Jump to content
Annons

Glassbilen är djävulens påfund!


Dingbats

Recommended Posts

Annons
"Glassbilen är djävulens påfund!"

DE ÄR LÖNGN!!!!! JAG HATAR DEN MISNT LIKA MYCKE SOM DU!

De här ser ut som ett värk av onda storföretag, hör med dom istället...

Tro de eller ej men jag är väldigt upptagen här nere. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var liten så lät glassbilen så här:

pling pling pling pling pling pling ... och rätt högt med för den delen, sedan kom dom på en ny melodi nån gång på 80-talet som lät ännu högre och det är den ni talar om nu=hemsk!

(nuvarande melodi är från Helan & Halvan förresten, om ni inte visste...)

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var liten så lät glassbilen så här:

pling pling pling pling pling pling ... och rätt högt med för den delen, sedan kom dom på en ny melodi nån gång på 80-talet som lät ännu högre och det är den ni talar om nu=hemsk!

(nuvarande melodi är från Helan & Halvan förresten, om ni inte visste...)

ok, vet du om de fins nån text eller är de bara en irriterande melodi?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ni ihåg det konkurerande företaget "Glassbilen" (inte Hemglass alltså) ? Eller var det bara häromkring Skövdetrakterna som de härjade runt 1993-1994?

De hade en bil som såg identisk ut med Hemglass-bilen, men hade en annorlunda tutsignal.

.. och sämre glass vill jag minnas 😱

Undrar vad som hände med dem?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ni ihåg det konkurerande företaget "Glassbilen" (inte Hemglass alltså) ? Eller var det bara häromkring Skövdetrakterna som de härjade runt 1993-1994?

De hade en bil som såg identisk ut med Hemglass-bilen, men hade en annorlunda tutsignal.

.. och sämre glass vill jag minnas 😏

Undrar vad som hände med dem?

/Daniel

Ja, men den kommer jag ihåg, men jag hör inte så mycket av den nu längre. Den går ju såhär: du, didudidudu didu, didudu dududi! Den är också jobbig, men inte lika som Hemglassbilens dududidudu, dududidudu, dudi, didu, dudu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en kul diskussionmed en kompis om detta för en tid sedan - och vi ondgjorde oss över oväsendet och undrade hurr i h-e de har kunnat få tillstånd att spela eländet. 😆 Eftersom glassbilarna har tillstånd, så måste alla andra som vill sälja på samma sätt, också få tillstånd - så efter ett tag var vi inne på att om ett antal år kommer det kanske att finnas hembagare, hemfrisörer, hemparfymerier, hemleksakssäljare, hemvideouthyrare, hembokhandlar och allt möjligt annat - så till slut har vi en massa "trevlig" musik dygnet runt, eftersom de som ger tillstånd knappast kan göra några konkurrenshämmande undantag från tillståndsgivningen... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har utvecklat ett svårt beroende av trollerimix, ni vet de där små isglassarna med olika smaker. Måste ha minst två varje kväll. Godast är gul/grön jag tror det skall föreställa tutti frutti med citron. Så jag blir alldeles hoppig när jag hör da da da da da, da da da da da, da da, da da, da da,

Känner mig lite som Lou Reed i "Waiting for my man"

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Jag har utvecklat ett svårt beroende av trollerimix, ni vet de där små isglassarna med olika smaker. Måste ha minst två varje kväll. Godast är gul/grön jag tror det skall föreställa tutti frutti med citron. Så jag blir alldeles hoppig när jag hör da da da da da, da da da da da, da da, da da, da da,

Känner mig lite som Lou Reed i "Waiting for my man"

Passa dig så du inte också hamnar på lexington för det där.

Claes: Jo, visst är det hemskt med skamlös reklam.

Självdistans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man aaanar inte hur mycket man tycker om saker förrän de är borta..här i Norge säger glassbilen bara pling pling typ.. eller isbilen då, om man ska vara korrekt. Asatrökigt.

Vi byter, vi skickar alla våra glassbilar till er och ni skickar era gammla till Finnland.

