Masse Postat 31 juli 2004 Postat 31 juli 2004 Tänkte testa det här programmet innan jag slår till och köper det. När jag installerat det och kör igång programmet får jag ett felmeddelande som säger att min processor inte stödjer SSE och/eller AltiVec. Men i nya MM står det att minsta krav är en AMD/Intel 1,2 Ghz. Vad betyder det här? Nån som kan förklara?
Andreas L Postat 31 juli 2004 Postat 31 juli 2004 Vad har använder du för processor i din dator? Jag har provat Guitar rig, och min uppfattning är att den har massa kul saker att pilla med, men jag väljer nog amplitube 98 gånger av 100, dels för att den är processoreffektivare men mest för att amplitube har en egen skön karaktär (trodde aldrig att jag skulle prata så om heldigitala PCbaserade preamps..) som jag tyckte saknades hos Guitar rig.
Masse Postat 31 juli 2004 Trådstartare Postat 31 juli 2004 Har en AMD Thunderbird 1,4 gHz med ett Iwill KT266 moderkort. Sitter begränsningen i processorn eller det dkulle kunna lösa sig med en flashning av bios? Är ljudkvalitén lika bra i Amplitube som i Guitar rig?
VacUm Postat 31 juli 2004 Postat 31 juli 2004 Amplitube låter riktigt riktigt bra. Är anti-digitala-skiteffekter på gitarr normalt, men amplitube funkar riktigt bra faktiskt. Mycket bra alternativ till en riktig stärkare.
Andreas L Postat 31 juli 2004 Postat 31 juli 2004 Är ljudkvalitén lika bra i Amplitube som i Guitar rig? Ljudkvalitén är jättebra i bägge, men jag tycker att Amplitube har ett mycket skönare ljud och är mer lättarbetad. Jag jämför med alla stärkare som jag haft genom åren(i studiosammanhang), och då gillar jag amplitube bäst.
Masse Postat 31 juli 2004 Trådstartare Postat 31 juli 2004 (redigerat) Får testa Amplitube då! Redigerat 31 juli 2004 av Masse
O-Jay Postat 31 juli 2004 Postat 31 juli 2004 Guitar Rig demon verkar kul. Mycket att pilla med, speciellt olika mikplaceringar och sådant. Tror ändå att även jag föredrar Amplitube. Men det är superviktigt att insignalen är bra för att Amplitube skall låta bra. Bra mikar på gitarren och en bra tyst preamp annars blir det lätt brus och tråkigt ljud. Testa gärna demon från www.amplitube.com (ja, den skall brusa då och då tills man betalat licensen) 😲
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.