaskin i världen förändrar det. synd bara att det är borta nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 12 oktober 2007 Dela Postat 12 oktober 2007 Jag tyckte snarare det var en liten befrielse att det inte var lika förutsägbart längre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elvispen Postat 13 oktober 2007 Dela Postat 13 oktober 2007 Nej fyfan skulle jag droppat det där i kents forum hade det blivit liv. De har seriösa problem med subjektiva åsikter där och tror att det är syntharna som skrämmer bort folk. Många inser inte ens själva att det de faller för att bergs förmåga att år efter år skriva otroligt snygga popmelodier. Det har vart den röda tråden genom nästan hela deras karriär och ingen synth eller trummaskin i världen förändrar det. synd bara att det är borta nu. Ojjsan, jag tycker det är grymma melodier, och han har ju fått en grymt vacker röst! Det är nästan bättre än förut, jag längtar till turnén då man kanske får höra lite gammla låtar med nytt synt-stuk... (läste någonstans att dom hade gjort en fet nyversion av "kungen är död") Men alla tycker vi olika.. Ha det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 13 oktober 2007 Dela Postat 13 oktober 2007 Såg en bild på Kent i DN för några dagar sedan. Och jag blev så glad - för första gången jag nånsin sett Jocke Berg på bild så LOG han. Det var en spontan bild från deras replokal och ingen såg att fotografen var där. Tror det är att fotta Jocke Berg som med vilda djur, man måste fånga honom när han inte märker det för att få veta vem han egentligen är. Stackars man som skapat en bild av sig själv så han måste se så svår och skitnödig ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TUFFTUFFTUFF Postat 13 oktober 2007 Dela Postat 13 oktober 2007 Det var en spontan bild från deras replokal och ingen såg att fotografen var där Ganska schysst att ha en så stor replokal så att man inte ens märker att det sitter en fotograf där och hänger 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 13 oktober 2007 Dela Postat 13 oktober 2007 Det var en spontan bild från deras replokal och ingen såg att fotografen var där Ganska schysst att ha en så stor replokal så att man inte ens märker att det sitter en fotograf där och hänger 😄 Haha, fast så stor är den inte riktigt, lagom och mysig snarare. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gain Postat 13 oktober 2007 Dela Postat 13 oktober 2007 Det var en spontan bild från deras replokal och ingen såg att fotografen var där Ganska schysst att ha en så stor replokal så att man inte ens märker att det sitter en fotograf där och hänger 😄 Haha, fast så stor är den inte riktigt, lagom och mysig snarare. 😄 Samma replokal och en LEENDE (!) Jocke Berg i inslaget om samarbetet med Sony Ericsson; Bläddra 5 ggr bland inslagen (länken är bara till spelaren) http://wwwc.aftonbladet.se/atv2/popup_wmp....;commercial=yes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elvispen Postat 13 oktober 2007 Dela Postat 13 oktober 2007 Det var en spontan bild från deras replokal och ingen såg att fotografen var där Ganska schysst att ha en så stor replokal så att man inte ens märker att det sitter en fotograf där och hänger 😄 Haha, fast så stor är den inte riktigt, lagom och mysig snarare. 😄 Samma replokal och en LEENDE (!) Jocke Berg i inslaget om samarbetet med Sony Ericsson; Bläddra 5 ggr bland inslagen (länken är bara till spelaren) http://wwwc.aftonbladet.se/atv2/popup_wmp....;commercial=yes Ush vad han ser ut som en apa i ansiktet nuförtiden... Bra musik gör killen i alla fall! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 14 oktober 2007 Trådstartare Dela Postat 14 oktober 2007 Grymt bra skiva! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 14 oktober 2007 Dela Postat 14 oktober 2007 Har inte hört hela nya plattan men är låtarna och texterna där lika dåliga som singeln och några av de andra låtarna som jag har hört så är det återigen kalkonkentvarning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elvispen Postat 14 oktober 2007 Dela Postat 14 oktober 2007 Har inte hört hela nya plattan men är låtarna och texterna där lika dåliga som singeln och några av de andra låtarna som jag har hört så är det återigen kalkonkentvarning. Ojsan.. Jag tycker nästan att "Ingenting" är det svagaste spåret, men det är helt kalrt försråerligt att dom körde den som singel. Dom andra låtarna på skivan är grymma, hela skivan är en enda lång utdragen kännsla. Det är det som är det bästa med denna skiva. Tjipp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.