tbruce Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 (redigerat) All of your friends have exactly the same haircut 4:45 min, mp3, 5.5 mb Ja vad tycks om detta? För klyschigt? Det saknas oomphig bas va? Funkar formen, eller är den för tråkig? 😛 Lite Flat Beat-inspirerat, fast ändå inte. Mp3an låter skit förresten, men det är väl mysigt. EDIT: Ny bättre kodad Mp3a, och lite småsaker justerade i låten också. EDIT: Ytterligare ny version. Redigerat 22 november 2006 av tbruce Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 22 november 2006 Trådstartare Dela Postat 22 november 2006 Några detaljer ändrade i den nya mp3an. Hade åandrasidan bara hunnit få typ 4 lyssningar på den första så det kanske kvittar... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Några detaljer ändrade i den nya mp3an. Hade åandrasidan bara hunnit få typ 4 lyssningar på den första så det kanske kvittar... 😉 hade visserligen inga kommentarer heller.. 😄 jag lovar att lyssna imrgn!! annars får du slå mig på fingrarna.. nu ska jag försöka sova lite. gonatt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 22 november 2006 Trådstartare Dela Postat 22 november 2006 Några detaljer ändrade i den nya mp3an. Hade åandrasidan bara hunnit få typ 4 lyssningar på den första så det kanske kvittar... 😉 hade visserligen inga kommentarer heller.. 😄 jag lovar att lyssna imrgn!! annars får du slå mig på fingrarna.. nu ska jag försöka sova lite. gonatt! Spänner blicken i IDF och fingrar hotfullt på en flisig skollinjal. Nå? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Mjaa, du är på väg. Men jag tycker att det händer alldeles för lite. Har man hört 30 sekunder har man hört det mesta utom rösten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 (redigerat) Håller delvis med Linus, lite för lite variation... Och jag skulle velat ha mycket mer av det intensivare partiet med oktavbasen! Det är då det känns som att det händer nåt, resten är lite mer som en väntan... 😄 Och samplingen blir nog lite väl tjatig efter ett tag kanske...? Men den är cool! 😉 Edit: Värst vad negativ jag lät nu då... Det är absolut en cool låt!! 🙂 Redigerat 22 november 2006 av android Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 (redigerat) Gillar såna här flippade idéer. Introt lovar nåt gott, men låten når inte riktigt upp sen... Gillar syntarna, ogillarn trummorna - mer sprak, dist & skit tack! Bra text, jag är träffad... PS. Låter inte "All of your friends have the exact same haircut" språkligt bättre? /Horace E. Redigerat 22 november 2006 av milton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 22 november 2006 Trådstartare Dela Postat 22 november 2006 Linus: Kanske stämmer... slänger upp en ny version strax med några ändringar, kanske jag har lyckats åtgärda lite av repetitiviteten iaf. android: Baspartiet är längre i nya versionen som kommer strax, och dessutom kommer det tillbaka i slutet. 🙂 Tack! milton: Nja jag gillar dessa lite mer poppiga trummor... Bra att du gillar texten. 😛 Jag blev inspirerad av en myspaceprofil där personen i fråga hade bilder på massa av sina vänner... typ 90% av dom såg exakt likadana ut i håret. 😎 PS. Låter inte "All of your friends have the exact same haircut" språkligt bättre? /Horace E. Hmm, kanske? Men vad skulle vara felet på "exactly the same"? Google ger ungefär lika många träffar på sökfraserna "have the exact same" och "have exactly the same" iaf, t o m något fler för exactly... Tackar för kommentarerna hittills. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 22 november 2006 Trådstartare Dela Postat 22 november 2006 Ytterligare en ny version nu, samplade av två toner av en flöjt från en gammal skiva med turkisk folkmusik och spelade en liten melodrutt med. 🤪 IDF... snart blir det smäll. