Jump to content
Annons

Inspelning i replokal


Spielbass

Recommended Posts

Tjena! Är ny här och har spanat omkring lite bland de existerande trådarna och hittat en del intressant men inget som riktigt passar in på det jag söker. Kan bero på att jag inte riktigt vet vad jag letar efter heller. Såhär ligger det till i alla fall: Jag har demokratisk anda blivit vald i att föra mitt bands talan här i forumet och behöver lite hjälp angående inspelningsmetoder.

Vi har en egen replokal där vi skulle vilja spela in vår musik i lugn och ro. Problemet är att vi inte riktigt vet hur vi ska gå till väga. Vi vill helst inte behöva köpa en ny dator till replokalen då vi redan har bra datorer hemma som vi kan arbeta med. Det känns bättre att kunna lägga några extra tusenlappar på mickar etc. Finns det något praktiskt sätt att kunna spela in musiken i replokalen för att sedan kunna jobba med den hemma, eller ska man släpa med sig datorn varje gång man vill ha något inspelat? Som ni nog redan har listat ut har vi ingen bra koll på det här men vi är villiga att lägga ner tid och kraft på att lära oss. Tack på förhand.

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan ni få tag i en bärbar dator med helt ok prestanda är ju det kanske den smidigaste lösningen.

Edit: Det kräver ju också försås att ni har ett externt ljudkort att spela in på.

Redigerat av gsol
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret och ja, det tåls att tänka på även om det känns som att man lika gärna kan köpa en stationär dator isåfall med tanke på priserna på de bärbara. Jag tolkar i alla fall ditt svar som att man behöver en dator på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret och ja, det tåls att tänka på även om det känns som att man lika gärna kan köpa en stationär dator isåfall med tanke på priserna på de bärbara. Jag tolkar i alla fall ditt svar som att man behöver en dator på plats.

Tjena Stefan!

Dator vore nog bäst. Men ska du mixa hemma behöver du kanske inte så fet prestanda på burken i studion.

En extern hårddisk och en billig stationär är nog billigare än en laptop

/Jerker

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...