Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har varit inne på lite olika sidor och laddat hem så kallade gratis piano vst plugins.

Problemet är att man bara får hem moduler. Finns plugins som fått massvis med röster och höga betyg och jag undrar hur folk kan betygsätta moduler där man inte få med några settings?, några ljud?

Är det jag som gör fel och bara inte vet hur man ska få fram ljuden?

Står visserligen att filerna ska ta upp mot 80mb, men när man laddar hem så tar dom bara runt 2-5mb.

Någon som råkat ut för detta som kan redogöra lite för mig.. hur funkar dom här gratispluginnen egentligen?

/ Thomas

Annons
Postat (redigerat)
Efter en liten googling hittar jag åtminstone 2st gratis piano-vst:er.

4Front Piano Module

http://www.yohng.com/piano.html

mda Piano

http://www.pluginspot.com/documents/30.html

Har inte testat, men ska nog göra det. De verkar små och smidiga om inte annat.

Jo..

4front piano module laddade jag hem o testade..

Men som jag skrev i första inlägget. Man får bara hem modulen, ingen ljudbank..

Och efter att ha tittat till mda piano och sett att filerna bara tar 0,5 till 1mb så kan jag nog tänka mig att det är samma grejj där,..

Redigerat av thomaslj
Postat
4front piano module laddade jag hem o testade..

Men som jag skrev i första inlägget. Man får bara hem modulen, ingen ljudbank..

De här pluggarna är inga moduler med separata ljudbanker som ska laddas hem, allt är inbakat i pluggen.

Jag drog precis ner 4Front, installerade den och spelade med den i Cubase. Fungerar alldeles utmärkt. Skulle tippa att det är samma sak med mda.

Det står på hemsidorna att det är en kombination av vågformer och matematisk emulering som skapar ljuden. Så storleken på filerna har ingen relevans.

Postat

Hej!! 🙂

Är du forfarande intresserad av pianopluggar?

Vi fick ett tips på ett multisampat piano som vi uppskattar mycket.

Vill Du att jag ska snoka rett på det, eller är du nöjd??

Hör av Dig

Med vänlig hälsning

Kalle i Kalmar och hans pappa. 😄

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.