shoooootA Postat 30 juli 2004 Postat 30 juli 2004 hej jag undrar om någon kan rekommendera om bra rhodes vstinstrument
0 musicstone (oregistrerad) Postat 6 juli 2007 Postat 6 juli 2007 På http://www.soundfonts.it/ finns en bra VST-Rhodes som heter MrRay73. Den är freeware med för en blygsam summa kan man ta bort en startupscreen som annars dyker upp varje gång man kör den. Här finns också en mycket bra Hammond B3 som heter VB3. Kostar runt 350 spänn och är ett kanonalternativ till mycket dyrare B4 t.ex.
0 AndyPandy Postat 6 juli 2007 Postat 6 juli 2007 Kolla in Mr Ray. Låter förvånansvärt bra och är helt gratis! www.soundfonts.it/?a=read&b=16
0 zagabar Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 (redigerat) Hej, jag letar efter en bra gratis VST-plugg som emulerar ljudet av ett rhodes elpiano. Tack på förhand! Redigerat 6 december 2007 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
0 Björn Olsberg Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Slår ihop en massa trådar om Rhodes-pluggar. Svaret på din fråga finns i inläggen ovanför. Förutom alla produkter som har diskuterats i denna tråd, läs även följande: * TR Jr - Rhodes för direkt nedladdning! Det finns även trådar för den som är intresserad av riktiga Rhodes: Rhodes frågor köpa rhodes Wurlitzer EP200 / Rhodes MK2 , hur får man tag i en sån
0 Cabron Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Slår ihop en massa trådar om Rhodes-pluggar. Svaret på din fråga finns i inläggen ovanför. Förutom alla produkter som har diskuterats i denna tråd, läs även följande: * TR Jr - Rhodes för direkt nedladdning! Det finns även trådar för den som är intresserad av riktiga Rhodes: Rhodes frågor köpa rhodes Wurlitzer EP200 / Rhodes MK2 , hur får man tag i en sån De gratis Rhodes-pluggar som nämns i den här tråden låter förvisso helt grymt, men är tyvärr inte längre gratis/användbara/tillgängliga. Är det någon som har nya tips om gratis eller väldigt billiga Rhodes/Wurlitzer-pluggar?
0 CharlesS Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 De gratis Rhodes-pluggar som nämns i den här tråden låter förvisso helt grymt, men är tyvärr inte längre gratis/användbara/tillgängliga. Är det någon som har nya tips om gratis eller väldigt billiga Rhodes/Wurlitzer-pluggar? ??? mda-epiano samt MrRay går fortfarande att ladda ner om man letar lite, låter helt ok. Men nuförtiden när Scarbee Mark I kostar 69 euro, så är det inte mycket att tveka om, IMHO.
0 joachime Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 De gratis Rhodes-pluggar som nämns i den här tråden låter förvisso helt grymt, men är tyvärr inte längre gratis/användbara/tillgängliga. Är det någon som har nya tips om gratis eller väldigt billiga Rhodes/Wurlitzer-pluggar? Kör man Reason finns Electro Mechanical-refillen fortfarande tillgänglig.
0 D Vibe Postat 20 maj 2012 Postat 20 maj 2012 (redigerat) Jag gillar svenska Precision sounds Rhodes-bibliotek, "Dusty Electric". Har kört den ganska många år nu. Det är ingen självstående plugg, men det följer med en version till gratissamplespelaren SFZ. Verkar som att deras sida är nere just nu dock. Hoppas det bara är något tillfälligt! ? Edit: Nu är siten uppe igen. Här är direktlänk: http://www.store.pre...t/dustyinfo.php Verkar ha kommit i V2. Tror jag bara har V1 eftersom det var ett gäng år sen jag köpte den. Redigerat 20 maj 2012 av D Vibe
0 Berraboy Postat 18 november 2019 Postat 18 november 2019 Keyscape. Just saying! Spectrasonics. Kolla demo.
0 oioioi Postat 19 november 2019 Postat 19 november 2019 (redigerat) On 11/18/2019 at 9:59 PM, Berraboy said: Keyscape. Just saying! Spectrasonics. Kolla demo. Sju år gammal tråd... Eller snarare det dubbla. Arkeoligi? Redigerat 19 november 2019 av oioioi
Fråga
shoooootA
hej jag undrar om någon kan rekommendera om bra rhodes vstinstrument
Top Posters For This Question
7
5
4
4
Populära dagar
28 mar
10
1 aug
7
23 aug
7
26 jun
6
Top Posters For This Question
Claes Holmerup 7 inlägg
sam 5 inlägg
Lindeberg 4 inlägg
Egghuvud 4 inlägg
Populära dagar
28 mar 2005
10 inlägg
1 aug 2004
7 inlägg
23 aug 2004
7 inlägg
26 jun 2007
6 inlägg
71 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.