Musicmaster Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 * LÅTNAMN: Filmdemos * ARTIST/GRUPP: - * GENRE: Filmmusik * LÅTLÄNGD: 2:33 * KOMPOSITÖR: Rasmus Nordin * PRODUCENT: Rasmus Nordin * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 (256/44) * STORLEK: 4.7 megabyte * STATUS: Färdig demo Kommentarer uppskattas! /Rasmus Filmdemos.mp3
steflund Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 (redigerat) Hej där, lyssnade igenom alla snuttar och har följande att tycka om, tycker musiken var bra, fint hantverk, kanske lite "vanlig" på sina ställen, låter som du har jobbat med orkestreringen, så där tänker jag inte peka på ngt. Dock måste jag säga att det är lite platt programmerat, då spelar det ingen roll hur bra samplingar man har, några träblås räkor och det mesta av staccaterade insatser lät verkligen programmerat. Detta tror jag mycket har att göra med den dynamiken som saknas i de små fraserna (som sträcker över en fjärdedel, takt, halvtakt) verkligen gör att det låter som riktiga musiker. Så pilla gärna till det lite, för de stora fraserna har du ju fått ihop (vet, det är skittråkigt att sitta och pilla med varenda 16:del i räkorna). Blir också nyfiken på vad du jobbat med för grejer, bibliotek m.m... kanske kan kasta upp en presentation också i presentationsdelen? /Stefan EDIT: Stavfel Redigerat 23 november 2006 av steflund
Musicmaster Postat 23 november 2006 Trådstartare Postat 23 november 2006 Tack för kommentarerna! Demosen är gjorda med Advanced Orchestra för gigastudio importerade till HALion samt EWQL Silver Än så länge jobbar jag i Cubasis så kvantiseringsmöjliheterna är inte så många... ... iaf inte om man vill få det att låta "mänskligt" /Rasmus
steflund Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Tack för kommentarerna! Demosen är gjorda med Advanced Orchestra för gigastudio importerade till HALion samt EWQL Silver Än så länge jobbar jag i Cubasis så kvantiseringsmöjliheterna är inte så många... ... iaf inte om man vill få det att låta "mänskligt" /Rasmus Det är inte så mycket kvantiseringen som det dynamiska, kolla in volocityn istället, tänk på betoningar i ståk och blås och slagverk. Det metriska påverkar lite huruvida det låter levande, men det är nog ännu mer olika sorters betoningar och så. Jag vet inte riktigt vad det finns för begränsningar i Cubasis mot cubase, men tror nog att du kan justera dynamiken rätt mycket där också. =) Glömde f.ö säga det i förra inlägget: Hej och välkommen till forumet.
Musicmaster Postat 24 november 2006 Trådstartare Postat 24 november 2006 Jag ska ta och slipa lite grann... uppdaterad version kommer 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.