whore Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Ja. Som ni kanske förstår så undrar jag hur man får in EZ Drummer, så att det funkar i Fruity Loops Studio 6.0. Jag har slängt in DLL/ljudfiler och liknande i Plugin-mapparna. Men det funkar ändå inte som det ska... Här kommer problemet. Jag får INTE upp EZ som det står att det ska vara. Med en uppsättning trummor, där man kan ändra ljud, gå in i en speciell EZ Mixer och liknande.... Som det är för mig just nu, så är EZ bara ett fåtal ljud som jag lägger till i Sonar, vilket knappast var min tanke... Men men! Hoppas nån kan hjälpa mig. Tack på förhand.
Björn Olsberg Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Raderade din fråga om samma sak gällande Sonar, och flyttade denna från avdelning FL Studio.
FastH Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Ez drummer fungerar suveränt med fl studio. Jag vet tyvär inte vad som kan ha gått snett för dig.
Signert Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Om jag minns rätt så var det en installationsfil som skulle köras, ingen manuell inläggning av dll:er och ljudfiler.
Nexustwins Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Läs manualen och följ installations gången, till punk och pricka 😳. Återkom om du fortfarande har problem 😠
whore Postat 29 november 2006 Trådstartare Postat 29 november 2006 Så när jag installerar EZ så ska DLL-filerna och liknande hamna i respektive program, utav sig självt? Har läst manualen nu. Kan ha upptäckt felet... får se om det funkar, när jag installerat om allt...
whore Postat 29 november 2006 Trådstartare Postat 29 november 2006 (redigerat) Tyvärr. Jag får det inte att funka. Jag har installerat om det, och hittar plugin-grejerna i respektive program (Sonar och Fruity Loops). Men jag kan FORTFARANDE INTE få fram trumsettet som det står att man ska få fram det, eller EZ's mixer eller liknande... När jag ska slänga in en kanal med EZ Drummer i FL, så kommer det bara en tom Sampler-kanal, utan några som helst speciella inställningar... Någon som vet hur jag ska göra? Redigerat 29 november 2006 av whore
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.