MickeMoose Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 (redigerat) LÅTNAMN: 86an ARTIST/GRUPP: jag GENRE: bollibompa tralligt electro LÅTLÄNGD: 2,5 KOMPOSITÖR:jag PRODUCENT:jag EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) ( LÅTLÄNK:) hej, ja har lirat in lite på min data. de är B gjort men själva låten är cool, kritisera! ja undrar om nån vill sammarbeta med mig, nån som har tillgång till bra ljudsaker på datan och har känslan för att göra sånt.. de jag anser att jag är bra på är musiken, sånt som slår,,ja är inte bra på mixning och hitta rätta ljud osv,,,inte ännu iaf.. hör av er!? m_sundvisson@hotmail.com 86an_1_.mp3 Redigerat 29 november 2006 av MickeMoose Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 (redigerat) Läs Om låten Nope , inte än ialla fall Redigerat 28 november 2006 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 Kanske med andra ljud o mixning kunde det funka. Låter väldigt midi .. Om man lade på en humoristisk text kunde det dok funka.. Vilket nog innebär att det bor ett leende i låten 😉 nog om poesi..Läs på om info i tråden Mrt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
papawasarodeo (oregistrerad) Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 (redigerat) Hemska melodier, utan finess. Hemska ljud, utan finess. Tyvärr alltså. Det kanske kan slå vad vet jag. Med rätt sångare. Men bra är det då inte. Låter som sån där plojjmidimusik man gjorde i skolan med typ första cubase och en XP-10:a. Inte för o ta kål på en fin illusion eller så. Men nej, du är inte bra på musiken. Det har var tokigt omusikaliskt i mina öron. Men det är min åsikt. Så gå inte o bli ledsen nu för det. För du kan ju uppenbarligen skriva en hel låt, med ett godtagbart arr och något som liknar melodier. Genom övning och en himla massa självkritik kan du säkert bli en hitproducent. Jag ser det inte riktigt än bara. Redigerat 28 november 2006 av papawasarodeo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 (redigerat) Låter barnprogram om det, ingen hitlåt precis men testa att skicka in det till "Bolibompa" de spelar säker den. 😳 Edit: blev lite "sväng" vid 2 minuter ^^. Redigerat 28 november 2006 av Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 Välkommen hit 86an 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BozoB Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 (redigerat) Nah, tycker ni är lite elaka. Det äringen vidare produktion men för att vara ett första försök duger det helt klart. Jag hörde för ett tag sen gamla låtar jag gjorde på Amiga 500 och de hade de här enkla melodierna. Handlar bara om utveckling. Och som nån sa.. det svänger faktiskt litegrann på vissa ställen. Redigerat 28 november 2006 av BozoBlade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
floaty Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 Hemska melodier, utan finess. Hemska ljud, utan finess. Tyvärr alltså. Det kanske kan slå vad vet jag. Med rätt sångare. Men bra är det då inte. Låter som sån där plojjmidimusik man gjorde i skolan med typ första cubase och en XP-10:a. Inte för o ta kål på en fin illusion eller så. Men nej, du är inte bra på musiken. Det har var tokigt omusikaliskt i mina öron. Men det är min åsikt. Så gå inte o bli ledsen nu för det. För du kan ju uppenbarligen skriva en hel låt, med ett godtagbart arr och något som liknar melodier. Genom övning och en himla massa självkritik kan du säkert bli en hitproducent. Jag ser det inte riktigt än bara. Tagga ner lite... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
