Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Tänkte väl att även jag skulle ta och presentera mig här. Har hängt här på forumet en längre tid, men riktigt tagit tag i det här med en presentation.

Jag heter iallafall Kristoffer och bor i Skara. Läser för tillfället Musik- och Ljudproduktion på högskolan i Skövde, och fritiden spenderas mestadels i studion. Min musikaliska bana började, som för så många andra, med blockflöjt i två år. Fortsatte sedan med Tuba (inte världens mest smidiga instrument för övrigt), och kompletterade på högstadiet med elbas. Gick sedan musiklinjen på Västerhöjdsgymnasiet i Skövde - första året med tuba som huvudinstrument, men de resterande två satsades det mer på basen. Där utvecklades jag verkligen som musiker, från att först mestadels ha varit intresserad av hårdrock, till att spela bas i storband och jazz-ensembler.

Ett år efter studenten kom jag in på Stockholms Musikkonservartoriums "Yrkesmusikerutbildning" (konstig namn, jag vet), Memus var namnet på utbildningen då, tror inte att den finns kvar. Där spelade jag bas med massor av olika människor, och det var väl i stort sätt ganska trevligt (lärarna var iallafall kanonbra). Efter ett år i Stockholm hade jag verkligen tröttnat på huvudstads-klimatet och stack därifrån så fort som möjligt (att få frågan "Skara... Känner du Bert?" ungefär 5 gånger om dagen hjälpte nog också till...).

Efter att ha letat mig runt på lite olika utbildningar de senaste åren började jag för ett år sedan satsa på musiken ännu mer. Började då läsa Musik- och Ljudproduktion, och har väl tänkt att det är någonting som jag ska jobba med i framtiden (jag är väl inte direkt ensam iofs...).

Har under alla år spelat i band, och det tänker jag inte sluta med i första taget. Men tycker att det är minst lika kul att spela in andra människor som att spela själv. Skoj är det att även hjälpa till med andras arrangemang och som tekniker göra det bästa av deras idéer och visioner.

I studion är Cubase (SX3, snart 4) installerat. Logic har jag använt i skolan ett år, men det är inget program som jag trivs något speciellt med, så Cubase kommer vara kvar ett tag till. Lider även av kroniskt utrustnings-letande och köpande; dyrt med roligt 😆 Hyr för tillfället in mig i en studio med en god vän, men vi räknar väl med att kunna skaffa egna lokaler någon gång nästa år. Under tiden köper vi på oss så mycket utrustning vi bara orkar.

Sådär, det var en liten kort (!) presentation av mig. Säg bara till om det är något ni mer ni vill veta.

Annons
Postat

Tjena Kristoffer! Kul att du presenterade dig nu 😆

Välkommen hit också naturligtvis! Hoppas allt är bra!

Mvh/Daniel

Postat

Tack för välkomnandet allihopa 🙂

men... känner du Bert då?  😛

Självklart! Det gör alla här i Skara.

Tjena Kristoffer! Kul att du presenterade dig nu🙂

Mvh/Daniel

Jo, jag tyckte att det var dags med en presentation nu. Allt är bra med mig, själv då? Vi har lite planer på bowling snart förresten, men jag hör av mig om det.

Postat
men... känner du Bert då?  🙂

Självklart! Det gör alla här i Skara.

Hälsa.

Välkommen igen. Se nu till att inte sjunka för djupt in i forumberoendet bara 😛

Postat

Tja, tja och välkommen!

Postat
Lider även av kroniskt utrustnings-letande och köpande; dyrt med roligt 😳

Är nog många här som känner igen sig i det, inklusive jag. 😳

Välkommen hit iaf! Hoppas du har trevligt.

Postat
Tjena Kristoffer! Kul att du presenterade dig nu🙂

Mvh/Daniel

Jo, jag tyckte att det var dags med en presentation nu. Allt är bra med mig, själv då? Vi har lite planer på bowling snart förresten, men jag hör av mig om det.

Bowling låter skitskôj, gärna med lite bira till också 😳

/Daniel

Postat
Hej!

Hur var det nu då, kände du Bert?  🙂

Skojade bara, välkommen...  😏

Se tidigare post 🙁

Tackar igen 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.