martinling Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Hej. Har köpt en Mbox 2 och tänkt köra den på min laptop "Hp Pavilion zv6152". Tyvärr har inte min laptop tänkt samma som jag. jag va väl medveten om att det kunde bli problem med mitt chipset men inte fått den felkoden som de oftast får. Det som händer är att jag får error -9092. Något med playback engine som inte pallar. Någon som stött på samma problem och hittat ett sätt att komma runt det? Någon jag kan uppgradera min dator med? Är ju en laptop dock. Jag har ev tänkt att köpa en dator, Någon som har ett förslag på en billig dator eller delar till en dator som garranterat fungerar till Mbox och pro tools. Inga (jävla) erros =) Jag är inte speciellt kunnig på det där med datorer, jag mer bara gillar o göra musik 😉 Här är lite info om min dator: Mainboard : HP 3085 Chipset : ATI Radeon RS480M Processor : AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory : 512 MB (2 x 256 DDR-SDRAM ) Video Card : ATI Technologies Inc Mobility Radeon XPRESS 200 Hard Disk : FUJITSU (80 GB) Hard Disk : Maxtor (300 GB) DVD-Rom Drive : TSSTcorp CD/DVDW TS-L532M Network Card : Broadcom Corp BCM4309 802.11a/b/g Network Card : Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter Operating System : Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 2 DirectX : Version 9.0c tackar på förhand!
martinling Postat 27 november 2006 Trådstartare Postat 27 november 2006 (redigerat) Se Digidesigns info på denna sida. men är inte det ämnat för de som har en dual core processor? Om vi går vidare till annan dator oxå, något förslag? tänka på? Redigerat 27 november 2006 av martinling
wovenhand Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Jag har också ett rejält problem med ProTools på min Macbook Pro när det gäller inspelningsbiten. Jag kan inte ens spela upp ett (ETT ynka) stereospår samtidigt som jag spelar in 2 mono. Går att spela in någon minut sen får jag ett felmeddelande som säger att min disk är för långsam. På Digidesigns hemsida står det att inte är rekommenderat att spela in till system/startupdisken, MEN att limited playback/recording ska vara lugnt. 1 stereospår playback, 2 mono record. Det kallar jag väldigt limited, men icke. Jag har t o m testat att bara spela in 1 mono, men jag får fortfarande "disc too slow". Otrooooligt störande. Har testat varenda setting möjlig med buffertändring, osv, men icke..
DigiMike Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Jag har också en MacBook Pro (17") och där funkar det hur bra som helst att använda den interna hårddisken. Kan det vara så att du har en 5400rpm disk?? Jag valde till den snabbare 7200rpm disken vilket är ett rekommenderat minimum om man vill använda den interna disken för inspelning. Låter ju helkonstigt att du inte ens kan spela in/upp ETT track ens...hmm...strange! Har du ingen extern disk då...en FW400/800 tex?! Jag brukar oftast köra via min externa när jag spelar in eller mixar men att det funkar lika bra med den interna om det behövs. Mvh / Majk
wovenhand Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 yep, jag har 5400 varvaren, ville inte ha 7200rpm eftersom jag visste att datorn var hetare än solen som det var (vilket de iofs tydligen ska ha fixat nu till core 2 duo. typiskt). =) jag har en extern 7200 varvare som jag tyvärr inte hade med vid inspelningstillfället, men jag ska ta med den nästa gång. but still - playback 1 stereospår, record 1 mono.. det borde seriöst funka ^^.
Emaj7 (oregistrerad) Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 (redigerat) Tja. Har haft samma problem på min pc-laptop. Trodde också att det var hårddisken som var slö eftersom jag fick felet hela tiden (tom när jag spelade in ett spår precis som du). Men efter uteslutningsmetoden och en hel del googlande så löste jag problemet genom att verkligen inaktivera alla mina nätverkskort. Det som främst störde var mitt trådlösa nätverkskort. Det känner av ca en gång i minuten hur anslutningen är och förstör då för ljudkortet. Nu kan jag spela in 30 kanaler samtidigt utan problem så det är INTE hårddisken, det kan jag nästan lova! Edit: Kom på att tydligen så kan det vara skillnad på usbportarna på datorn också... (!) testa att använda nån annan. Redigerat 4 december 2006 av Emaj7
wovenhand Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 A-HA! det ska jag prova att inaktivera omgående! hade airport igång när jag provade att spela in utan att tänka på det, just för att jag alltid har det på. USB-porten är redan checkad, det står på Digidesigns hemsida att man alltid ska använda porten som sitter bredvid ze powercable.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.