spaceman Postat 26 november 2006 Postat 26 november 2006 Hej Som vanlig letar jag efter en sångare. Men det blev ganska ok ändå. Särskillt i mellandelen. Kom gärna med kritik... Your browser does not support the HTML5 audio tag * LÅTNAMN: When Angels gives you an advice * ARTIST/GRUPP: Spaceman * GENRE: De elva space * LÅTLÄNGD: 04:31 * KOMPOSITÖR: Spaceman * PRODUCENT: Spaceman * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 8.5mb * STATUS: Färdig
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 26 november 2006 Postat 26 november 2006 Det blir fint när sången kommer på den saknas måste jag säga även fast låten är bra. Utöver det finns inget att klaga på enligt mig i alla fall, föresten har du lyssnat nåt på Shkirman Miush (ryss)? Göran
spaceman Postat 26 november 2006 Trådstartare Postat 26 november 2006 Det blir fint när sången kommer på den saknas måste jag säga även fast låten är bra. Utöver det finns inget att klaga på enligt mig i alla fall, föresten har du lyssnat nåt på Shkirman Miush (ryss)? Göran Shkirman Miush har jag inte hört talas om. Får Googla runt lite. Tack för dina synpunkter.
Andrew (oregistrerad) Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Musikmässigt tycker jag det låter bra... Mycket smågrejer som händer vilket hörs bra speciellt när det inte är nån sång. Är inte så hemma på sånt här kanske så jag ska väl inte utala mig mixen och så. Vad för typ av sång är det tänkt att det ska vara?
spaceman Postat 27 november 2006 Trådstartare Postat 27 november 2006 Vad för typ av sång är det tänkt att det ska vara? Vocooder lär visst vara inne nuförtiden... 🙂
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 😄 Nä inte vocoder väl 😄 men du skojar väl måste väl finnas nån här som kan fixa sång på den här fine saken helst nån tjej tycker jag. Göran Ang. Shkirman Miush Han har gjort två olika Worldmixar på en svensk visa som jag har skrivit en av dom ligger på min Soundclick. Om du Älskar World mix lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=2296441&q=lo hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=2296441&q=hi
spaceman Postat 27 november 2006 Trådstartare Postat 27 november 2006 😉 Nä inte vocoder väl men du skojar väl måste väl finnas nån här som kan fixa sång på den här fine saken helst nån tjej tycker jag.Göran Jag får väl komma med en öppen fråga till forumet. Är det någon som kan göra en lämplig text ? Svenska eller engelska. Den behöver inte ha anknytning till nuvarande titel. Lägga på sången i wav format utifrån mp3:an i sann karaoke anda. Sedan mixar jag till det enl ök med sångaren/textförfattaren så alla blir nöjda med slutresultatet. Låter det intressant kan ni skicka mig ett PM. Givetvis får du rättigheterna på texten ifall det skulle utveckla sig till...ja vet vad.
Wernborg Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Hallojs. Skriver medans jag lyssnar.... # Gott intro med härligt ljudbild, gillar speciell svepljudet. # Blir lite tomgång efter 1.40 nånting # Jädra go känsla genom hela låten i alla fall, men som sagt sång behövs nog, eller nåt slags tema. Gitarr kanske 😆 # Slutet är skönt förutom applåderna som känns fåniga. Parantes: Hur gör du de där rytmiska ackorden som börjar vid 2,10. Jag gjorde själv sånt manuellt med midivolymer tagna från rytmspår och skit för en massa år sedan. Antar att det går att göra lättare idag? Reason? CV nånting?
Wernborg Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Förresten, det här med avatarer är konstigt. Hade inte alls väntat mej sån här musik från dej. Trodde det skulle va mycket gitarrer och ostämda basar med otajt trummis...... men detta var ju mycket bättre. 😆
saibot Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Skriver medans jag lyssnar. Skönt groove!!! Jag blir lite störd över applåderna. Men oj vilka sköna synthar! Och roliga variationer. Blir jättesugen på att skriva text, men hinner inte nu. Det här kommer bli jättebra med sång! //saibot
Harmonica mike Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Tjena spaceman. Skippa applåd åskorna..Får du inte tag i nån sångare/sångerska? Du har välproddade låtar,så det måste väl gå? Bra ljud överlag,hade du varit i min genre - skulle jag erbjudit mina tjänster direkt. Snyggt! Mvh Micael
spaceman Postat 28 november 2006 Trådstartare Postat 28 november 2006 Hallå, Jag ska testa med att ta bort applåderna på låten eftersom det verkar inte funka i Sverige. Får göra två olika mixar. Har fått en helt annan respons från Canada USA och England samt Skottland där man är toktorsk på applåderna i låten. Ett band som jag haft kontakt med är engelska Opaque Slogan. En trio från High Peak Derbyshire som spelar bra tradionell rock men som också "the alter ego of my electronic side" även gillar mina låtar. Lyssna på: www.myspace.com/opaqueslogan
Jejje Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Snyggt gjort och mysig stämning men det skulle bli bra mycket mer spännande med någon form av sång på!
hegobald Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Skepp Å Hojj (HD eller nåt duger)... Det här gillar jag Rymd Manne 😄.. Juste sound.. Bra djup.. Rytmerna och mixen och allt.. Men va tusna.. T abort applåderna.. Dom gör ju det hela till nåt komiskt ju.. This is serious Statsikta applåder som låter likadant varjegån dom dyker upp förlöjligar hela låten.. Låte ju som påtänd på Ibizza eller nåt ju.. Men som sagt.. Gillar verkligen mixen och soundet i övrigt... Du är duktig du 😛
ynot Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 KOmmer försätta mig i trance 😱 o sjunga lite .... Der ät nu tordag tror att jag kommer tillbaka till världen på söndag,, intressant
Egghuvud Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Rasande snyggt helt enkelt. Man önskar bara att Sade skulle komma och lägga lite vocals med mycket luft emellan vokalerna. Känns ju verkligen som en mörk tjejröst till detta. Jag gillar nog applåderna. Tycker att de fungerar helt enkelt. Inget att säga om mixen förutom att mina lurar nog inte gör basen rättvisa. Snyggt. 😱
mathew Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Förresten, det här med avatarer är konstigt. Hade inte alls väntat mej sån här musik från dej. Trodde det skulle va mycket gitarrer och ostämda basar med otajt trummis...... men detta var ju mycket bättre. 😱 Wernborg : Haha, jag tänkte exakt samma sak, läskigt! 😛 För övrigt, jäkligt bra låt, skitsnyggt helt enkelt. Men för guds skull, ta bort applåderna!!! När du får tag på bra vox till det här, ja då jäklar... Jobbar du med Reason förresten?
Valdez Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Jag diggar verkligen vibbarna, och applåderna är precis där de ska.. Gott sväng och driv i låten.. en låt jag lyssnar och kommer att lyssna en hel del till..den ger mycket inspiration. Grattis till en grymt bra låt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.