Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej du glade 🙂

Jo det är så att jag är ute efter ett program där man kan konvertera pdf-filer till t ex ppt-filer (powerpoint-filer) Finns det några gratisprogram på nätet som man kan tanka ner (helst då ett som är fullt fungerande) Hittade ett igår men den kan bara konvertera första sidan och de har man ju ingen nytta utav om filen är på flera sider.

Någon som har några förslag ?

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jag rekommenderar att ta screenshots av PDF-sidorna, och lägga in dom manuellt i powerpoint.

Postat

Hm, kollade in den sidan och laddade ner pptools men det funkade inte riktigt som jag ville. Men tack ändå för tipset.

Jag rekommenderar att ta screenshots av PDF-sidorna, och lägga in dom manuellt i powerpoint.

Jag lyckades inte med det. Hade varit rätt så smidigt annars.

Någon som har fler tips ?

Postat

Det är ett enkelt sätt. Varför lyckades du inte?

Postat

Har ingen aning om hur en gör 🙂

Postat (redigerat)

Öppna PDF-dokumentet så du ser en hel sida, och tryck sen på "Print Screen"-knappen på tangentbordet (sitter oftast ovanför Insert, Delete, Home, End och alla dom knapparna).

Öppna därefter något bildbehandligsprogram (Paint duger) och klistra in (Ctrl+V) så ska bilden hamna där.

Edit: Extraknep: Håll in Alt när du trycker på Print Screen. Då får du bara en bild av det program som ligger i förgrunden, så slipper du få med omkringliggande saker.

Redigerat av gsol
Postat

Öppna PDF-dokumentet så du ser en hel sida, och tryck sen på "Print Screen"-knappen på tangentbordet (sitter oftast ovanför Insert, Delete, Home, End och alla dom knapparna).

Öppna därefter något bildbehandligsprogram (Paint duger) och klistra in (Ctrl+V) så ska bilden hamna där.

Edit: Extraknep: Håll in Alt när du trycker på Print Screen. Då får du bara en bild av det program som ligger i förgrunden, så slipper du få med omkringliggande saker.

Okej, tack så mycket. Ska göra ett försök 🙂

• 2 veckor senare...
Postat

Använd annars Adobe Reader i fullskärmsläge, fungerar perfa om man inte är beroende av swisch swosch mellan bilderna (och inte har audio/video i presentationen). Ett mycket bra format att ha presentationer i då Reader är gratis och stort sätt alla datorer i hela världen har det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.