papawasarodeo (oregistrerad) Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 Tagga ner lite... Var inte alls meningen att låta elakt. Så tagga ner själv med dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 Hemska melodier, utan finess. Hemska ljud, utan finess. Det brukar ju visserligen vara definitionen på en sommarplåga 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GaBBe Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 (redigerat) jag gillar det!=D visst, det låter midi, men du sa ju att det var låten som räknades, så bedömmer jag det så. bra idéer, snygg basgång, basljudet var nästan grymt! 😏 väldigt snäll melodi, allt var väldigt, näst intill bolibompa, men samtiidigt grymma idéer, jobbar gärna med dig =) Redigerat 28 november 2006 av GaBBe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Legal Element Postat 28 november 2006 Dela Postat 28 november 2006 oh my god. jag skulle inte kunna få det att låta sådär ens om jag ville. vet faktiskt inte om jag kritiserade eller hyllade dig just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeMoose Postat 29 november 2006 Trådstartare Dela Postat 29 november 2006 (redigerat) hehe, shit va kul ! trodde aldrig att jag skulle få så många svar. tack alla svar, även dem negativa! för de är klart att jag håller med er ang att de låter enkelt och midi, men som jag sa...de va sjävla låtideen å så. de går att göra så att det låter mkt mkt bättre men de är de jag inte är bra på ÄN men de vill jag. förstår ni mig nu då? hehe adda mig gärna på msn om ni vill samarbeta med mig! m_sundvisson@hotmail.com en sak till bara. en teori jag har. ljudtekniker är bra på att höra ljud,frekvenser,och sånt, producenter/låtskrivare/bert karlsson, haha...dem vet va som slår ...även om ljudet just då är dåligt så hör dem att de förmodligen kommer slå med rätt slags ljud.. detta är två olika typer av stilar, jag är mera en bertkarlsson då.. hehe hare gött alla Redigerat 29 november 2006 av MickeMoose Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 november 2006 Dela Postat 29 november 2006 jag är mera en bertkarlsson Är det en komplimang eller förolämpning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeMoose Postat 29 november 2006 Trådstartare Dela Postat 29 november 2006 jag är mera en bertkarlsson Är det en komplimang eller förolämpning komplimang såklart, såna som vet va som slår är underskattade! eller? hehe nä jag vet inte.. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 29 november 2006 Dela Postat 29 november 2006 (redigerat) Vill inte låta som idoljuryn ovan men en hit är det ju inte. Du är iaf på rätt väg eftersom du ändå verkar ha lite koll på det musikalisa. Spara låten och lyssna på den igen om ett halvår så kan du nog se hur mkt du har utvecklats. Ett tips för framtida produktioner är att verkligen lyssna på de låtar du blir inspirerad av och vill låta som och försöka lista ut hur musiken är upplagd och spelas mm. edit: vad som är bra/dåligt är ju en högst personlig åsikt men om du vill satsa på att "slå igenom" så duger det nog inte än. Redigerat 29 november 2006 av funky monk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 29 november 2006 Dela Postat 29 november 2006 en sak till bara. en teori jag har.ljudtekniker är bra på att höra ljud,frekvenser,och sånt, producenter/låtskrivare/bert karlsson, haha...dem vet va som slår ...även om ljudet just då är dåligt så hör dem att de förmodligen kommer slå med rätt slags ljud.. detta är två olika typer av stilar, jag är mera en bertkarlsson då.. Möjligtvis var det så 1980 - 1990 kanske även till millenieskiftet MEN idag är det inte riktigt så längre. Om du spelar upp låten för en artist eller ett bolag kommer dom inte höra eller känna det du känner då produktionen inte motsvarar deras krav. Idag när ALLA kan göra bra låtar hemma och få dom att låta bra i mixen har behovet av ljudtekniker försvunnit lite , visst dom behövs fortfarande men inte i samma utsträckning som förr och framför allt inte om det inte handlar om Album. Så idag måste du vara BÅDE Bertan och Ljudnissen för att ta dig framåt inom denna branch. Undatag finnes givetvis men dessa bekräftar enbart regeln. Så plugga på om mixning , produktion , Läs allt du kommer åt och tuta på så blir det säkerligen något av det .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 29 november 2006 Dela Postat 29 november 2006 Håller med om att det låter mycket MIDI, men det passar in i typen av melodi på nåt sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.