Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenare!

Vi har just spelat in en demo och skulle vilja ha lite tips på vad som kan göras under mixning osv. låten nu är helt omixad, ljudet är obalanserat osv, inget är gjort med den än så länge med andra ord.

Vi har en kille som ska mixa den åt oss men han sa att vi gärna fick säga hur vi ville ha det, så jag tänkte fråga här om ni har några tips?

Kommentera gärna låten också, även fast de låter rätt skit än så länge 😄

Vi har spelat in 2 till låtar också men de har väll ungefär samma sound, men ifall ni vill höra de andra så säg bara till så länkar jag dem också!

läde upp en liknande tråd tidigare men råkade länka fel låt;P så här är en ny med rätt länk...

Keyboarden är lite otajt på vissa ställen i denna verision men detta har nu rättats till, har dock inte den inspelningen än. Sången är heller inte inspelad än.

* LÅTNAMN:Die Like Before

* ARTIST/GRUPP:Dark Distortion

* GENRE:Nån sorts metal, ge gärna förslag.

* LÅTLÄNGD:4:56

* KOMPOSITÖR:Dark Distortion

* PRODUCENT:

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.7mb

* STATUS: Skiss, allt inspelat utom sång, omixad

Redigerat av DarkDistortion
Annons
Andrew (oregistrerad)
Postat

Ja kan inte säga så mycket om mixandet mer än att det behövs en del jobb..

Dock så tycker jag att ni lirar bra och låten nog kommer bli bra när den är klar...

🙁

Postat

Roligt att du gillade den, vad jag förstod iaf:)

och ja, det är en slaskmix som vi fick från vår inspelningskille så inget är gjort på den än.

Men ville gärna ha lite tips och tankar om vad som kanske är det viktigaste att göra..

Postat

Men tjenare! 😛 Det här kommer nog låta göttmos när det är färdigmixat. Bra låt och bra lirat! Vem är det som döljer sig bakom forumanvändaren då?

//Elfgren

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.