Så var de problemet löst. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasiken villken bra idé, Ni får nya glassbilar med en melodi som får vem som helst att gå på knäna, vi blir av med våra plågoandar och finnarna byter namn på dom till "Öl bil" så kan dom i lungn och ro köra långa streckor utan att deras älskade öl blir varm. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasiken villken bra idé, Ni får nya glassbilar med en melodi som får vem som helst att gå på knäna, vi blir av med våra plågoandar och finnarna byter namn på dom till "Öl bil" så kan dom i lungn och ro köra långa streckor utan att deras älskade öl blir varm. 😱

Är det inte Pondus (serien ni vet) som skojar om det där Ölbilen,

"Ge mig ett knippe hoff och en kasse Tuborg"

"De har ju så mycket gott jag vet inte vad jag skall välja".. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi byter, vi skickar alla våra glassbilar till er och ni skickar era gammla till Finnland.

JAAAAAAA, råbra ide 😆 ..men hey, wait a minute..hur ska ni få glassen hemkörd i Sverige då?

Vi behöver förbättra folkhälsan så vi går till affären istället. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ni ihåg det konkurerande företaget "Glassbilen" (inte Hemglass alltså) ? Eller var det bara häromkring Skövdetrakterna som de härjade runt 1993-1994?

De hade en bil som såg identisk ut med Hemglass-bilen, men hade en annorlunda tutsignal.

.. och sämre glass vill jag minnas 😳

Undrar vad som hände med dem?

/Daniel

Ja, men den kommer jag ihåg, men jag hör inte så mycket av den nu längre. Den går ju såhär: du, didudidudu didu, didudu dududi! Den är också jobbig, men inte lika som Hemglassbilens dududidudu, dududidudu, dudi, didu, dudu.

Precis! Tretakt istället för fyrtakt.. tror det är någon klassisk låt som de tagit slingan ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Jag har utvecklat ett svårt beroende av trollerimix, ni vet de där små isglassarna med olika smaker. Måste ha minst två varje kväll. Godast är gul/grön jag tror det skall föreställa tutti frutti med citron. Så jag blir alldeles hoppig när jag hör da da da da da, da da da da da, da da, da da, da da,

Känner mig lite som Lou Reed i "Waiting for my man"

"Waiting for my man" riktigt fin låt, brukar spela den ibland och har den på en gammal dubbel live LP om jag inte minns fel. Det kanske var den amerikanska varianten av glassbilen han väntade på 😉.

Det sägs att man använder låten när man letar efter bortsprungna barn, låten är tydligen så inproggad så att ungarna ger sig till känna när dom hör den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilen kommer ju bara var tredje lördag nu på vintern. I Lördags så satt jag och gjorde låtar vid datorn och fick plötsligt höra den välbekanta melodin. Jag hann inte få på mig jackan utan sprang ut och fick till min fasa se att vägen var blockerad av en grävskopa. Jagade sedan runt kvarteren men lyckades trots att jag kunde höra signalen på avstånd inte hitta den fördömda bilen.

Jag har gått "Cold Turkey" m a o. Försökte med femtonpack Piggelin, och med Konsums hallon och kolapinnar, men de ger mig ingenting längre.

Böjar fundera på om det bara var en hallucination alltihopa. Det kanske först är på lördag som bilen kommer....... 😕😳

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Bilen kommer ju bara var tredje lördag nu på vintern. I Lördags så satt jag och gjorde låtar vid datorn och fick plötsligt höra den välbekanta melodin. Jag hann inte få på mig jackan utan sprang ut och fick till min fasa se att vägen var blockerad av en grävskopa. Jagade sedan runt kvarteren men lyckades trots att jag kunde höra signalen på avstånd inte hitta den fördömda bilen.

Jag har gått "Cold Turkey" m a o. Försökte med femtonpack Piggelin, och med Konsums hallon och kolapinnar, men de ger mig ingenting längre.

Böjar fundera på om det bara var en hallucination alltihopa. Det kanske först är på lördag som bilen kommer....... 😆😆

Hoppas inte det var en hallucination att du satt vid datorn och gjorde musik 😉 det var länge sedan man hörde något på demosidorna 🙁🙁 så släng upp något nu.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...