Jump to content
Annons

Hjälp med lite grunder (Fl Studio)

emil90

Recommended Posts

Hejsan

Hade tänkt börja göra lite musik med FL Studio och skulle vilja ha hjälp med lite grunder som är bra att kunna när man ska göra musik . Tex hur man får bort det "takt-ljudet" och hur man gör så att ljuden i "piano-rollen" lägger sig rätt från början så att man slipper att hålla på och vara så petig för att det ska låta bra. Andra knep uppskattas också 😆

Dela på andra sajter

Annons
Hejsan

Hade tänkt börja göra lite musik med FL Studio och skulle vilja ha hjälp med lite grunder som är bra att kunna när man ska göra musik . Tex hur man får bort det "takt-ljudet" och hur man gör så att ljuden i "piano-rollen" lägger sig rätt från början så att man slipper att hålla på och vara så petig för att det ska låta bra. Andra knep uppskattas också 😆

Bra att du har hittat hit, och även att du postar i rätt avdelning, här kan du få mycket kompetent hjälp och posta dina demoinspelningar.

Men att hjälpa dig med så grundläggande saker så rekommenderar jag privatlärare eller manualen. kan du skriva här kan du läsa den.

Forumet är bra på svårare och mer öppna frågor. Ingen orkar ta sig tid att lära någon alla grunder i ett program. Finns säkert tutorials och videor på nätet. Goggla lite.

Jag använder själv inte FL, annars skulle jag ge dig ett svar på dina specifika frågor.

Lycka till

So Long

Zyan

Dela på andra sajter

Hejsan

Hade tänkt börja göra lite musik med FL Studio och skulle vilja ha hjälp med lite grunder som är bra att kunna när man ska göra musik . Tex hur man får bort det "takt-ljudet" och hur man gör så att ljuden i "piano-rollen" lägger sig rätt från början så att man slipper att hålla på och vara så petig för att det ska låta bra. Andra knep uppskattas också :rolleyes:

Som sagt, välkommen hit 🙂

På dina mer specifika frågor kan jag hjälpa, när du beskriver "taktljudet" tror jag att du syftar på Metronome-knappen som sitter här:

http://img327.imageshack.us/img327/1870/metronometv1.jpg

Om du vil ändra var ljuden i pianorollen ska "snappas" till trycker du här:

http://img339.imageshack.us/img339/5615/beatao0.jpg

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.