Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Kolla in www.vengeance-sound.de

Va najs!!!!

Peace

EDIT: Vilka ljud!!!!!!!!!!! Är kĂ€r! MĂ„ste köpa den!!!

EDIT 2: Gjorde gemener av genomgÄende versaler, samt flyttade frÄn "Effekter". /admin

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Najs hehe 🙂 var lite upphettsad nĂ€r jag skrev det 🙂 haha!

Postat

Men man kan fortfarand inte köpa den? De skjuter ju bara fram och fram. Men demon lÄter riktigt bra =)

Postat
Men man kan fortfarand inte köpa den? De skjuter ju bara fram och fram. Men demon lÄter riktigt bra =)

Precis, men hoppas verkligen att man kan köpa den sĂ„ snart som möjligt ;D Älskar leadljudet 🙂 NĂ„gra dĂ€r som jag verkligen vill komma över =)

Peace

r206 (oregistrerad)
Postat

Är det en demo för deras synt eller en demo för en effektbox? Jag tycker det bara lĂ„ter en massa överdrivet reverb och stereoeffekt om det dĂ€r. Testa att trycka in monoknappen och det lĂ„ter helt annorlunda och ganska trĂ„kigt. MĂ„nga ljud lĂ„ter som gammal eurodisco och vĂ€ldigt mycket brus pĂ„ det mest dessutom. Men de har helt klart en bra affĂ€rside. Tar tom betalt för skins till synten. 🙂

Postat
Är det en demo för deras synt eller en demo för en effektbox? Jag tycker det bara lĂ„ter en massa överdrivet reverb och stereoeffekt om det dĂ€r. Testa att trycka in monoknappen och det lĂ„ter helt annorlunda och ganska trĂ„kigt. MĂ„nga ljud lĂ„ter som gammal eurodisco och vĂ€ldigt mycket brus pĂ„ det mest dessutom. Men de har helt klart en bra affĂ€rside. Tar tom betalt för skins till synten. 😠

hahaha lĂ„ter inte som ngn vidare synth.. 🙂

ne man skruvar till bÀsta ljuden sjÀlv pÄ en analog maskin istÀllet!

Postat
Är det en demo för deras synt eller en demo för en effektbox? Jag tycker det bara lĂ„ter en massa överdrivet reverb och stereoeffekt om det dĂ€r. Testa att trycka in monoknappen och det lĂ„ter helt annorlunda och ganska trĂ„kigt. MĂ„nga ljud lĂ„ter som gammal eurodisco och vĂ€ldigt mycket brus pĂ„ det mest dessutom. Men de har helt klart en bra affĂ€rside. Tar tom betalt för skins till synten.  🙂

Kanske just dĂ€rför man lĂ€gger pĂ„ effekter och kör ljuden i stereo för att fĂ„ det att lĂ„ta bra!!!??? Vad Ă€r vitsen annars med effekter??? Hur som helst, jag vill bara haaaaa ett ex av NEXUS!!!!! 😠

Postat (redigerat)
Är det en demo för deras synt eller en demo för en effektbox? Jag tycker det bara lĂ„ter en massa överdrivet reverb och stereoeffekt om det dĂ€r. Testa att trycka in monoknappen och det lĂ„ter helt annorlunda och ganska trĂ„kigt. MĂ„nga ljud lĂ„ter som gammal eurodisco och vĂ€ldigt mycket brus pĂ„ det mest dessutom. Men de har helt klart en bra affĂ€rside. Tar tom betalt för skins till synten.  🙂

Jo för det Àr sÄÄÄ mÄnga som lyssnar i mono idag... check!

Det Àr sÄÄÄ mÄnga som pressar vinyl... check!

NÀÀee...

F.Ö LĂ„ter det ju riktigt bra... speciellt Vengeance och Dance Orcestral bankerna.

Men hur trötta kommer vi att vara pÄ dom hÀr ljuden i slutet av 2007?

Jag tvivlar pÄ flexibiliteten!

Redigerat av expanded
Postat
ne man skruvar till bÀsta ljuden sjÀlv pÄ en analog maskin istÀllet!

... Och man bygger den bĂ€sta rymdraketen sjĂ€lv ocksĂ„? 🙂

SkÀmt-Ä-sido, det hÀr lÄter ok.

