soundSibling Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Mitt tangentbord på PowerBooken är inte aktiverat för kortkommandon som zoom in-zoom out osv. Hur gör man det? Undrar också hur man flyttar ett klipp en frame på en laptop. /soundSibling Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Mitt tangentbord på PowerBooken är inte aktiverat för kortkommandon som zoom in-zoom out osv. Hur gör man det? Undrar också hur man flyttar ett klipp en frame på en laptop. /soundSibling har du prövat attanvända tangenterna 1-4.. zoom in o ut!!! när du snackar frame menar du då bildredigering i pro tools?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisB Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 du har en liten knapp att aktivera A - - Z uppe till vänster i Edit fönstret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soundSibling Postat 1 december 2006 Trådstartare Dela Postat 1 december 2006 Tack! Båda alternativen funkar. Ja, jag ljudlägger film i ProTools så en liten frame-förflyttning vore bra att hitta. Finns det någon site där man kan hitta vad alla andra tangenter (a-z) är kommandon till? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisB Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 du har redan en pdf fil på alla kortkommandon. titta i hjälp menyn. för att kunna flytta i Frames på en LE måste du ha DV-toolkit tillägget Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 ..och om du som jag av någon outgrundlig anledning inte har de filerna installerade så kan man tanka ner dom här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soundSibling Postat 5 december 2006 Trådstartare Dela Postat 5 december 2006 Hm, jag kunde inte hitta DV Toolkit for ProTools M-Powered som jag använder. Letade jag slarvigt? Sen undrar jag även vart man kan hitta en BNR i detta program, eller någon annan typ av "noise-reducer". Av någon anledning finns inte det heller i M-powered versionen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 (redigerat) Hm, jag kunde inte hitta DV Toolkit for ProTools M-Powered som jag använder. Letade jag slarvigt? Sen undrar jag även vart man kan hitta en BNR i detta program, eller någon annan typ av "noise-reducer". Av någon anledning finns inte det heller i M-powered versionen. DV toolkit kostar 1140 euro och BNR som igentligen heter DINR 420 euro för LE versionen. Så det är alltså grejer man får köpa till. 😳 I DV toolkit ingår dock DINR LE Kolla också in Music toolkt som är betydligt billigare (430 euro) Där ingår också DNR LE plus massa annat gött. helt klart värt det tycker jag. Redigerat 5 december 2006 av Bobogura Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Hur är det med BT on multiple tracks? Fungerar BT som i HD eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 (redigerat) Hur är det med BT on multiple tracks?Fungerar BT som i HD eller? BT? Menar du Beat Detective? Funkar bara på två spår åt gången (stereospår) i LE. Vill man lägga på fler spår får man göra det manuellt (gruppera + tab + B ) eller köpa dv toolkit. Redigerat 8 december 2006 av flintan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christoffer Bergfors Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Tror han syftar på om BD i MP Toolkit funkar på exakt samma sätt som BD i PT HD! Det undrar i alla fall jag! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 Tror han syftar på om BD i MP Toolkit funkar på exakt samma sätt som BD i PT HD! Det undrar i alla fall jag! Jajamen det gör det. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 ??? Menar du att jag kan köra Beat detective på multiple tracks precis som i Hd? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christoffer Bergfors Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 Om du har Music Production Toolkit ja! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 Hm.. jag har de pluggarna redan förutom just multi track Beat detective. Går den att köpa separat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 Hm.. jag har de pluggarna redan förutom just multi track Beat detective.Går den att köpa separat? Nej det går ju tyvärr inte köpa separat. Men glöm inte att du också kan använda 48 stereo/mono spår med Music toolkit. Bara det och multitrack beat detective gör att det är värt det tycker jag, eftersom man inte har råd till ett HD system. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christoffer Bergfors Postat 14 december 2006 Dela Postat 14 december 2006 Känns larvigt att plocka ut så mycket pengar för en massa pluggar man kanske inte vill ha. Sälj den som en ren uppgradering så skulle jag slå till direkt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.