Jump to content
Annons

Den fördruckna tråden


funky monk

Recommended Posts

Hej alla flamsiga musiker!

Här kommer nu äntligen den fulla, packade och inte minst berusade tråden. Här förs endast fyllesnack och ni behöver (tillfälligt under fyllan) inte känna er begränsade av ert omdöme. Prata gärna om när ni snattade för första gången, killen ni drog hem förra helgen eller varför inte äntligen erkänna att ni kör piratkopierat.

Själv har jag på äkta Cornelis style tillbringat kvällen med 6 underbara norskor och njutit av den numera traditionella Sushi middagen fyllt med god mat, gott vin och massor med valser.

Så kom ihåg att skriva här om du är berusad någon gång och känner att du har något att säga. Släpp lös monstret som brukar visa sig på personalfesterna och visa lite mer av din avslappnade sida....

Redigerat av funky monk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...
UTS! UTS! UTS! UTS! UTS! UTS! UTS!

EDIT: UTS! UTS! UTS! UTS! UTS! UTS! UTS!

Har du varit på dendäringa Ost-klubben?

Hehe... ja just det, den ja. Jag måste ha stavat "ost" fel 14 ggr i rad! De serverar brännvinsost med tonvikten på brännvin.. 🙂

Näerå.. Det blev ett par förfester och sen Debaser vid slussen. Det var kul, fast man får nog öva lite på popdängorna som spelas där. Kändes som vårt lilla gäng var de enda som inte kunde sjunga med i låtarna. 🙂

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Stod och småsnackade med en snubbe på krogen igår. En såndär snubbe man halvkänner i kroglivet men aldrig kommer ihåg namnet på... efter lite blaj frågade jag hur det var med hans flickvän, för jag sett henne oxå under kvällen.

-"Så hur är det med din flickvän då?"

Han tittar lite stumt på mig en stund, och säger sen:

-"Det är inte min flickvän längre..."

-"Nämen ojdå, ursäkta mig, det visste jag inte."

-"Nänä, det är okej, det kunde ju inte du veta."

-"Nää... så varför bröt ni upp då? Ni var väl tillsammans rätt länge?"

-"Joo... 4,5 år. Men det var inte rätt längre. Sist när vi pratade gav du mig faktiskt just den insikten."

WTF?? tänker jag. 🙂 Vad har jag nu gjort?? Har jag agerat amatörpsykolog på fyllan nu igen och orsakat avslutet på ett 4,5 år gammalt förhållande?! Jag är stum. I nån sekund.

-"Jag vet inte vad jag ska säga... jag ber så mycket om ursäkt om jag..."

-"Nänä, det är lugnt. Ibland ger livet en såna här insikter, det bara råkade bli du denna gången."

-"Jaha...." 🙂

Usch. Det är inte första gången sånt här händer mig. Att man i fyllan gör bestående intryck på människor som man inte har en aning om. Tidigare under kvällen kom t.ex en tjej framtjoandes till mig där jag står bredvid min flickvän:

-"Hacke ... weeeeee!!! Där är du ju!"

Jag har träffat tjejen EN gång innan, på krogen för några helger sedan. En kul och trevlig tjej.

-"Nämen tjena..." va-fan-va-de-nu-hon-hette, "hur är läget?" Vi kramas.

-"Fan alltså, jag har berättat om dig för alla jag känner sen vi träffades sist! Har berättat vilken dj-vla kul kille Hacke är. Och jag har letat efter dig här ikväll för jag ville presentera dig för min pojkvän... han sitter där inne. Vi måste ta en drink ihopa..."

-"Ehh... det här är min flickvän. Stina, träffa..."

-"Frida, hej. Bla bla bla bla.." (Frida är ett fingerat namn)

Där var det igen. Vad har jag gjort eller sagt som gjort detta intryck på henne? Kommer f-n icke ihåg! Säg mig, vad är det för magisk kraft som styr en i fyllan? Och hur får man den med sig ut ur fyllan och in i verkliga livet? Hade varit trevligt och kunna göra dessa intryck under medvetna former. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stod och småsnackade med en snubbe på krogen igår. En såndär snubbe man halvkänner i kroglivet men aldrig kommer ihåg namnet på... efter lite blaj frågade jag hur det var med hans flickvän, för jag sett henne oxå under kvällen.

-"Så hur är det med din flickvän då?"

Han tittar lite stumt på mig en stund, och säger sen:

-"Det är inte min flickvän längre..."

-"Nämen ojdå, ursäkta mig, det visste jag inte."

-"Nänä, det är okej, det kunde ju inte du veta."

-"Nää... så varför bröt ni upp då? Ni var väl tillsammans rätt länge?"

-"Joo... 4,5 år. Men det var inte rätt längre. Sist när vi pratade gav du mig faktiskt just den insikten."

WTF?? tänker jag. 😮 Vad har jag nu gjort?? Har jag agerat amatörpsykolog på fyllan nu igen och orsakat avslutet på ett 4,5 år gammalt förhållande?! Jag är stum. I nån sekund.

-"Jag vet inte vad jag ska säga... jag ber så mycket om ursäkt om jag..."

-"Nänä, det är lugnt. Ibland ger livet en såna här insikter, det bara råkade bli du denna gången."

-"Jaha...." 😆

Usch. Det är inte första gången sånt här händer mig. Att man i fyllan gör bestående intryck på människor som man inte har en aning om. Tidigare under kvällen kom t.ex en tjej framtjoandes till mig där jag står bredvid min flickvän:

-"Hacke ... weeeeee!!! Där är du ju!"

