Signert Postat 17 december 2006 Trådstartare Postat 17 december 2006 Fan, jag kanske har en framtid som aor. AOR A&R "en lite äldre målgrupp" 😄 Men tack ändå, allvarligt. 😄
Danabacken Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Oj! Dehär var glatt. 😄 Bra låt, bra jobbat!
android Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Ah, det låter ju finemang! Tyckte att den funkade jättebra live också, en av de låtar som stack ut lite extra där tycker jag... -Men så är jag ju lite svag för såna där sci-fi-synthsolon också... 😉
Signert Postat 20 december 2006 Trådstartare Postat 20 december 2006 Tack så mycket, Danabacken och Android! Stort tack till alla som lyssnat! Innan tråden sjunker ner i träsket tänkte jag posta texten, något som fler borde göra: sometimes i wake up sprawled out on the floorunder the influence of this city and one day i'll wake up and find that i'm crushed under the influence of this city but i have to know what it is you do in the cars, in the clubs in the alleys that go piercing through the heart of this beautiful city in the bars, on the bus i'm enchanted but i don't know where to start and it's easy to see – this city's not for me one day i'll walk out and never look back 'cause i've been mortified by this city and one day i'll wake up back by your side under the influence of the city 'cause i've got to know if dreams come true in the cars, in the clubs in the alleys that go piercing through the heart of this beautiful city – it's so pretty in the bars, on the bus i'm enchanted but i don't know where to start and it's easy to see – this city's not for me the images refuse to leave my mind the feverish nightmares never tell me why i was left behind in the cars, in the clubs in the alleys that go piercing through the heart of this violent city – what a pity in the bars, on the bus i'm enchanted but i don't know where to start and it's easy to see – this city's not for me this city's not for me 'cause i can't be in the cars, in the clubs in the alleys that go piercing through the heart of this violent city – what a pity in the bars, on the bus i'm enchanted but i don't know where to start and it's easy to see – this city's not for me
Signert Postat 28 januari 2007 Trådstartare Postat 28 januari 2007 Ytterligare en låt som jag bumpar upp eftersom den blivit utsedd till "Track of the day" i Alternative Pop på Garageband.com, på söndag 4/2. Tredje Track of the day på en dryg månad. Slänger helt ogenerat in en påminnelse om vår första Stockholmsspelning onsdagen den 7:e februari, på Alcazar, Nalen. Hepp! 😆 Ytterligare kommentarer på låten är naturligtvis varmt välkomna!
Demomannen Postat 29 januari 2007 Postat 29 januari 2007 Fint spelat, bra framfört, tråkigt mixat. För att lyfta mixen ur demolandet krävs hårda nypor! I första hand skulle jag kapa leadsången kraftigt med högpass och komprimera massor. Reverbtrixandet håller inte heller. Kompositionen är vass, klart över medel och i en helt egen klass här på demosidorna. Har inte hört många låtar här på samma nivå faktiskt. Ett plus för acapellatrixet och en och annan klurighet i ett annars ganska tråigt arr får du också.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 29 januari 2007 Postat 29 januari 2007 Eftersom Sigge är så ofantligt pop måsta han ju göra nånting rätt! Men jag håller med, mixen skulla inte hänga i min julgran. Låtarna är alltid glättiga och får mig på gott humör dock.
Signert Postat 29 januari 2007 Trådstartare Postat 29 januari 2007 Fint spelat, bra framfört, tråkigt mixat. För att lyfta mixen ur demolandet krävs hårda nypor! I första hand skulle jag kapa leadsången kraftigt med högpass och komprimera massor. Reverbtrixandet håller inte heller. Kompositionen är vass, klart över medel och i en helt egen klass här på demosidorna. Har inte hört många låtar här på samma nivå faktiskt. Ett plus för acapellatrixet och en och annan klurighet i ett annars ganska tråigt arr får du också. 😳 Tack för bra synpunkter och beröm! 😮 Produktionen skall "lyftas ur demolandet" genom att den skall spelas in med hela bandet. Nu är det min egen hempularversion du hör.
Signert Postat 30 januari 2007 Trådstartare Postat 30 januari 2007 Eftersom Sigge är så ofantligt pop måsta han ju göra nånting rätt! Men jag håller med, mixen skulla inte hänga i min julgran. Låtarna är alltid glättiga och får mig på gott humör dock. Glömde att tacka för detta inlägg. Tack, tack! Angående mixen, se förra inlägget. Tjo!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.