flintan Postat 24 februari 2007 Dela Postat 24 februari 2007 Jag kan ju bara säga att jag inte har något ljudkort alls för tillfället eftersom det är sålt, väntar på mitt Lynx Aurora 8 just nu... Det sitter ju en Digi002R överst i högra racket? 😉 Det var väl bara delta kortet du sålde? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 24 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 24 februari 2007 OK, lite suktarbilder då... men detta ljudet kan ni aldrig aldrig föreställa er, ojojojoj...jag flyger men är fast förankrad?!? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 24 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 24 februari 2007 Ja, jag har druckit...skumpa...på födelsedagen...därav suddiga bilder, ha ha ha, tar stativet nästa gång! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 24 februari 2007 Dela Postat 24 februari 2007 Grattis Kristian! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 24 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 24 februari 2007 Tack Fidden! 😉 Och Flintan, visst har du rätt i det, konstigt vad glömsk/förblindad man blir av annat ibland... 😉 kanske kan jag göra något ändå... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 24 februari 2007 Dela Postat 24 februari 2007 Grattis för tusan 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 24 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 24 februari 2007 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 24 februari 2007 Dela Postat 24 februari 2007 grattis på fölesedagen.. 😎 ser ut som skärmen sitter läskigt långt bort.. 😉 kanske en idé att sätta den på ngt slags podie framme vid konsolen istället!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 24 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 24 februari 2007 (redigerat) No no no no....inga satans reflektorer i ljudvägen, nu är det så perfekt att jag gråter av lycka över min egen förträfflighet och framgång!!! Gott nytt år***Chinaman***det är en 32" skärm för helsike, på bilden blir det lite knepigt perspektiv... 😉 Redigerat 24 februari 2007 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 24 februari 2007 Dela Postat 24 februari 2007 No no no no....inga satans reflektorer i ljudvägen, nu är det så perfekt att jag gråter av lycka över min förträfflighet och framgång!!!Gott nytt år***Chinaman*** 😉 vante re förra helgen?? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 24 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 24 februari 2007 jo men det är ingen som säger att festen är slut än... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 25 februari 2007 Dela Postat 25 februari 2007 jo men det är ingen som säger att festen är slut än... 😉 😆 håller med på den punkten!! här dricker vi martini iförda mjukisbrallor o äter chips.. katten är som vanligt galen.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 25 februari 2007 Dela Postat 25 februari 2007 jo men det är ingen som säger att festen är slut än... 😉 😆 håller med på den punkten!! här dricker vi martini iförda mjukisbrallor o äter chips.. katten är som vanligt galen.. 😆 verkar ju riktigt mysigt i norrköping nu för tiden 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 25 februari 2007 Dela Postat 25 februari 2007 Ser riktigt gött ut. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 25 februari 2007 Dela Postat 25 februari 2007 jo men det är ingen som säger att festen är slut än... 😉 😆 håller med på den punkten!! här dricker vi martini iförda mjukisbrallor o äter chips.. katten är som vanligt galen.. 😆 verkar ju riktigt mysigt i norrköping nu för tiden 😄 det är det min vn.. det är det.. 🙂 såg att du bor i vänersborg.. där harmin morsa en kusin.. 🙂 nu är martinin slut, katten sover o fuan håller p att lockna hon med.. hon blev trött när jag bytt kaal från trean till datorkanalen.. 😄 gnatt, kristian.. ta hnad m tvätten så kommer jag ner till dig.