Jag har träffat tjejen EN gång innan, på krogen för några helger sedan. En kul och trevlig tjej.

-"Nämen tjena..." va-fan-va-de-nu-hon-hette, "hur är läget?" Vi kramas.

-"Fan alltså, jag har berättat om dig för alla jag känner sen vi träffades sist! Har berättat vilken dj-vla kul kille Hacke är. Och jag har letat efter dig här ikväll för jag ville presentera dig för min pojkvän... han sitter där inne. Vi måste ta en drink ihopa..."

-"Ehh... det här är min flickvän. Stina, träffa..."

-"Frida, hej. Bla bla bla bla.." (Frida är ett fingerat namn)

Där var det igen. Vad har jag gjort eller sagt som gjort detta intryck på henne? Kommer f-n icke ihåg! Säg mig, vad är det för magisk kraft som styr en i fyllan? Och hur får man den med sig ut ur fyllan och in i verkliga livet? Hade varit trevligt och kunna göra dessa intryck under medvetna former. 😕

Ja, du gav då mig ett bestående intryck då du skulle försöka härman norrlänningen som skjutsade dig i taxin till IRL:en... En blandning mellan finska å dalmål.... fast på bruten skånska... Det var underhållande och kommer inte att glömmas 😄😆 God fortsättning förresten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Jag raderar oftast mina inlägg som tillkommit i underliga tillstånd.

Då får vi hoppas att någon hunnit citera dem först 😕

Det har också hänt ... =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jao, jao jao... Vad ska man säga... Blank i ögonen, full som ett as efter att ha festat till strax efter 04:00. Vaknat upp på en madrass i morses hos killen vi efterfestade hos. Och sitter nu på jobbet 😎

Bara älskar såna kvällar =) Och hatar såna här morgnar....

"Nej jag ska inte med er ut ikväll, men jag kan ta en öl med er om ni sitter kvar ett tag", yeah right...

Inget folk ute på Borås på onsdagar. Förutom vi då. Så dansgolvet var stängt. Men det hindrar en ju inte från att hålla högljudda diskussioner och bugga lite framför baren på Harrys istället. För att sen ta taxi hem, hämta spriten och dra på efterfest... Tjejer drar en bara i fördärvet... Och jag kommer le hela vägen dit 🙂

Så nu sitter jag här med min Julmust (+ en baguette från Statoil), undviker mina arbetskompisar (trevliga människor, men jag stinker spritfabrik), har lite småångest, och önskar att man kunde backa bandet litegrann. För det var så jävla kul igår 🙂

Visste inte riktigt var jag var någonstans heller i morses, så taxin vägrade komma innan jag tagit reda på det. Men hann hit innan 08:00.

Fast nu börjar det snurra lite mycket 😮 .. Jaowell man lever bara en gång...

Ja, och nu undrar ni alla vad fan jag svamlar om, det var ju inte ens kul?!?

Skit i det du! Jag är bara så jävla glad, full och som sagt glad! 😄 Varför vet jag inte riktigt, men ville dela med mig av det. Få det ur mig helt enkelt 🙂

PS. Hackeman, du gör intryck på människor, så är det bara 🙂 När blir nästa IRL?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Aaahaaa!! Jag var på söder ikväll. Först på "Nada", som ligger i SoFo (Söder om Folkungagatan). Det var som att stiga in i en bordell ungefär (jag vet). Mycket dämpad belysning, rött ljus och svarta tygskynken som ledde in i andra rum... undrar vad man gjorde där. 😱 Och personalen satt och åt schnitzel när vi kom. Men det var familjärt och så... min polare försökte återigen att få mig att uppskatta oliver, men det gicjk inte ikväll heller. Bara nästan., Det var godare än sist, men fortfarande beskt. :S Sen drog vi till "Mest" på götgatsbacken. Det var trevligt, men bara tack vare att de lirade fett bra musik . Nu är jag lite dragen och ska kanske sova snart. kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

själv råkade jag bränna häcken på ett bastuaggregat på nyårsafton!! iofs mitt inatten..

men för aatt hämnas på detta avgrundsaggregat drog jag en pink på det!!! 😆

nu sitter jag med en franzikaner hefe - weissbier.... fint som fan!!

nytt bord o allt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Är det nån som har frontat panna mot panna med en annan cyklist på väg hem från krogen en tidig morgon? Eller blivit jagad och nafsad i hälarna av en sån där stor jävla Dobberman eller vad det heter mitt i natten på väg hem från festen på stulen cykel ja eller hittat vrak kan man nog bättre beskriva den som, med framhjul som en 8:a och bakhjul som en 6:a. Den som hade stulit den på riktigt hade väl kört cross med den innan och slängt den sen. Hela jag vibrera som en oscillernade slipmaskin pga. hjulens form. Trampa på som fan och kollade mig över axeln efter hundjäveln och körde givetvis på en kantsten och voltade och landade på rygg i leran med cykeln över mig. Tänkte nu är jag död hunden stannade upp kollade lite på mig sa voff och drog 😱 . Man ska inte dricka med hundar 🙂 i närheten.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

okej.... det blir eb nu och en efter. jag och pazo ska sreax dra in till carmen och snlouta till restan av gänget. vi skriver igen när vi kommit hem.... om vi fortfarsnde kaqn stå upp. hejsvejs!!

:A:A:A:A:A

uts

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...