brynge Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 (redigerat) Jag har just köpt en Studio Projects B1, tillsammans med VTBmickförstärkaren. Jag har tidigare kört samma kombo i samma rum med samma gitarr utan problem, men nu sprakar det nått helt sanslöst, dessutom är gitarren och sången jättelåga.. Det är ju säkert nått jätteenkelt som ligger till grund, men vad? Jag får ha jättemkt gain för att den överhuvudtaget ska ta upp ljudet från gitarren, kanske är därför det sprakar så mkt? Jag vet inte. Fan man skulle hyra in nån kille som bara lär en alltihopa på en gång på plats. Redigerat 22 november 2006 av emil_brynge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brynge Postat 22 november 2006 Trådstartare Dela Postat 22 november 2006 Nu börjar jag tro att min mickförstärkare är trasig. Har testat med två mickar, de reagerade lika dant, har testat att byta kablar, det funkade inte. Det enda som kan vara den felande länken är väl mickförstärkaren nu? Hur mkt gain jag än har så börjar inte den röda lampan blinka, sången hörs knappt men bruset överröstar som fan. Kan det vara något annat än en trasig mickpreamp? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Om du har testat med andra mikrofoner och kablar som du vet fungerar så måste det ju vara preampen. Fungerar ljudkort och medhörning som de ska? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Har du aktiverat Pad eller ställt om impedansväljaren, så kan det bli låg nivå - men det borde ju inte brusa extremt mycket ändå, så risken finns nog att den har gått sönder... 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Ja, måste va nåt knas på den för B1 är en av de minst brusiga mickar jag stött på i mitt 20 åriga teknikerliv... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 Ja, måste va nåt knas på den för B1 är en av de minst brusiga mickar jag stött på i mitt 20 åriga teknikerliv... det är ju på väg en ny version av den, med nytt skal o mindre egenbrus än den förra versionen.. verkar intressant som fan.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 Kabeln då??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 aha, får väl ta fram stetoskopet o mikrospået dåra, jag hör fan inge brus i min B1 o då har jag jämfört med s.k. super mickar som kostar det 20 dubbla!!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 Ja, måste va nåt knas på den för B1 är en av de minst brusiga mickar jag stött på i mitt 20 åriga teknikerliv... det är ju på väg en ny version av den, med nytt skal o mindre egenbrus än den förra versionen.. verkar intressant som fan.. 🙂 På väg? Det är den nya modellen som säljs nu - för efter att B1 har varit slut så länge tidigare, så kan jag inte tänka mig att det finns kvar några gamla någonstans... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 Ja, måste va nåt knas på den för B1 är en av de minst brusiga mickar jag stött på i mitt 20 åriga teknikerliv... det är ju på väg en ny version av den, med nytt skal o mindre egenbrus än den förra versionen.. verkar intressant som fan.. 😱 På väg? Det är den nya modellen som säljs nu - för efter att B1 har varit slut så länge tidigare, så kan jag inte tänka mig att det finns kvar några gamla någonstans... 🙂 eftersom jag inte äsljer mickar på en sån nivå kan jag ju knappast säga att nu är den här, n'är jag läst en reklam om att den e på väg förra veckan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brynge Postat 26 november 2006 Trådstartare Dela Postat 26 november 2006 Min nya B1a är av den nya modellen. Jag har testat att byta ut alla kablar. 😕 Känns skitkonstigt att förstärkaren skulle ha gått sönder, den har stått på sin plats i två månader typ. Inte fått någon stöt överhuvudtaget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 26 november 2006 Dela Postat 26 november 2006 Posta ett ljudklipp så blir det enklare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 26 november 2006 Dela Postat 26 november 2006 Fantommatning på/av? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 26 november 2006 Dela Postat 26 november 2006 Min nya B1a är av den nya modellen. Jag har testat att byta ut alla kablar. 😕Känns skitkonstigt att förstärkaren skulle ha gått sönder, den har stått på sin plats i två månader typ. Inte fått någon stöt överhuvudtaget. Är inte mikrofonen lika ny...? 😳 Det är inga konstigheter att prylar går sönder - även om de är ganska nya. Det händer ibland helt enkelt. Skillnaden mellan nya och gamla prylar, är att man slipper betala för reparationen om det är nytt. Känner du någon annan som har en preamp och mikrofon du skulle kunna testa - så kan du verifiera om det är preampen, mikrofonen eller något annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.