Björn Olsberg Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Citerat från SVTs Melodifestivalsajt där samtliga bidrag finns listade: 2007-års startfält är en spännande blandning av "oldies but goldies" och debutanter. Här finns Melodifestival-veteraner som Nanne Grönvall, Magnus Carlsson och förra årets silvermedaljör Andreas Johnson. Anna Book, Tommy Nilsson och Svante Thuresson är några av dem som gör come back efter några år på annat håll. Helt färska i sammanhanget är akter som (Idol-) Måns Zelmerlöw, Addis Black Widow och Lustans Lakejer. Sistnämnda grupp satte svensk synth på kartan i början av 80-talet.
hegobald Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Äsch.. Eurivison song contest.. Det har blivit en såpa vanlig kommersiell mening.. Inge kul längre ju.. 😛 Mest pengar (mediakontakt) vinner 😉
ViktorDenStore Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Äsch.. Eurivison song contest.. Det har blivit en såpa vanlig kommersiell mening.. Inge kul längre ju.. 😠 Mest pengar (mediakontakt) vinner 😳 Ah
Egghuvud Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Den största överaskningen var väl Lustans lakejer. Annars tyckte jag det verkade vara en blandning av lite moderna discotjaffs blandat med en massa sk artister som bara dyker upp just till schlagerfestivalen. Ínget särskillt att hetsa upp sig för m a o. 😠
Kalle i Kalmar Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 (redigerat) Hej! Den 3:je februari brakar det löst här hemma i svedala. Svante "trummelumma på min kastrull" Thuresson och Lustans Lakejer?!?! 😄 Ja, ja varför inte. Det funkade med "latexdemoner från Karelen". Nä..... det ska bli kul den schlager SM. Lite chips, öl och min fru som expertkonetator. Hon brukar pricka in dom fem fösta. Musikalisk familjefest med andra ord. Jag undrar var Nanne Grönvall ska hitta på den här gången?🙁 Faktum är att jag tycker min skivdebuterande vän FredAsp borde vara med. Han jobbar hårt som artist och konstnär. (Idol-) Måns Zelmerlöw var gör han 🙂 som inte FredAsp kan göra bättre? 😛 Måns föresten,........ är inte det en elak katt i Uppsala? Jag kanske............. blandar ihop det lite. Ja, ja ..... bli inte sur på mig bara. Man kan väll få undra. Med vänlig hälsning Kalle i Kalmar och hans pappa Redigerat 29 november 2006 av Kalle i Kalmar
dancedancedance Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 svante thureson är riktigt vass. sen kanske det inte riktigt är rätt format för honom. 😄
Kalle i Kalmar Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Jo då! Farbror Thuresson är väl aktad och respekterad musiker och vokalist. En bra förbild för Christer Lindarw tycker jag. Försök och se rubrikerna framför er: Christer Lindarw chockade schlagersverige! Utklädd till man.... sjöng han som en hel karl. Smaka på den! Snack om artisteri! MVH Kalle i Kalmar och hans pappa.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.