Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
gör de inte det lite väl enkelt för crackarna nu? 😲

Då måste dom köpa den först, har dom råd me de!

Redigerat av kirtaphus
Postat

Man undrar ju VEM som köper den bundeln? Waves må vara riktigt bra. Men minst hälften är ju skit av det dom gör. Många av kompressorerna och reverben är ju rena dyngan. Fast det skulle vara kul och verkligen sätta sig ner och testa allt i mercury. Det finns ju demo att ladda ner.

Postat
gör de inte det lite väl enkelt för crackarna nu? 🙁

Då måste dom köpa den först, har dom råd me de!

Dom laddar antingen ner demon och crackar den eller får tag i en kopia. Dom har allt sina sätt. 😏

Postat (redigerat)
gör de inte det lite väl enkelt för crackarna nu? 😄

Knasigt tänk: Släpp för guds skull inte era pluggar, någon kan ju knäcka dom! 😄

🙂

Tycker det verkar smidigt att sälja en all-i-ett-bundle. Det ger bra imponansvärde för de större studios som har råd.

Edit: För skojs skull kollade jag vad det kostar att köpa varenda plugg från Voxengo: Drygt 20 pluggar för $864

Därutöver finns drygt 10 gratispluggar att hämta. 🙂

Redigerat av joachime
Postat

Sicket jävla pris... 🥰 Det märks att waves lever på att sälja till storstudios och artister med pengar som metallica och rolling stones.

Postat

jag vart nyfiken på v-series..den hade jag missat att de släppt..

fast ssl-4000 är inte med i den här bundeln..och det är ju lite fattigt

😄

Postat

Det har väl blivit halverst omöjligt att cracka waves i och med att även demoperioden ligger som en licens på iLok nuförtiden istället för en grace-period på 14 dar.

Postat
Det har väl blivit halverst omöjligt att cracka waves i och med att även demoperioden ligger som en licens på iLok nuförtiden istället för en grace-period på 14 dar.

de finns ett program som emulerar iLok så datorn tror att man trycker in licensen i iLoken...

Postat
de finns ett program som emulerar iLok så datorn tror att man trycker in licensen i iLoken...

Jasså, det visste jag inte. Kände bara till iLokReset och de där historierna för Mac; antar att det där är en PC-grej eller?

(Hoppas inte det här räknas som för nära piratkopiering, jag tycker bara det är intressant att veta hur läget är. Säg till om man går för långt så lovar jag att vara snäll även i fortsättningen 😆 )

Postat

Har aldrig förstått mig på waves priser. Tar ju död på hela konceptet att "du får vad du betalar för". Men allt för många företag i den branchen verkar fortfarande tro att det är 1995.

Voxengo som nämndes tidigare har mycket vettigare prissättning. Synd att de inte finns till Mac än bara.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.