Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Okej jag hade ett projekt i 32 och lade på två sångspår på detta. Kom sedan på att jag nog borde höja samplingsupplösningen till 44.1. Gjorde det och vips skiftade allting tonart (midiinstrumenten) jag ändrade dem så de låg i rätt tonart, men nu stämmer det inte längre. Sången ligger några cent fel så det låter falskt och eländigt.

Jag kanske skulle kunna ändra mastertunen men det går inte i Edirols orchestral.

Det går inte att ändra tillbaka och jag gjorde misstaget att skriva över alla ljudfilerna så det går inte heller att ändra tillbaka. De nya falska ligger i poolen.

Hur gör man ... och varför pitchar det om när man ändrar upplösningen fattar inte riktigt vad det är som har hänt. 🙁

Hjälp någon? Går det att mastertuna audiospåren ett par millisteg?

Annons
Postat

Du skulle kunna resampla ljudfilerna i något externt program. Jag minns att jag i forntiden brukade resampla trumloopar (fast åt andra hållet, gjorde dom skitigare liksom) och då ändras inte pitch eller tempo.

Postat (redigerat)

Nåt låter fel i programmets 32->44,1 kHz-konvertering...

Skicka hit filerna, typ YouSendIt så fixar jag dem åt dig.

Redigerat av Linus
Postat
Nåt låter fel i programmets 32->44,1 kHz-konvertering...

Skicka hit filerna, typ YouSendIt så fixar jag dem åt dig.

Otroligt gulligt. Jag sänder över dem ikväll när jag kommer hem. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.