Zmolker Postat 25 november 2006 Dela Postat 25 november 2006 Tjena! Jag tror att jag ska skaffa mej en synt. Vad är lämpligt att börja med? Yamaha CS1x? digitalt eller analogt? Kraven är: *pris ca 2000 spänn , inte förbjudet med mindre *man ska kunna pyssla med ljuden * minst 5 oktavers klaviatur * Hyfsat pianoljud *ska ha midi * ska fungera stand alone och med dator Vad ska jag köpa för första synt alltså? Tacksam för svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magpie Postat 25 november 2006 Dela Postat 25 november 2006 Ett tips är Casio wk-3700 (förra årets modell) som är en jäkligt bra keyboard med flera syntfunktioner. http://www.casio-europe.com/se/emi/highperformance/wk3800/ Gå in i din lokala musikaffär och prova. I sverige är det mycket dyrare att köpa. Bra pris hittar du på musicstore.de Jag köpte själv en sådan därifrån och är mycket nöjd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zmolker Postat 26 november 2006 Trådstartare Dela Postat 26 november 2006 köpte en yamaha cs2x för två minuter sedan på blocket istället. Den verkar vara populär runt om på nätet. Den verkade bra så jag slog till 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 26 november 2006 Dela Postat 26 november 2006 Ett tips är Casio wk-3700 (förra årets modell) som är en jäkligt bra keyboard med flera syntfunktioner. http://www.casio-europe.com/se/emi/highperformance/wk3800/Gå in i din lokala musikaffär och prova. I sverige är det mycket dyrare att köpa. Bra pris hittar du på musicstore.de Jag köpte själv en sådan därifrån och är mycket nöjd! Har alltid haft uppfattningen att Casio gör leksaker som säljs på toys r us. Har jag fel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magpie Postat 26 november 2006 Dela Postat 26 november 2006 Ett tips är Casio wk-3700 (förra årets modell) som är en jäkligt bra keyboard med flera syntfunktioner. http://www.casio-europe.com/se/emi/highperformance/wk3800/Gå in i din lokala musikaffär och prova. I sverige är det mycket dyrare att köpa. Bra pris hittar du på musicstore.de Jag köpte själv en sådan därifrån och är mycket nöjd! Har alltid haft uppfattningen att Casio gör leksaker som säljs på toys r us. Har jag fel? Visst det är en keyboard, men inte nån leksak. Kanonljud och bra funktioner till ett bra pris. Prova i närmsta musikaffär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 26 november 2006 Dela Postat 26 november 2006 Har alltid haft uppfattningen att Casio gör leksaker som säljs på toys r us. Har jag fel? Jag är beredd att hålla med dig, Zyan. Bara en sån sak som att det sitter högtalare på "synthen"... 😄 Men, visst, som nybörjarinstrument kan den säkert fungera. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dancedancedance Postat 26 november 2006 Dela Postat 26 november 2006 det är lustigt det här med "högtalarepåkeyboard"-fenomenet. att de skulle va sämre. ser ju väldigt b ut. men yamaha tyros kostar ju t ex 40 000. är den b? (Detta var bara en frågeställning, inget påstående) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 det är lustigt det här med "högtalarepåkeyboard"-fenomenet. att de skulle va sämre. ser ju väldigt b ut. men yamaha tyros kostar ju t ex 40 000. är den b? Beror nog på vad man vill använda den till... Vill man vara ett enpersonsdansband, så är säkert en Tyros grym med alla sina autokompgrejer. Men annars skulle åtminstone jag säga att man för 40,000kr kan få mycket mer synth för pengarna på annat håll! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Ett tips är Casio wk-3700 (förra årets modell) som är en jäkligt bra keyboard med flera syntfunktioner. http://www.casio-europe.com/se/emi/highperformance/wk3800/Gå in i din lokala musikaffär och prova. I sverige är det mycket dyrare att köpa. Bra pris hittar du på musicstore.de Jag köpte själv en sådan därifrån och är mycket nöjd! Har alltid haft uppfattningen att Casio gör leksaker som säljs på toys r us. Har jag fel? Du har superfel! Casio har gjort riktiga slagskepp! Casio VL-1..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnetic Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Du har superfel! Casio har gjort riktiga slagskepp! Casio VL-1..... 😉😄 VL-1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Fast iofs gjorde ju Casio några hyfsade synthar på 80-talet. En egen syntesmetod (phase distortion) som ska vara kul... Så Casio har inte alltid bara varit leksaker iallafall... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 27 november 2006 Dela Postat 27 november 2006 Du har superfel! Casio har gjort riktiga slagskepp! Casio VL-1..... 😕😄 VL-1 Mono 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.