Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Filmdemos

* ARTIST/GRUPP: -

* GENRE: Filmmusik

* LÅTLÄNGD: 2:33

* KOMPOSITÖR: Rasmus Nordin

* PRODUCENT: Rasmus Nordin

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3 (256/44)

* STORLEK: 4.7 megabyte

* STATUS: Färdig demo

Kommentarer uppskattas!

/Rasmus

Filmdemos.mp3

Annons
Postat (redigerat)

Hej där, lyssnade igenom alla snuttar och har följande att tycka om, tycker musiken var bra, fint hantverk, kanske lite "vanlig" på sina ställen, låter som du har jobbat med orkestreringen, så där tänker jag inte peka på ngt. Dock måste jag säga att det är lite platt programmerat, då spelar det ingen roll hur bra samplingar man har, några träblås räkor och det mesta av staccaterade insatser lät verkligen programmerat. Detta tror jag mycket har att göra med den dynamiken som saknas i de små fraserna (som sträcker över en fjärdedel, takt, halvtakt) verkligen gör att det låter som riktiga musiker. Så pilla gärna till det lite, för de stora fraserna har du ju fått ihop (vet, det är skittråkigt att sitta och pilla med varenda 16:del i räkorna).

Blir också nyfiken på vad du jobbat med för grejer, bibliotek m.m... kanske kan kasta upp en presentation också i presentationsdelen?

/Stefan

EDIT: Stavfel

Redigerat av steflund
Postat

Tack för kommentarerna!

Demosen är gjorda med Advanced Orchestra för gigastudio importerade till HALion

samt EWQL Silver

Än så länge jobbar jag i Cubasis så kvantiseringsmöjliheterna är inte så många...

... iaf inte om man vill få det att låta "mänskligt"

/Rasmus

Postat
Tack för kommentarerna!

Demosen är gjorda med Advanced Orchestra för gigastudio importerade till HALion

samt EWQL Silver

Än så länge jobbar jag i Cubasis så kvantiseringsmöjliheterna är inte så många...

... iaf inte om man vill få det att låta "mänskligt"

/Rasmus

Det är inte så mycket kvantiseringen som det dynamiska, kolla in volocityn istället, tänk på betoningar i ståk och blås och slagverk. Det metriska påverkar lite huruvida det låter levande, men det är nog ännu mer olika sorters betoningar och så.

Jag vet inte riktigt vad det finns för begränsningar i Cubasis mot cubase, men tror nog att du kan justera dynamiken rätt mycket där också. =)

Glömde f.ö säga det i förra inlägget: Hej och välkommen till forumet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.