Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ok, hört att massor av folk hävdar att man ska köra protools om man jobbar med audioinspelning framför logic. Ge mej konkreta anledningar! Anta att en person är nybliven ägare av en G5a med MacOSX, han har köpt ett Motu 2408 och vill börja spela in. Varför skall han välja protools framför logic? (och skit i vad som kostar mest)

Kom inte dragandes med att protools är smidigare och så vidare för det håller jag inte med om!

Annons
Postat

jag tycker att protools är bara bättre om man använder deras egen hårdvara, annars är logic, cubase, cakewalk etc bättre...

Postat

Tänker du på Protools|HD-systemet?? En väldigt vanlig kombination är ju protools-hårdvaran med logic i dom stora studiosarna, men det hör inte riktigt hit.

Ursäkta om jag var oklar, men nu tänker jag enbart på mjukvaran och inget annat.

Postat

Om man har en ny G5:a så skall man inte köra PT om man inte är väldigt sugen på att köpa ett HDsystem för ca 100 000kr och kasta sitt moto kort. Tyvärr är det så att PT inte alls funkar så bra som det skulle kunna göra på de nya G5:orna (du får mer pluggar och spår med en AMD 64 som kostar en tredjedel av priset). De nya verisonerna av Logic däremot är jvligt bra annpassade för G5:an och du kan köra hur mycket pluggar och spår som hälst. Såg en demo av detta på förra årets LLB-mässa och blev grymt inpadd.

(jag kör PT och vill inte byta till Logic men då har jag också en PC och ett digi002 kort)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.