Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag är ju en riktig nybörjare och har noll koll på olika typer av virke.

Men snart ska mitt fönster in i studion (som jag fått tips och råd från glasmästare om vad jag ska ha).

Men hur ska jag fästa detta på bästa sätt?

Just nu ligger det virke runtom hålet bara, men det väl lutas mot någon tunn list och sedan även läggas lite dämpning runtom.

Först funderade jag på att köpa någon tunn list bara, men tänkte att det då inte skulle gå att lägga in gummidämpning runtom, för då skulle det inte finnas plats för fönstret att få något stöd.

Sedan fundera jag på läkt som är typ 20 mm tjock, men det känns för grovt och skulle inte bli så snyggt antar jag.

Vad är det man ska köra för att luta fönstret mot?

Någon som har tips och råd?

En bild där man ser fönstret på lite håll:

windoor.jpg

Det man ser i nederkant är bara en gipsskiva som står och vilar på utsidan av rummet (inget som hör till fönstret alltså).

Redigerat av coverman
Annons
Postat
Jag är ju en riktig nybörjare och har noll koll på olika typer av virke.

Men snart ska mitt fönster in i studion (som jag fått tips och råd från glasmästare om vad jag ska ha).

Men hur ska jag fästa detta på bästa sätt?

Just nu ligger det virke runtom hålet bara, men det väl lutas mot någon tunn list och sedan även läggas lite dämpning runtom.

Först funderade jag på att köpa någon tunn list bara, men tänkte att det då inte skulle gå att lägga in gummidämpning runtom, för då skulle det inte finnas plats för fönstret att få något stöd.

Sedan fundera jag på läkt som är typ 20 mm tjock, men det känns för grovt och skulle inte bli så snyggt antar jag.

Vad är det man ska köra för att luta fönstret mot?

Någon som har tips och råd?

ok, 1. vad gav glasmästaren för råd? Inte trippelglasat "bullerfönster" hoppas jag. Det ska vara två skivor LAMINERAT glas.

2. ser ut som väggen du har byggt är "enkel" inte dubbel? Ingen luftspalt?