Elvispen Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 TJolahopp, tänk länka till en låt jag gjort för första gången på detta lilla(?) forum. Den heter "Without wings" och är gjort helt av mig. Tjejen som körar heter Lina och är min flickvänn. Ni får gärna lyssna och säga vad ni tycker, den hära låten ingår i ett skolprojekt så et vore trevligt att få så mycket konstruktiv kritik som möjligt så jag vet vad jag kan göra bättre (antagligen många saker då jag är lite nybörjare). Jag länkar till en myspace sida (bara för att man kan ha större filer där och jag orkade inte mixa ner den med ännu sämre kvalitet än vad jag redan gjort) med låten och en annan låt som jag också har gjort. Without wings Namn: Without wings Längd: 5:31 Text/Musik: Elvispen Kör: Lina Jansson Text: I've been here before I saw it in your eyes it looked lite a murder the perfect crime when I was here before couldn't stand another lie this time you scared me this time I'll cry I've met an angel afraid to fly nobody ever found out why I've met the darkness deep inside my head al it ever wanted was to see me dead I'm tired of waiting I've been waiting all my life I'm tired of screaming I've been screaming al the time and when I finaly fall down I'll never be found it's something genetic deep inside my mind here comes the fist there goes a tear it's hard to fight it, the growing fear here comes the mist I'll be gone soon my dear it's growing darker, the end feels near so near I've met an angel afraid to fly nobody ever found out why I've met the darkness deep inside my head al it ever wanted was to see me dead
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Fin liten pop pärla det här riktigt OK skulle iofs. bli ännu bättre med nåt som sticker iväg blir lite för lika i längden där kom iofs. nåt stickaktigt. Men kort sagt sån här musik gillar jag och produktions/arr idén är helt super men det återstår lite fix faktiskt men om det fixas lite så borde det kunna bli en klassiker. Guran har nån halvsur ton (en ljus) i ett av ackorden. Tror all stavas med två l, jag kan ge dig ett tips om en canadensisk site som funkar ungefär som den här. Där får man kritik ur ett internationellt perspektiv och bra kritik när det gäller texter på engelska. Den här låten skulle jag lägga upp där om det vore min. Lycka till Göran Ja visst fan du måste läsa reglerna och mecka till så din tråd så det blir som man vill ha det här. http://www.musesmuse.com/forums/index.php
Kornsan Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Skön känsla i låten. Jag skulle dock vilja att den växte en liten aning så att det inte är fullt så rent genom hela låten, kanske en cello som kommer till eller något annat instrument som fyller upp ljudbilden en liten aning. Det känns otajt på sina ställen och det som jag stör mig mest på är att de två stämmorna i sången inte sjunger tajt mot varandra. Det är även några toner som inte är riktigt i prick, men detta är ju bara småpill. Gillar när tjejen kommer in lite svagt i bakgrunden. Usch, nu lät jag jättehemsk.... men jag gillar faktiskt låten riktigt mycket och med lite extra fixande blir den som bomull för öronen. 🙂 Jobba på.
stajo Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Håller med Korsnan nästan till punkt och prickar 🙂. Du målar verkligen upp en härlig atmosfär, tavla... eller hm försöker vara lite poetisk här men hittar inte riktigt rätt. I alla fall en skön låt om än lite opolerad. Tycker pianot är lite hårt spelat...
DåligtGehör Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Håller med i det som sagts och har nog inga bättre tips själv. Men vill framhålla att jag gillar låten och inte minst dess atmosfär. Möjligen ligger pianot lite högt eller kanske rösterna lite lågt. Jag tänker på det Stajo säger om hårt piano. Men jag gillar det på något sätt. Det känns lite slarvigt och skönt känsligt/okänsligt på samma gång. Lite stökigt. Men kanske skulle rösterna som sagt ligga lite högre i förhållande till pianot.
Tokai Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Sången låter som den här gjord av tetrapak. "I´m not perfect" och så också låten. Tänker lite på Lennons Julia. Taskig jämförelse. Måste erkänna att det finns en viss empati i utförandet.
Elvispen Postat 3 december 2006 Trådstartare Postat 3 december 2006 Tack för alla kommentarer, dom uppskattas! Känns bra att ni gillar själva låten om man bortser från eventuella direkta fel i den. Jag har kommit fram till att den egentligen behövs spelas in från början igen, och detta har jag inte orkat göra. Detta kommer självklart göras eftersom att det är den första bra saken jag fått ur mig och därför ligger den ganska nära mitt lilla hjärta. Men jag har varit lite omotiverad eftersom jag antagligen snart kommer skaffa en ny mic (SP B3 och VBT-1) vilket gör att sångspåren och gitarren kommer bli bättre micade och få bättre ljud så jag vill vänta tills dess med att spela in den igen. Jag måste säga att jag har fått för mig av någon konstig anledning att jag vill ha ett munspel som kommer in mot slutet. Jag vet inte riktigt varför, har tänkt på stråkar och sådant men det känsn som om det inte skulle passa in. Låten är lixom inte harmonisk på det sättet. Det skulle inte passa in med sången som är allt annat än proffsigt, med det menar jag inte att jag inte tycker om den, jag tycker att det passar att den verkligen inte är tekniskt bra och så i denna låt och därför skulle stråkar lite förstöra saken av att det inte är musikaliskt särkillt bra. Men ett munspel kan spelas på ett sådant sätt så att det låter lite dåligt män endå bra. Vet inte om ni förstår vad jag menar men så har iaf jag tänkt. Mvh / Elis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.