kirtaphus Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 (redigerat) # LÅTNAMN: Trace # ARTIST/GRUPP: kirtaphus # GENRE: Metallfacket # LÅTLÄNGD: 3:53 # KOMPOSITÖR: Patrik Hägg # PRODUCENT: Patrik Hägg # EV. MEDVERKANDE: Lånat Lundins Triologybasljud, tusen tack! # INSPELNINGSÅR: 2006 # FORMAT: mp3 # STORLEK: 3,56mb # STATUS: mixning process Har gjort en ny mix nu, Det som är gjort, +Bytt namn på låten 😛 +gitarr försökt få mer klarhet, tydlighet +tagit fram basen mer +dragit ner på limiternivå som var i taket tidigare, inget rött nu 😱 +tagit fram mer diskant på hela låten. +mixat om trummorna lite + bytt ut synthljudet En guldstjärna till alla som orkar lyssna på hela låten 😆 Kommentarer? 😳 Trace_the_lime__master_.mp3 Redigerat 22 november 2006 av kirtaphus
Danabacken Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 Det distar jäkligt mycket! Ljudbilden känns spräckt.
kirtaphus Postat 21 november 2006 Trådstartare Postat 21 november 2006 Det distar jäkligt mycket! Ljudbilden känns spräckt. Du har så rätt, det blev i mastringen att jag drog upp för mycket i jakt på att få upp nivån. skall lusläsa ny nummret om mastring, synd man inte har alla goa mastringspluggar, skall försöka rätta till det om jag kan. 😕
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Totaldist, men utan tryck. Det var nåt nytt. Liksom Marilyn Manson gone bad.
ynot Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Tjosan Devisen more is more faller ännuen gång.. 🙂 För allt låter bra bara att lite för mycket lite för hög hela vägen..(en fälla jag själv allt snubblar). Låten i sig diddar jag dock anar även lite dream theater.. Bra spelat shyst bas dock lite hög... KNäck ett par valium och dra ner en hel del så blir det gött hela vägen.. T
kirtaphus Postat 22 november 2006 Trådstartare Postat 22 november 2006 Ny mix, vill ha nya kommentarer 😄
Latency Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 Detta forumet är ballt att hänga i. Man får höra så mycket olika stilar som man inte ens trodde fanns. Och detta är en av dessa. 😠 Vet inte om rolig musik är rätta ordet, men för mig är det det. Min hjärna vet inte riktigt vart den skall lyssna. Men jag som "synthare" lyssnar på den så undrar jag lite varför man lägger cymbal eller ride så långt åt höger i ljudbilden? Jag skulle nog velat ha något komplement på vänstersidan också. Sen blev jag lite glatt överraskad när en synthslinga dök upp. Fast den var lite monoton och torr för min smak även om den lekte lite 2:a gången den dök upp. Sen får jag säga att den händer faktiskt en hel del i låten. Den blir inte enformig. Man hör alla delar bra förutom basen tycker jag nog. Detta var nog lite för svårt för mig att ge dig bra feedback. Detta ligger långt utanför min musikstil 😆 Blir alldeles svettigt av tempot i den. Det mänskliga sinnet är verkligen coolt. Men lycka till i alla fall.
kirtaphus Postat 22 november 2006 Trådstartare Postat 22 november 2006 Detta ligger långt utanför min musikstil 😆 Blir alldeles svettigt av tempot i den. Det mänskliga sinnet är verkligen coolt. Men lycka till i alla fall. Jo det är högt tempo, brukar inta göra så snabba låtar igentligen, det är som maxat nu 😲 Varför jag lägger cymbaler på höger mest för att separera trummor, jag fösöker lägga hh på vänster. Jag har fösökt damsuga info om mixning idag, det verkar som det inte finns några färdiga mallar, jag tyckte det var bra i Mixology del 3 med skärmdumpar på olika Eq inställningar, skulle vara kul att hitta fler. Waves hade en del
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.