Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

har kokat ihop 2 nya låtar.

Den ena är en 80talsinfluerad riff-låt med gitarronani.

I den andra låten hämtar jag inspiration från sent 60 och tidigt 70tal. Lite blues, lite funk och lite psykedelia.

LÅTNAMN: Shit

ARTIST/GRUPP: Jocke

GENRE: Blues, Hårdrock, Funk, Psychedelia

LÅTLÄNGD: 4.34 resp 2.52

KOMPOSITÖR: Jocke

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

LÅTLÄNK: www.purevolume.com/jockeee

Comments please

Till Ljudfreaksen: Ljudet är inte de bästa eftersom jag inte har tillgång till utrustning...

Redigerat av Jockeee
Annons
Postat

Lyssnar på CP-it

Lite väl lång inledning så som den låter nu.

Fortsättningen låter lite väl mycket som inledningen. Särskilt som det bara är ett komp.

Ibland är väl mycket chrashcymbaler.

När väl gitarrsolot kommer känner man befrielse. Äntligen händer något.

kanske skulle ni korta låten lite. Åtminstone om ni inte har mer innehåll som motiverar längden vilket jag inte hör i nuvarande skick.

Men det måste till sång eller intressanta andra insatser (förutom solot). Det blir inte tillräckligt intressant annars. Har ni/du ingen sångare?

Postat

jag är inte helt nöjd me den.. ska göra om den helt igen hade ja tänkt. de blir fjärde gången jag försöker göra något av den där melodislingan som är i början.

Nix, jag har ingen sångare.. just playing around with my guitar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.