DarkDistortion Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 (redigerat) Tjenare! Vi har just spelat in en demo och skulle vilja ha lite tips på vad som kan göras under mixning osv. låten nu är helt omixad, ljudet är obalanserat osv, inget är gjort med den än så länge med andra ord. Vi har en kille som ska mixa den åt oss men han sa att vi gärna fick säga hur vi ville ha det, så jag tänkte fråga här om ni har några tips? Kommentera gärna låten också, även fast de låter rätt skit än så länge Vi har spelat in 2 till låtar också men de har väll ungefär samma sound, men ifall ni vill höra de andra så säg bara till så länkar jag dem också! * LÅTNAMN:Die Like Before * ARTIST/GRUPP:Dark Distortion * GENRE:Nån sorts metal, ge gärna förslag. * LÅTLÄNGD:4:56 * KOMPOSITÖR:Dark Distortion * PRODUCENT: * EV. MEDVERKANDE: * INSPELNINGSÅR:2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 6.7mb * STATUS: Skiss, färdiginspelad men omixad Redigerat 10 december 2006 av DarkDistortion
pirateKING Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 Tjena! Trummorna hörs vääääldigt lite. Tycker att gitarrerna är för hårda och vassa. Allting drunknar i stort sett i gitarrerna. Panoreringen av gitarrerna är väl lite konstiga också. Förstår mig inte på arret alls men det är fint spelat och kan säkert bli kanon. Ni kan ju era grejer. Gitarrerna låter bra men behövs processeras den del Vill gärna lyssna igen när den är färdigmixad.
Wernborg Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 Om ni inte har möjlighet att lägga om trummorna får ni steka denna, eller klippa bort introt. Trummorna är helt enkelt otäckt otajta i introt. (Antar att det är därför ni skruvat ner dom?) Annars, kreativt arr. Det hörs att ni jobbat på detta en stund. Sången begriper jag inte, men jag är väl för gammal. Vill har "sång". Lycka till.
auto mode Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 Det här hade nog varit bra 1992 men håller inte idag.Gitarrerna spelar dessutom falskt i slutet vid 4:38. Otajt spelat överlag. Mitt råd är skala bort allt onödigt och korta ner den med en minut spela sedan in den på nytt.
DarkDistortion Postat 24 november 2006 Trådstartare Postat 24 november 2006 Shit, jag upptäckte nu att jag gjort bort mej helt totalt!! Den låt som jag länkade till var en gammal testinspelning på denna låten, gjord här hemma i mitt rum, ber verkligen om ursäkt för detta! Men nu ska iaf de riktiga inspelningarna vara länkade inom kort!!Ber verkligen om ursäkt för min klantighet..
Wernborg Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 Är det samma låt? Det var väl sång på innan?
DarkDistortion Postat 24 november 2006 Trådstartare Postat 24 november 2006 Nej, detta är en ny inspelning, en som vi gjort med en killes portabla studiogrejjer. Den förra som jag lade upp av misstag var en testinspelning som vi skapade här hemma hos mig för ett tag sedan. Så detta är alltså en ny inspelning av låten:)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.