brynge Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 (redigerat) Aah okej, tack! Jag väljer lite mellan mandolin och oud. Hm.. Redigerat 1 december 2006 av brynge
Desecrated Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Ta mandolinen, den kommer du att kunna spela ackord på efter en timmes övning, att spela ackord på oud är ungefär lika lätt som att tillverka sin egen soyaost, det går ju men det tar mer än en timme.
brynge Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Gör inte alla sin egen soyaost?? 😎 Det hade varit kul att spela oud, men jag lyssnade på ett ljudklipp, och blev inte så överväldigad av ljudet.. Så jag kan nog lika gärna köpa en mandolin. Å andra sidan spelar Robin Williamson, från incredible string band, oud. Och han är värsta kool. Spelar du oud föressten?
Desecrated Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 (redigerat) brynge, nej jag kan inte hantera bandlösa instrument, men jag har jobbat på ett projekt med arabiska instrument så man har ju testat på. Redigerat 1 december 2006 av Desecrated
ChromaWoods Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 (redigerat) Hallå Fidden! Jag ropade precis hem en mandolin på Tradera, och det är tack vare dig! Check it out: Fin va? 😳 Redigerat 5 december 2006 av ChromaWoods
Fidden Postat 5 december 2006 Trådstartare Postat 5 december 2006 Hallå Fidden!Jag ropade precis hem en mandolin på Tradera, och det är tack vare dig! Check it out: Fin va? 😳 Cooooolt! Jag vill också ha motiv på min... *plockar fram kritor*
Wernborg Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Hahaha. Ser ut som en sån där 70-tals turisttavla som det brukar stå typ ORSA på eller så.....
ChromaWoods Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Hahaha. Ser ut som en sån där 70-tals turisttavla som det brukar stå typ ORSA på eller så..... 😳 Skratta du bara.. jag tycker den är läcker. 😱
Wernborg Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Hahaha. Ser ut som en sån där 70-tals turisttavla som det brukar stå typ ORSA på eller så..... 😳 Skratta du bara.. jag tycker den är läcker. 😆 Jag med. 😱
martinm Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Det viktiga är hur den låter. Ja, det är en vanlig missuppfattning 😆
Umemagnus Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 Det viktiga är hur den låter. Ja, det är en vanlig missuppfattning 😆 😄😄 Precis.. huvvesaken de ä mycke färg å Lull-lull... då får den låta hursomhelst... pårecis som med en volvo 240
ChromaWoods Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 (redigerat) Det viktiga är hur den låter. Ja, det är en vanlig missuppfattning 🙂 😆😆 Precis.. huvvesaken de ä mycke färg å Lull-lull... då får den låta hursomhelst... pårecis som med en volvo 240 😆 Haha... jamen lite lull-lull vill man ju faktiskt ha! "Ögat ska ha sitt" - som min mor säger. Hade jag varit ute efter en välljudande pjäs så hade jag inte jagat på Tradera.. Den charmade mig helt enkelt. Vi får se hur den låter när den kommer. Redigerat 6 december 2006 av ChromaWoods
brynge Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Jag tycker mandolinen är grym. Den målade bilden är kitchig som tusan, men det är schysst.
ChromaWoods Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Kolla här då, göbbar! Nu har den kommit. 😉 Den är helt underbar ju, kan inte lägga den ifrån mig! Jag har funnit en ny drog...
Wernborg Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 (redigerat) Kolla här då, göbbar! Nu har den kommit. 😉Den är helt underbar ju, kan inte lägga den ifrån mig! Jag har funnit en ny drog... Fräsigt!!! Keep on rocking. Denna sida kan va lite kul. Ackord till många kända låtar, och så kan man få ackordboxar för mandolin också.... helskönt! www.chordie.com Redigerat 8 december 2006 av Wernborg
ChromaWoods Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 (redigerat) Kolla här då, göbbar! Nu har den kommit. 😉 Den är helt underbar ju, kan inte lägga den ifrån mig! Jag har funnit en ny drog... Fräsigt!!! Keep on rocking. Denna sida kan va lite kul. Ackord till många kända låtar, och så kan man få ackordboxar för mandolin också.... helskönt! www.chordie.com Tackar, ska kolla in sidan. Här kommer förresten ett par ljudklipp. 😛 Filerna är inspelade som 24bit mono och jag har inte redigerat dem mer än jag har maximerat volymen. Alltså ingen compression eller nåt sånt. Ha i åtanke att jag aldrig lirat mandolin förr... hehe. Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag EDIT: Ja, jag vet att det låter ostämt. Den har inte blivit spelad på sedan åratal tillbaka verkar det som, så den stämmer ur sig på en gång. Redigerat 8 december 2006 av ChromaWoods
steflund Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 (redigerat) Apropå det, hör ni ngn som har en mandolin med neopolitansk botten och i hyffsat skick, så är jag ständigt intresserad, jag har vart på jakt länge. ChromaWoods - alltså, det är ju en sån jag vill ha tror jag, är det neopolitansk botten på den? Redigerat 8 december 2006 av steflund
ChromaWoods Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 ChromaWoods - alltså, det är ju en sån jag vill ha tror jag, är det neopolitansk botten på den? Hur vet man det?
steflund Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 (redigerat) ChromaWoods - alltså, det är ju en sån jag vill ha tror jag, är det neopolitansk botten på den? Hur vet man det? det är sån där välvd botten, bestående av flera träbitar som sitter ihop, liksom. EDIT: Då jag tittar på din ser det ut som att det är en med flat botten. Redigerat 8 december 2006 av steflund
ChromaWoods Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 ChromaWoods - alltså, det är ju en sån jag vill ha tror jag, är det neopolitansk botten på den? Hur vet man det? det är sån där välvd botten, bestående av flera träbitar som sitter ihop, liksom. EDIT: Då jag tittar på din ser det ut som att det är en med flat botten. Ahaa då vet jag vad du menar. Nej, det är inte en sån. 😄
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 http://www.gootar.com/folder/ukulele.html
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.