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Jag tycker du har en massa kul idéer både musik- och ljudmässigt. Intressant att lyssna till dina bidrag även om de ligger långt, långt från den genre jag känner mig hemma i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 (redigerat) Hmmm... Alltså.. Kraftwerk deluxe men utan deras känsla och tyngd.. Hade jag hört det här typ 1988 så hade jag blivit superimpad.. Men.. Näe.. Inte nu 2006.. Kanske för att jag hatar alla dessa 8a-bitars influenser som låter som stela dataspel.. Hårt quantiserat och en avhuggen och platt virvlel.. Tyvärr.. Inte min stil.. (fast jag är säker på att många andra gillar det 😲 ) Jag skulle tro att den största anledningen till att jag inte gillar detta är att jag var med på den tiden det brukade låta så här på fullt allvar.. Men nu så här 20 år senare så känns det bara blasé för mig.. Sen känns det inte riktigt som om du har känslan av hur det var då.. Du kanske inte ens är 20 år? Vad vet jag.. Jag är 45 år och har lyssnat och diggat synthpop sen jag var 14 (son of my father) 😆 Men fortsätt och jobba på vet ja.. SOm jag sa andra gillar säkert det du gör 😆 EDIT: vill inte såra dig på nåt vis.. Jag bara säga vad jag personligen tycker om musiken. Ok.. Kompisar? 😆 Redigerat 22 november 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 22 november 2006 Trådstartare Dela Postat 22 november 2006 Hmmm... Alltså.. Kraftwerk deluxe men utan deras känsla och tyngd.. Hade jag hört det här typ 1988 så hade jag blivit superimpad.. Men.. Näe.. Inte nu 2006.. Kanske för att jag hatar alla dessa 8a-bitars influenser som låter som stela dataspel.. Hårt quantiserat och en avhuggen och platt virvlel.. Tyvärr.. Inte min stil.. (fast jag är säker på att många andra gillar det 😲 ) Jag skulle tro att den största anledningen till att jag inte gillar detta är att jag var med på den tiden det brukade låta så här på fullt allvar.. Men nu så här 20 år senare så känns det bara blasé för mig.. Sen känns det inte riktigt som om du har känslan av hur det var då.. Du kanske inte ens är 20 år? Vad vet jag.. Jag är 45 år och har lyssnat och diggat synthpop sen jag var 14 (son of my father) 😆 Men fortsätt och jobba på vet ja.. SOm jag sa andra gillar säkert det du gör 😆 EDIT: vill inte såra dig på nåt vis.. Jag bara säga vad jag personligen tycker om musiken. Ok.. Kompisar? 😆 Nej, jag blir inte det minsta sårad. 😆 Tror du har rätt i det mesta du säger, jag är 19 t ex... 😆 Men inte det minsta influerad av Kraftwerk, iaf inte direkt, det mesta jag har hört av dem har jag tyckt rätt illa om (med ett fåtal lysande undantag). Däremot är jag väldigt influerad av artister som förmodligen är väldigt influerade av Kraftwerk... Men jag har ö h t inga influenser direkt från 80talet, så gott som allt jag lyssnar på och blir inspirerad av är gjort under de senaste tio åren. Finns en del influenser från tevespel som du säger, och även om jag själv tycker att det försvinner mer och mer ur min musik (för ca tre år sen så lät det jag gjorde i princip som renodlad bitpop) så kan jag inte förneka att det fortfarande finns där. Jag gillar soundet, och även om jag typ har tröttnat på det helt renodlade tevespelssoundet så tycker jag det kan vara underbart att blanda in sånna element i annat. På ett sätt är ju den här musiken fruktansvärt ytlig, och liksom gjord med glimten i ögat. Men på ett annat sätt är den så mycket på allvar som något kan bli... Som du säger, inte din stil... 😆 Virveln som du nämner t ex är en smått digitaldistad Linndrumvirvel, vilket jag använder i typ hälften av allt jag gör... älskar ljudet. 😆 Men tack för både lyssningen och dina ord, det är ju bra att höra även från folk som inte gillar det när det framförs på ett trevligt sätt. 😆 equality: Tack! Trevligt att höra. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Hahaha, fan vad go låt. Låter gott, fast är att jag tyvärr bara har fått uppleva 90 talet. Lite låg tradig i början men man kommer in i låten efter ett tag och bara flyter bort =). Gillar den, annourlunda än vad jag har hört från dig förut! 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 Lite 80-tals synth här då... Bara för att få dig lite influerad 😲http://music.allofmp3.com/r2/Kraftwerk/Min.../mcatalog.shtml Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 23 november 2006 Trådstartare Dela Postat 23 november 2006 Lite 80-tals synth här då... Bara för att få dig lite influerad 😄http://music.allofmp3.com/r2/Kraftwerk/Min.../mcatalog.shtml Har hört de flesta av låtarna många ggr, inte i liveversioner men... det funkar inte på mej helt enkelt. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.