Jump to content
Annons

ChromaWoods - Introvert iNtuitive


Recommended Posts

LÅTNAMN: Introvert iNtuitive

ARTIST/GRUPP: ChromaWoods

GENRE: Elektroniskt

LÅTLÄNGD: 4.59 min

KOMPOSITÖR: Andreas Larsson

PRODUCENT: Andreas Larsson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3 (256 kbit/s)

STORLEK: 7.5 MB

STATUS: Ska väl finslipas lite.. kanske lägga på nån rad sång/röst

LÅTLÄNK: ChromaWoods - Introvert iNtuitive

Jahapp... Min första demolåt här på forumet. Förvänta er inga mirakel. :rolleyes:

Funderar på att lägga till lite sång, eller i alla fall något atmosfäriskt viskande eller liknande. Låten är gjord i Renoise (jag lägger ALDRIG av med trackers!) och sen är det mesta VST/VSTi och samplingar. Guran har jag dock lirat in m.hj av GuitarPort.

Det jag främst vill ha kommentarer på är mixen. Sen så skulle det vara intressant att höra vilken genre/subgenre ni anser att den tillhör. Själv är jag inte bra på genrer. Jag bara lyssnar, bryr mig inte så mycket om genrer. Hej hopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trodde du var forumets blivande pop-pojke, och så förstör du mina antaganden med att posta elektronisk musik :rolleyes:

Jag gillar ljudbilden, skönt uppbyggande, fast trumkompet som kommer in känns lite opassande de första tio sekunderna. Vet inte om det passar bättre senare eller om man vänjer sig. Kanske skulle ha en annan start på det.

Gillar kombinationen av harmonin med det näst intill psykadeliska. Panflöjten är på gränsen till opassande. Skulle vara lite mindre pan, lite mer flöjt om du förstår vad jag menar.

Men nu kommer trummorna in igen, de passar inte in när de gör entre, smälter bättre in i mixen efter tio sekunder igen. Varför? Kan inte svara på det.

Men nu låter jag de som är mer inne på denna musik bedöma. Personligen skulle jag tycka att detta skulle passa i en film.

So Long

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde du var forumets blivande pop-pojke, och så förstör du mina antaganden med att posta elektronisk musik  😮

Haha, ledsen att göra dig besviken! Men det finns fortfarande hopp, jag har extremt bred musiksmak och du kommer att höra andra genrer från min hörna. 😄

Panflöjten är på gränsen till opassande. Skulle vara lite mindre pan, lite mer flöjt om du förstår vad jag menar.

Jag har också funderat på den. Hmm.. Jo, jag kanske tar och snidar om det instrumentet.

Personligen skulle jag tycka att detta skulle passa i en film.

Wohoo! Det tar jag som en komplimang. :rolleyes:

Tack för kommentarerna, mannen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen skulle jag tycka att detta skulle passa i en film.

Wohoo! Det tar jag som en komplimang. 😉

Tack för kommentarerna, mannen.

Det var menat som en komplimang....ingen musik jag lyssnar intensivt på, passar mer passivt i rätt situation, i en film kan jag tänka mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta typisk tracker-musik? Har aldrig fattat det där riktigt.

Njaej... "riktig" trackermusik, då ska man väl backa bandet 10år när FastTracker2 och sådant fanns, samt köra samplingar all the way. Vet inte om detta representerar trackermusik riktigt... Jag menar, även om jag gjorde en låt med "riktiga" intrument så skulle jag fortfarande använda Renoise. Det är väl metoden att skapa musik som definerar trackeranvändare, snarare än musiken som sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Jahaaa ja. Det är sådant här som gör!

Ok, inte min bag rent generellt, det gör det hela lite svårbedömt men wtf bro, jag måste ju säga någonting även om det jag säger inte har substans och innehåll 😕 ...

Det mesta jag tänkte på har redan sagts här ovan men har lite svårt för de där trummorna... Något lite lugnare i början kanske. Det börjar äckligt bra, tills trummorna gör entré. Suggestivt så det förslår. Är lite sucker på sådant. Filmmusik? Ja, faen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag diggar iallafall trummorna! Coolt! Har svårt för den där baktaktshi-haten bara.

Panflöjten funkar inte lika bra, i mina öron i vilket fall. Jag skulle ändrat den.

Inget fel på ljudbilden och så, vad jag kan höra 😉 Bravo

Gillar det ganska minimalistiska upplägget. Och får vibbar av en Tool-låt, hur konstigt det än låter. Jag tycker dock karaktären försvinner när det börjar bli mer standard (4/4 kick, hihaten.)

Redigerat av Krokodil
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...