emil90 Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Hejsan Hade tänkt börja göra lite musik med FL Studio och skulle vilja ha hjälp med lite grunder som är bra att kunna när man ska göra musik . Tex hur man får bort det "takt-ljudet" och hur man gör så att ljuden i "piano-rollen" lägger sig rätt från början så att man slipper att hålla på och vara så petig för att det ska låta bra. Andra knep uppskattas också 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 HejsanHade tänkt börja göra lite musik med FL Studio och skulle vilja ha hjälp med lite grunder som är bra att kunna när man ska göra musik . Tex hur man får bort det "takt-ljudet" och hur man gör så att ljuden i "piano-rollen" lägger sig rätt från början så att man slipper att hålla på och vara så petig för att det ska låta bra. Andra knep uppskattas också 😆 Bra att du har hittat hit, och även att du postar i rätt avdelning, här kan du få mycket kompetent hjälp och posta dina demoinspelningar. Men att hjälpa dig med så grundläggande saker så rekommenderar jag privatlärare eller manualen. kan du skriva här kan du läsa den. Forumet är bra på svårare och mer öppna frågor. Ingen orkar ta sig tid att lära någon alla grunder i ett program. Finns säkert tutorials och videor på nätet. Goggla lite. Jag använder själv inte FL, annars skulle jag ge dig ett svar på dina specifika frågor. Lycka till So Long Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Som zyan säger, så borde du läsa manualen innan du kommer hit. Då blir det genast lite lättare. Vad gäller din fråga om taktljudet, kallas det "metronome", Tryck CTRL + M så är det borta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mandarini Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 HejsanHade tänkt börja göra lite musik med FL Studio och skulle vilja ha hjälp med lite grunder som är bra att kunna när man ska göra musik . Tex hur man får bort det "takt-ljudet" och hur man gör så att ljuden i "piano-rollen" lägger sig rätt från början så att man slipper att hålla på och vara så petig för att det ska låta bra. Andra knep uppskattas också Som sagt, välkommen hit 🙂 På dina mer specifika frågor kan jag hjälpa, när du beskriver "taktljudet" tror jag att du syftar på Metronome-knappen som sitter här: http://img327.imageshack.us/img327/1870/metronometv1.jpg Om du vil ändra var ljuden i pianorollen ska "snappas" till trycker du här: http://img339.imageshack.us/img339/5615/beatao0.jpg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Epon Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Om du vil ändra var ljuden i pianorollen ska "snappas" till trycker du här: http://img339.imageshack.us/img339/5615/beatao0.jpg eller så trycker man på backspace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Altså väldig kort: Metronome : CTRL + M Snap : backspace 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.