Jump to content
Annons

Recommended Posts

Fnoskar (oregistrerad)
Postat

Har precis installerat om Cubase sx 1.02 efter att ha köpt en ny dator.

Kör ett M-audio DELTA 410 kort i burken och gjorde det även innan.

Något står inte rätt till nu ialf... =(

Kortet klarar inte ASIO testet som man gör första gången som Cubase startas..

Får massa "sync lost" och den går icke igenom testet.

Nu hoppas jag på att någon här har lösningen på mitt problem.

Vad säger ni, någon som vet vad det är som strular? 🙂

Evigt tacksam för hjälp all hjälp jag kan få!

Annons
Postat

Det där testet har inget med ditt Delta-kort att göra, utan är till för Cubase's medföljande ASIO-drivisar. Se bara till att välja Delta ASIO i Cubase så ska det funka fint.

• 2 år senare...
Lekrot (oregistrerad)
Postat

Stämmer det att asio multimedia setupen som körs utanför "programmet" endast utgör asiodrivisar som medföljer Cubase?

Postat
Stämmer det att asio multimedia setupen som körs utanför "programmet" endast utgör asiodrivisar som medföljer Cubase?

Japp, de har inget att göra med de asio-drivrutiner som medföljer ljudkortet.

Lekrot (oregistrerad)
Postat

okej! Då kommer en följdfråga: När jag körde på en P4 2,4GHz med laylakortet eller firewirekortet(EDIROL), gick det bra att köra ASIO setupen, samt att det inte var några problem sedan i cubase, med ljudkortens egna drivisar med lägre latency, att köra exempelvis gitarr direkt in i amplitude eller NIGEL(UAD-1). Nu har jag en 2,4 GHz dual core och ovanstående saker funkar nada. Fattar inte ett skvatt. Men mycke annat har blivit bättre då den i poststadiet(efter recording) kan lastas grymt mycke med effekter, tracks, vsti etc. Jag tycker jag fått en förbättringsförsämring 😉 /

Lekrot (oregistrerad)
Postat
okej! Då kommer en följdfråga: När jag körde på en P4 2,4GHz med laylakortet eller firewirekortet(EDIROL), gick det bra att köra ASIO setupen, samt att det inte var några problem sedan i cubase, med ljudkortens egna drivisar med lägre latency, att köra exempelvis gitarr direkt in i amplitude eller NIGEL(UAD-1). Nu har jag en 2,4 GHz dual core och ovanstående saker funkar nada. Fattar inte ett skvatt. Men mycke annat har blivit bättre då den i poststadiet(efter recording) kan lastas grymt mycke med effekter, tracks, vsti etc. Jag tycker jag fått en förbättringsförsämring 😄 /

Hmmmmmmmmm min nätdel brann just! Räckte inte med 450 W till 3 diskar + firewire och 2 LaylaPCI-kort och dubbelskärms kort så det blir att besöka sin lokala handlare och lösa problemet. Ännu en dag i grottan åt helvete.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.