Det kommer sÀkert att vara en sjysst plugg, bread-and-butter för dansmusik. Mer Àn sÄ blir det ju aldrig med tanke pÄ dess, eller rÀttare sagt brist av, flexibilitet.

Men det Ă€r gott nog tycker jag 😠

Postat

Nu gÄr den att bestÀlla. Bara att gÄ till refx.net och trycka pÄ Add to cart, sÄ vitt jag kan se.

Lyssnade pÄ ljuddemon pÄ Vengeance Sound.de och det lÄter förstÄs bra som fan - men finns inte alla de hÀr ljuden redan lÀttillgÀngliga i andra synthpluggar? Jag kan inte sÀga att jag blir lika ivÀgsprÀngd av den hÀr pluggen som alla andra.

Postat (redigerat)

Nu gÄr den att bestÀlla. Bara att gÄ till refx.net och trycka pÄ Add to cart, sÄ vitt jag kan se.

Lyssnade pÄ ljuddemon pÄ Vengeance Sound.de och det lÄter förstÄs bra som fan - men finns inte alla de hÀr ljuden redan lÀttillgÀngliga i andra synthpluggar? Jag kan inte sÀga att jag blir lika ivÀgsprÀngd av den hÀr pluggen som alla andra.

Jo.. Mycket av ljuden lÀr ju komma i en kommande patch frÄn dom till TI:n

...det verkar inressantare, sĂ„ man twwiiika lite 🙂

Redigerat av expanded
Postat
Lyssnade pÄ ljuddemon pÄ Vengeance Sound.de och det lÄter förstÄs bra som fan - men finns inte alla de hÀr ljuden redan lÀttillgÀngliga i andra synthpluggar?

SjÀlvklart! Det hÀr Àr en multigigabyte-rompler av hans tidigare ljudpresets för Access och Rolandsyntar typ.

Jag spotade tom. nÄgra Roland-originalpresets i demon.

Nexus gör ljuden tillgÀngliga i VST-form, för att hands-up-folket ska slippa köpa 2-3 st Virus C och köra vidare i datorn istÀllet.

Postat

Nexus har en massa ljud som man har hört förr!! Och dessa ljuden kommer vara sÄ ute inom kort, eftersom de har anvÀnts redan i flera Är nu! Nyskapande behövs!

Cleff (oregistrerad)
Postat

DĂ„ kommer det nog soundbanks med mer modernare ljud.

Postat
DĂ„ kommer det nog soundbanks med mer modernare ljud.

4 st, nya banker med ljud, till början av nÀsta Är (vilket ju Àr snart) Àr utlovat!! Om det sen stÀmmer ÄterstÄr ju att se!!

Minimal House

Psy/Goa-Trance

Perpetual Motion (Ambient)

Trance

Dom 3 sista expansionerna verkar för min del intressanta (av namnen att dömma 🙂 ). Kompletterade med Dance vol.1 vid min bestĂ€llning av Nexus.

SkÄl!!! Nu ska jag ta en biiiira!!!

Postat

Grymt besviken faktiskt! Visst Àr det bra kvalité pÄ ljuden, men det mesta har man hört förut...och som jag har hört sÄ Àr möjligheterna till att förÀndra ljuden inte sÄ jÀttebra.

TrÄkig demo man fick lyssna pÄ! Mest en massa hands up, klubbslingor...

Efter allt tjöt om hur grym den kommer att vara sÄ kÀnns det hÀr som ett skÀmt!

Jag lÀgger dom pengarna i VirusKassan istÀllet!

😆

Postat

HÀhÀ

Visst vare nÄgra snygga ljud. kanske hÀlften. men de Àr redan rÀtt tjötade.

Dessutom Ă€r det mkt roligare att skruva fram den typen av ljuden sjĂ€lv 😆

förövrigt sĂ„ sög "housbanken"n rĂ€tt hĂ„rt 😳

• 3 veckor senare...
Postat

nÄvÀl. har lite överskottspengar som jag inte vet vad jag ska lÀgga pÄ, sÄ jag har nu bestÀllt en nexus + dance vol. 1 och dance orchestra. Det lÀr vÀl som sagt komma fler ljud som man kan köpa med tanke pÄ "vol.1"...

Provade demon pĂ„ över 1 gb.. Blev faktiskt omvĂ€nd i mina fördomar 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.