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 28 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 28 februari 2007 Jag sitter med Hammerfall remixen så det blir inget byggande/färdigställande just nu + att min dotter är hos mig på sportlovet och vi gör annat såklart... Rummet funkar jättebra, över förväntan, jag väntar på nya ljudkortet/ad/da omvandlare i form av Lynx Aurora osv. Det som är mindre bra och som gör att jag kommer strunta i studioforum fortsättningsvis är allt det som dåligt med nya siten som gjort att de flesta hoppat av, liksom jag nu gör. Läste igår om en ny site-kontrollrummet (som Claes länkar till i ett inlägg på nya forumet) kan vara vettigt om man får tid över framöver=knappast troligt men vem vet... Det nya studioforumet tex går ju inte ens att logga in på tidvis och är som sagt totalt oöverskådligt/gyttrigt/aptrist etc=SKROTAS!!! En fet miss helt enkelt, splittringen är omfattande och alla/väldigt många medlemmar som varit vettiga och kunniga tröttnar och far ut i periferin åt olika håll eller bangar totalt, som jag nu gör, ha det gott alla andra och lycka till i ett snöpt handikappat och skygglappsbeklätt hobbynivåforum!!! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aoly Postat 28 februari 2007 Dela Postat 28 februari 2007 Grattis till ett lyckat bygge Florian! Såg att du har fixat en jagga vid något tillfälle också. Vad är det man säger, dubbel avundsjuka är mycket avundsjuka? 😎 Om du nu dissar forumet så får jag önska dig lycka till i fortsättningen! Kanske kommer jag på studiebesök en vacker dag. Tråkigt att folk drar! Kan förstå det till viss del, men det kan inte hjälpas att det osar lite kinkighet här och var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 15 maj 2007 Trådstartare Dela Postat 15 maj 2007 Hej, det var ett tag sedan denna tråd var het...jag har äntlige fått ändan ur vagnen och toklött i en vecka snart, kopplat ihop all teknik så nu är det bara att rulla/åka... Med lite småfix kvar är det nya kontrollrummet i princip färdigt nu! maskinrum där PSU till Tridentbordet står... löda är livets baksida...dock en nödvändighet för varje tekniker-här ansluts mikrofonlinjerna till studio 1... alla dessa kablar, och lite till, skall in här: i "trunken" där allt som går in/ut från bordet kopplas med såna här: Siemens-don 30-poliga... någon som vet hur gamla dessa lurar är? troligtvis 50 år emellan dom... lite solsken på eftermiddagen in i kontrollrummet... och så här ser det ut till slut, snart kommer lite fler bilder på resten av rummet (när jag städat undan diverse mtrl... 😆 Jägmästare Dillén, en farlig eller mkt snäll man?!? 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svante Postat 15 maj 2007 Dela Postat 15 maj 2007 Oj! Vilken inspirerande tråd. Det ser mycket fint ut allt Florian, framförallt bössan ger en känsla av.....dunder och brak lixom! Denna tråd kommer jag kika in i då o då framöver. Var försiktigt med lödningen bara. Ström är farligt. lp&u Svante Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 15 maj 2007 Dela Postat 15 maj 2007 Sjyssta bilder, särskilt den sista 😆 Lite "Jägarna2" 😱 Fasen, du får till en riktigt trevlig studio, Grattis! Men det var väldigt lite nyckelharpor där... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 17 maj 2007 Dela Postat 17 maj 2007 (redigerat) Var har du Mungiga båset 😛 skojar bara fan va fint det blir får se om det blir läge för minitouren I Camelot studios i Juni då, man ser fram mot det. Ha det gött. Göran Redigerat 17 maj 2007 av Burnin Sven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suedehead Postat 24 maj 2007 Dela Postat 24 maj 2007 Blir hyggligt avis :/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pompe Postat 15 juni 2007 Dela Postat 15 juni 2007 missade säkert det någonstans i tråden (kollade bara på dom maffiga bilderna so far 😱 ) Hur i h-vete fick ni/du råd med allt detta, vad är syfftet och sen en massa credz till dom fina grejjerna och den najsiga designen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 16 juni 2007 Dela Postat 16 juni 2007 Så mycket fina grejer och så faller det på 44.1 khz.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 16 juni 2007 Dela Postat 16 juni 2007 (redigerat) ..och 48 khz. Eller var det..? Redigerat 16 juni 2007 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.