Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Håller på med det sista på min sida innan den kommer upp.

Skulle vilja kunna se statestik, på hur många gånger vissa filer har blivit nerladdade.

Tänker då främst på låtar och mixtapes.

Hur fixar man detta?

Många sidor har ju "filnamn.bla - 133 nerladdningar" skrivet.

Någon?

//Patrik

Annons
Postat

Du lägger in alla länkar i en databas. Var och en av länkarna har den vanliga informationen såsom url, namn och storlek mm. Varje länk har även ett id som du petar in i en querystring. När du sen klickar på en länk så skickas man till en sida som läser av querystringens id och lägger till ett klick för den länken i databasen. Sedan blir du redirectad till länken och nedladdningen börjar som vanligt.

Sen skriver du helt enkelt ut siffran med antal nedladdningar bredvid länken.

Jag antar att du har basic kunskap inom ex. php och mysql. Då hajjar du vad jag menar.

Annars går du in på www.phpportalen.net och söker och lär dig hur du gör.

Vill du inte göra det själv finns det säkert script att tanka på ex. www.hotscripts.com.

Lycka till.

Postat

Kör du själv servern? I så fall kan du läsa av logfilerna rätt och slätt. Gör så själv, har tillochmed funderat på att göra en daemon som håller reda på statistiken kontinuerligt, men det blir en dag då jag har mycket mycket mycket tråkigt.

Postat

Inga direkta kunskaper om php, och inte min server...

får kolla på det där med php då, men det lät inte helt lätt...

Postat

Är inte så svårt egentligen. Ladda hem nåt script och kolla lite faq's så kommer du igång snabbt. Se bara till att du har php- och databasstöd på servern där du har hemsidan. Maila nån admin om du stöter på problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.