Lasse Larsson (oregistrerad) Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Nybörjarfråga: Går det att spela in en ren signal med med effekt i lyssningen i Cubase LE (obs). Alltså, i lurarna har jag Jan Sparrings reverb men kommer sen på att det blev lite för mycket av det goda och jag vill istället ha en helt annan effekt på min i övrigt klockrena tagning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Tror det. Om du har effekten på en plats i programmet, så kommer den ju med i lyssningen när du har monitorknappen intryckt. Sen när du spelar upp så plockar du bort / bypassar effekten så är det rent. Har inte Cubase igång, men prova. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse Larsson (oregistrerad) Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Jag kan inte prova eftersom jag inte har programmet. Ännu. Men jag har alltså det beskrivna behovet. Jag ska köpa ett ljudkort (lutar åt 0404 USB) och Cubase LE är ju ett vanligt medföljande program. Kollar även på kort (Mbox 2 mini) där PT LE ingår, men det kortet går nog bort på att det bara har en mickingång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Jag har ingen erfarenhet av LE tyvärr. Men det är nog någon som kan ge ett definitivt svar. Det går i SX men det hjälper inte dig. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 Går det att spela in en ren signal med med effekt i lyssningen i Cubase LE För att du skulle få ett riktigt svar proppade jag in min Cubase LE-skiva i datorn och drog upp manualen. About monitoring Via Cubase LE In this case, the audio passes from the input into Cubase LE, possibly through Cubase LE effects and EQ and then back to the output. You then control monitoring via settings in Cubase LE. This is useful for monitoring an input signal with effects added by Cubase LE. Keep in mind that the latency of your audio card drivers may delay the output (see page 45). Så inaktivera ASIO Direct Monitoring, och kör monitor via Cubase LE. Sen? Kasta in dina effekter på audio-kanalen bara. Signalen spelas alltid in ren. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse Larsson (oregistrerad) Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Gigantiskt bra! Då är det bara för mig att dra ut tummen och beställa grejorna. Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.