Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Har en liten fundering över varför min audioinspelning blir som den blir.

Jag har satt ihop ett trumkomp med CB trummaskinen ( LM-7).

Och så har jag tänkt mig att spela en basslinga upp till det här.

Nu är det så att jag använder mig av två ljudkort. Så när jag spelar in sätter jag min "master asiodriver" till mitt inspelningskort ( toneport aux2 ). Och sen för att lyssna på det, bytar jag asiodrivern till mitt creativeljudkort där jag har högtalarna inkopplade.

När jag spelar in så låter allt perfekt i hörlurarna, men när jag lyssnar på resultatet så stämmer det inte överens det minsta gentemot va jag spelade.

Tänkte först att det kunde vara skyhög latency som va problemet.

Creative kortet ligger på:

in: 4

ut: 2

Toneportet ligger på:

in: 5,8

ut: 11,7

Har sänkt min samplerate så mycket det går ( ligger på 128, 24bit ).

Hade varit tacksam om någon kunde hjälpa mig med det här!, e Inte så erfaren i cubase än, sitter med en tjock handbok ja köpte i en affär för nån vecka sen, men e svårförstått...

Måste också lägga till att när man ser spåret i sampler editorn så ser allt rätt ut. Men när man lyssnar på det ger den ifrån sig ljud när det inte skall vara ljud o.s.v..

Redigerat av thomaslj
Annons
Postat

Har nu upptäckt att jag har samma problem när det gäller midi'n. Slängde igång en embraser synt kopplad till ett nytt midispår. När jag gick in i Key-editorn o skulle spela lite piano så märke jag att även detta va helt keff.

Trycker jag in att det ska blir ljud på första takten så kommer ljudet ur högtalana 4-5 takter efter..

Hur kommer detta sig?, e helt grön på cubase, fick det med brorsan gamla dator nyligen efter en TakeOver.

Postat

Svar:

Problemet hade med mitt creative ljudkort o göra, har lyckats fixa allt nu!... ni kan ta bort tråden om går..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.