Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Jag rullar 3st UAD-1 kort i mitt system o tänkte höra om det är nån som har erfarenheter angående deras Fairchild plugg, om det är värt att köpa till den. De övriga pluggarna låter ju riktigt bra o jag har precis skaffat dreamverbet som låter bra.

Så vad säger ni är det värt att skaffa även fairchildpluggen?

Erfarenheter ang cambridge EQ är också välkomna.

MVH magnus

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Finns inte dom pluggarna som tidslimiterade demovarianter? Funderade på att köpa stora packet med alla pluggarna i.

Vad kostar pluggarna löst?

Postat

pluggen på fairchilden hade gått ut... Om jag råkat starta den på nåt kort så försvinner väl alla... 149 dollar st kostar dom. Jag köpte korten för under 6000 st så då blir det billigare att komplettera med pluggarna än att köpa det stora paketet. . 149 dollar gör ungeför 1150.

Dream verbet var iallfall kanon så jag skall köpa fairchilden med sen får vi se hur det blir med cambridge eqn

Mvh Magnus

Postat

Finns en del reaktioner på UAD-1 versionen av Fairchild på VSTForum:

VST-Forum

Där kan du nog få tag i något matnyttigt. Du kan ju testa att använda sökfunktionen på forumet för att få fram mer info om du skulle vilja det. Det är rätt många som kör UAD så det finns nog en hel del mer skrivet om pluggen.

Postat

Köpte ett UAD-1 idag...jaovlar vad trevliga kompressorerna är på trummor.. o vilket häng det blir när man pressar på lite....bwahahahahahaha...

p.s När jag uppdaterade till senaste mjukvaran fick jag med Fairchilden som limiterad demovariant.. Har du uppdaterat mjukvaran och pluggarna?

Postat

Jag har inte testat den än... ska vänta med att aktivera demo't tills jag kan sätta mig o labba med några mixar och byta ut VST-prylar mot UAD'ns...

misstänker, efter att ha hört grejerna som följer med, att det kan bli hål i plånboken då.. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.