Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla glada!

Nu Àr jag jobbig, men det skulle vara bra att fÄ veta problemet. :rolleyes:

Jag har en mixer (Xenyx 1204FX), Ä ett nyinköpt ljudkort (M-audio delta 1010LT). Problemet Àr att jag inte vet hur jag fÄr in kanalen i cubase :rolleyes: Jag tror sjÀlv problemet Àr att jag inte lyckats koppla in mixern rÀtt in i ljudkortet. Eller bÀttre sagt jag Àr ganska sÀker pÄ att det Àr problemet.

Men jag har ett par lurar som jag kopplat in genom mixern och det gÄr att lyssna pÄ musik genom mixern Ä liknande, men jag fÄr alltsÄ ingen signal frÄn kanalerna in till ljudkortet. SÄ nu till den stora frÄgan, hur kopplar man in mixern rÀtt? :S

Tack ska ni ha! /HK đŸ˜±

Annons
Postat

Vad lustigt 😉 Det verkar inte som att USB funkar, men det borde vĂ€ll gĂ„ lika bra att koppla ut frĂ„n mixer in till kortet eller? Men det kĂ€nns onödigt att slĂ€nga det lilla ljudkortet som kom med mixern pĂ„ hyllan.

Postat

Du fĂ„r t ex ut tvĂ„ kanaler frĂ„n main out och ytterligar tvĂ„ frĂ„n alternative out som du kan koppla till ingĂ„ngarna pĂ„ kortet, gĂ€ller bara att ha rĂ€tt kablar 😄

Postat
Vad lustigt 😛 Det verkar inte som att USB funkar, men det borde vĂ€ll gĂ„ lika bra att koppla ut frĂ„n mixer in till kortet eller? Men det kĂ€nns onödigt att slĂ€nga det lilla ljudkortet som kom med mixern pĂ„ hyllan.

Va? Fick du med ett ljudkort till mixern. Kan vara dÀr du kan koppla in den, mer ser fortfarande inga usb utgÄngar. Förvirrade dÀr... Fattar inte vad den Àr bra till.

Men ditt 1010 ljudkort Àr ett bra med flera audio-ingÄngar. Du har ju preamps i tvÄ ingÄngar. Kanske skulle skippa mixern och skaffa en hörlursförstÀrkare istÀllet.

Postat

Okej, tack kajan och zyan 🙂

Japp, den lilla usb mojengen fungerar som ett litet ljudkort tydligen. Det verkar ju inte som om datan hittar mixern om jag kopplar genom usb. Nu börjar jag fundera pÄ usb portarna, datorn Àr en sÄdÀr 4 Är, och det Àr ju inga höghasighetsportar, men det kan vÀll inte pÄverka eller?

:rolleyes:

Postat

Nu kom jag pÄ en till sak!

Jag har ju aldrig haft en mixer innan, men brukar man inte fÄ med en cd med drivrutinerna, elleer hittar datorn mixern sjÀlv?

För jag har inte fÄtt nÄn cd :S

Postat

Om jag fattat det hela rÀtt sÄ Àr det dÀr lilla USB-ljudinterfacet bara ett sÀtt att digitalisera din analoga stereosignal frÄn mixern.

Det gÄr alltsÄ inte att fÄ in alla 12 kanalerna som separata i datorn.

Lite trist, hade varit kul annars.. Lite fake frÄn deras sida ocksÄ att sÀga att det Àr en mixer kombinerat med ett ljudinterface.

Postat
Om jag fattat det hela rÀtt sÄ Àr det dÀr lilla USB-ljudinterfacet bara ett sÀtt att digitalisera din analoga stereosignal frÄn mixern.

Det gÄr alltsÄ inte att fÄ in alla 12 kanalerna som separata i datorn.

Lite trist, hade varit kul annars.. Lite fake frÄn deras sida ocksÄ att sÀga att det Àr en mixer kombinerat med ett ljudinterface.

Besviken man blir.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.