Jump to content
Annons

Mobil klaviatur med 25 anslagskänsliga tangenter


Rawbert

Recommended Posts

Ska köpa ett Midi-Klaviatur med 25 anslagskänsliga tangenter för att ha när jag reser etc ... Har kollat lite på EMU och M-Audio

M-Audio skickade ju med "Ableton Live lite" vilket är positivt ... men är det någon som rekommendera något bra 25 tangenters Midi-Klaviatur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla efter Korg M1 och 01W beggade. Det är synthar från slutet av 80 och början på 90, man kommer över dem för en billig peng, jag har min som både audio, och midiklaviatur. Kan vara kul att prova olika grejer, kan köra upp till 16 instrument samtidigt från Cubase. Och dessa ljud går att modulera ganska friskt.

Köpte min felfria w01 för 1000kr, Michael Jacksson använde samma modell på sin history tour 97.

Fler tangenter, och riktiga ljud för samma eller mindre pengar.

Edit: Såg att du skulle ha när du reste, glöm detta..

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla efter Korg M1 och 01W beggade. Det är synthar från slutet av 80 och början på 90, man kommer över dem för en billig peng, jag har min som både audio, och midiklaviatur. Kan vara kul att prova olika grejer, kan köra upp till 16 instrument samtidigt från Cubase. Och dessa ljud går att modulera ganska friskt.

Köpte min felfria w01 för 1000kr, Michael Jacksson använde samma modell på sin history tour 97.

Fler tangenter, och riktiga ljud för samma eller mindre pengar.

Edit: Såg att du skulle ha när du reste, glöm detta..

Hehe har faktiskt en M1 stående i garderoben 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in X-station eller Xiosynth från Novation. Båda har inbyggt audiointerface samt phantommatning.

Finns som 25, 49 och 61 klaviatur. Tycker själv att deras anslagskänsliga tangenter är grymt sköna att spela på.

Både X-station och Xyosynth har fått oerhört bra betyg i diverse test.

Läs mer på www.novationmusic.com

Redigerat av DanceMannen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Hej allihop. Dags att köpa ett klaviatur till min mobila studio! Yep, mobilt var ordet. Ni är ju duktiga på att spamma produktlänkar så jag kallar på er, o gamla studioveteraner o synthnoobs.

Ännu en gång, mobilt klaviatur. Jag vill inte ha mer lr mindre än 25 tangenter. Pitch/modulation-hjul och oktav+/- såklart.

Gärna assignbara rattar. Gärna för en billig peng!

Det lutar mest åt Oxygen8, billig och har det jag behöver, synd att den ska vara så ful.

Kommer man behöva mera, är det viktigt med vägda/semi-vägda tangenter. Behövs pads ? Är det värt att köpa en med medföljande mjukvaru synthar? Help ?

Kom ihåg, Det bästa mobila klavvet för pengarna! (Har pengar, men vill inte lägga 5k+ på klavve -__-')

//puss o kram, emobarn

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Oxygen8 själv till min mobila setup och den gör det den skall, varken mer eller mindre.

Funkar och är klart värd pengarna, men jag misstänkter att det finns bättre alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rajt, jo jag har kollat på den, speciellt nya compact, men det känns som det är mer krimskrams än värde för pengarna...

Dessutom har dom inte automapping för Pro tools 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Rajt, jo jag har kollat på den, speciellt nya compact, men det känns som det är mer krimskrams än värde för pengarna...

Dessutom har dom inte automapping för Pro tools 😕

Min automap-manual är av en annan uppfattning...

oh yeah? Tell me

Link to comment
Dela på andra sajter

Rajt, jo jag har kollat på den, speciellt nya compact, men det känns som det är mer krimskrams än värde för pengarna...

Dessutom har dom inte automapping för Pro tools 😕

Min automap-manual är av en annan uppfattning...

oh yeah? Tell me

Jag använder inte pt själv, men det finns ett helt kapitel om protools i automap-manualen. Finns säkert att ladda ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

har läst på. Ok, den har fått pro tools 😕.

Men är den prisvärd. Är det värt att lägga ut 2,5 papp till ? Plus att jag måste beställa, det tar 20 min att svänga förbi 4sound

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv skulle jag nog titta efter en begagnad SL25 hellre än att köpa en compact. Fast nu har jag en Zero, som jag är rätt nöjd med.

Jag letar ju i främsta fall något som jag kan lägga trummor,basgångar o pads/leads när jag e på fältet liksom, tror att en oxygen8 blir perfa för mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...