Jon Rinneby Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Självklart är det nödvändigt att EQ:a trummor. Men känns inte EZdrummer ganska färdig-EQat från början? Hur gör ni som använder ez? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suprapappa Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Självklart är det nödvändigt att EQ:a trummor. Men känns inte EZdrummer ganska färdig-EQat från början? Hur gör ni som använder ez? visst gör det det om du nöjer dig med att du kommer ha precis samma trumljud som 1000-tals andra 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Självklart är det nödvändigt att EQ:a trummor. Men känns inte EZdrummer ganska färdig-EQat från början? Hur gör ni som använder ez? Det är ju lite det som är vitsen med det hela att det skall vara klart. Men det går ju om man vill att göra ändringar såklart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnetic Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 visst gör det det om du nöjer dig med att du kommer ha precis samma trumljud som 1000-tals andra Ett jävligt bra program, men lite "läskigt" att man kommer låta som alla andra nu... 😉😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 (redigerat) EQ måste man väl ofta använda för att få det att passa in optimalt i ljudbilden, och ljudbilden varierar ju från låt till låt......!? Jag kan sitta med trummor som låter helt perfekt och underbart när man lyssnar på trummorna, men så fort man släpper på andra ljud (synthar, gitarrer eller vad det nu är) så måste man in och skära för att liksom, hitta riktigt rätt plats för dem.... har svårt att tänka mig att det går att göra ett ljudbibliotek som inte behöver EQas....!? Men man kanske inte måste in och ratta speciellt mkt däremot.... men när jag läser till inlägg en gång till så är det ju ungefär det du säger själv också..... 😉 Redigerat 27 november 2006 av Mr Keys Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Jag brukar kombinera med andra trumljud via battery eller Hypersonic, t ex tycker jag oftast att EZd originaltrumset låter lite tunt på bastrummorna. Eftersom jag är lat o ingen EQ-meister så är det enklare att lägga till en sampling som låter som jag vill ha't. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Jag älskar EZdrummer. Men jag tycker verkligen inte att det låter bra om man inte EQ:ar en hel del. Allt låter platt och ihåligt. Ska man få EZdrummer att låta riktigt bra så får man jobba en stund. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Eqár kaggen i förhållande till basen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B@kon Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 En korkad fråga kanske (om jag får stjäla tråden) 😄 Hur tusan EQar man EZ drummer? 😛 Jag menar, då måste man väl dela alla kanaler och lägga separat, eftersom att man tar en färdig loop från programmet och lägger in i på en midikanal? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 En korkad fråga kanske (om jag får stjäla tråden) 😄 Hur tusan EQar man EZ drummer? 😛 Jag menar, då måste man väl dela alla kanaler och lägga separat, eftersom att man tar en färdig loop från programmet och lägger in i på en midikanal? Nej du har blandat ihop midi & audio Du skickar midi in i EZ och ut kommer ljud. DU kan få ut trummornas ljud på separata kanaler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sphinxter Postat 30 november 2006 Dela Postat 30 november 2006 En korkad fråga kanske (om jag får stjäla tråden) 😛 Hur tusan EQar man EZ drummer? 😄 Jag menar, då måste man väl dela alla kanaler och lägga separat, eftersom att man tar en färdig loop från programmet och lägger in i på en midikanal? Nej du har blandat ihop midi & audio Du skickar midi in i EZ och ut kommer ljud. DU kan få ut trummornas ljud på separata kanaler. Kan du berätta mer om detta. Jag har försökt att göra just detta men är lite för ny så jag är lite lost. Kan man läsa upp om hur jag får EZ på flera tracks? Jag kör Abeltons Live 6 och har endast lyckats att drag'n'drop från EZ till en track. Tack på förhand /Sphinxter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surface Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 aldrig mixat en låt eller ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 En korkad fråga kanske (om jag får stjäla tråden) 😛 Hur tusan EQar man EZ drummer? 😄 Jag menar, då måste man väl dela alla kanaler och lägga separat, eftersom att man tar en färdig loop från programmet och lägger in i på en midikanal? Nej du har blandat ihop midi & audio Du skickar midi in i EZ och ut kommer ljud. DU kan få ut trummornas ljud på separata kanaler. Kan du berätta mer om detta. Jag har försökt att göra just detta men är lite för ny så jag är lite lost. Kan man läsa upp om hur jag får EZ på flera tracks? Jag kör Abeltons Live 6 och har endast lyckats att drag'n'drop från EZ till en track. Tack på förhand /Sphinxter På ezdrummers hemsida finns färdiga exempelfiler till flesta stora program med Ezdrummer inrattat med multiple outputs... Dra hem & skruva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
floaty Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 aldrig mixat en låt eller ? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.