Jump to content
Annons

Monitorproblem

versusrobot

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har haft en M-Box i snart två år, och den har fungerat alldeles utmärkt.

När datorn fick virus var jag tvungen att omformatera den och ominstallera windows.

För att optimera datorn till inspelning så följde jag Studio:s manual till hur man gör detta i största möjliga mån.

Efter detta så slutade den ena monitoren att fungera. Min fråga är alltså, hur ska jag göra för att få BÅDA högtalarna att låta?

Jag har bara vanliga datorhögtalare, men det har aldrig varit några problem med dem innan. Kan det vara ljudkortet som på något sätt har blivit defekt, eller kan det vara att jag glömt nån inställning när jag installerade ljudkortet?

Jag använder Pro Tools och Reason, om det på något sätt kan vara till hjälp för någon att hitta lösningen på mitt problem?

Tack på förhand!

/Gugge

Dela på andra sajter

Annons

har du kollat så att det inte är glapp i högtalaren!?

jag hade ett par sketna fujitsu siemens högtalare med tillhörande subbas för ngra år sen, o dom gick sönder efter bara ngt år, å det var ett glapp i on/off-switchen!!!!

så ta o felsök precis varenda minsta lilla hårdvaru-detalj!!!!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Nu har jag testat en massa olika saker, men det är fortfarande bara en högtalare som fungerar. Jag testade även att ansluta ett par hörlurar in i M-Boxen, men det var samma sak då. Bara i ena örat kom det ljud.

Betyder detta att ljudkortet har blivit skadat på något sätt, eller kan det fortfarande vara högtalarna det är fel på?

Dela på andra sajter

Det låter ju som om det är ljudkortet som strular - eller kanske kortis i en kabel...? Prova att byta plats på kablarna, så att höger monitor blir vänster - och tvärtom, så får du verifierat om felet följer med i samma monitor eller inte... Prova att koppla bort monitorernas kablar helt från ljudkortet och lyssna i lurarna då, för att se om det verkar vara kortis i en kabel...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.