Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en Mac som ut-ljudet funkar på när jag spelar musik, däremot vill inte mikrofonen funka. Det går in ljud i datorn när jag kopplar in miken (mätarna indikerar), men man hör inget. Jag är van vid PC och har ingen koll på Mac. Någon som vet?

/ANB

Annons
Postat

Jag har kopplat in den via mikingången (liten teleplug), det interna ljudkortet använder jag. Jag har ingen programvara för ljudinsp., försöker bara få Skype att funka, dvs. kunna använda miken som telefon.

/ANB

Postat

Gå in i systeminställningar som du hittar under "äpplemenyn" längst upp till vänster.

Klicka på knappen "Ljud" och kontrollera att det interna ljudkortets är valt under in-ljud.

Sen ska det funka

Postat

Ok, jag har provat det. Problemet är att volymen är obefintlig. Mätarna visar att ljud kommer in med normal styrka. Dock får jag inget ljud från miken i hörlurarna (har provat med flera mikar) - allt annat ljud har normal nivå. Jag har en G4 med några år på nacken.

/ANB

Postat

Har kollat det också, men det vill inte funka hur jag än gör. Hur ska det se ut när det funkar, dvs hur ska audioinställningarna vara?

/ANB

Postat (redigerat)
Har kollat det också, men det vill inte funka hur jag än gör. Hur ska det se ut när det funkar, dvs hur ska audioinställningarna vara?

/ANB

Audio output: Built-in Output Internal Speakers

Audio input: Built-in Input Line In

Redigerat av milton
Postat

Ok, tack för hjälpen! Det verkar som om det var strul med mikarna jag använde, den sista funkar iallafall.

/ANB

Postat (redigerat)

Att koppla in en mick till line-in blir inte så lyckat, då (om man har en liten stereomick, typ som till md-spelare o dyl) insignalen kommer att vara för låg... Vad har du för mikrofon?

EDIT;

Har f.ö. använt mig av en sån, fast kopplat miken i "mic in" på MD:n, samt tagit lineutgången på md:n till line in, på datorn (alternativt hörlursutgången på md:n, då kan man ju styra insignalen med vol-kontrollen på md:n). Sen sätter man md:n i rec-pause... Vill dock säga att detta är något av en nödlösning 😛 ..att använda md:n som signalförstärkare...

Redigerat av Umemagnus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.