Wernborg Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Hatar räkningar. Det gör väl alla, men jag hatar nog ännu mer att sortera in dom på rätt plats i pärmar och sånt. Nu är det revolution i Wernborgska hemmet. Vi slutar sortera och sätter helt sonika bara in allt huller om buller efter att sortera-in-högen växt till orimliga proportioner. Är vi helt oansvariga nu 😉 . Hur gör ni med era räkningar, lönebesked, kontrolluppgifter och alla annan skit som man måste ??? spara? Bra tips emottages tacksamt!
Christofer Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Bästa sättet är att sortera, hur tråkit de än må vara så när du väl behöver papprena så vet du exakt var du har dom. 😉
Vallhagen Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 (redigerat) Med några få undantag (t.ex försäkringar och kvitton på kapitalvaror), så sorterar jag inte alls. Eller jo det gör jag, men bara i kronologisk ordning. Årspärmar. Det går jättebra att hitta allt. Jag vet att det är arkiverat, och ungefär var. "Ungefär" räcker. Redigerat 23 november 2006 av Vallhagen
Micke H Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Sätt bara in skiten i en pärm. Lätt att komma åt, lätt att spara. (Bränn gärna upp pärmen också...men det motverkar kanske pärmens syfte? 😄 )
Wernborg Postat 23 november 2006 Trådstartare Postat 23 november 2006 Öppna aldrig breven! Bra tips om man vill slippa huset och bilen
Cliff Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 4 pärmar. Räkningar/fakturor :Sånt som ska betalas Dokument :Sånt som ska sparas Kvitton 1 :Sånt som ska dras av Kvitton 2 :Sånt som inte kan dras av Busenkelt 😄
MikkeÖland Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 Har en ekonomipärm med månads fack. Registrerar inkomst och utgifter. Lätt att se, med hjälp av äldre pärmar, vilken månad man ska se till att vara förberedd med lite extra cash oså. / Mikke
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.